A jövő hét végén esedékes Finn-ralin vetik be először a Mitsubishi Lancer WRC második evolúcióját, amely a csapat reményei szerint versenyképesebb lesz, mint az elődje. A Lancer WRC2-t japán és brit mérnökök fejlesztették és egyértelműen az a céljuk vele, hogy pontot, pontokat hozzon a csapatnak akár már a bemutatkozó finn viadalon is, amely a világ egyik leggyorsabb és egyben legnézettebb futama.
Rovanperänak hazájában új navigátorral kell a lehetô legmagasabbra ugrania a dobogón
Rovanperänak hazájában új navigátorral kell a lehetô legmagasabbra ugrania a dobogón
Nagy kihívást jelent a Mitsubishi számára, hogy pont ezen a viadalon mutatja be "újszülöttjét”, hiszen ez az a verseny, amelyen 130 km/órás átlagsebességgel közlekednek a pilóták a széles, murvás utakon és amely híres a hatalmas ugratóiról, amelyek gyakran két-három méter magasba röpítik a raliautókat. Francois Delecour – aki eddig már ötször rajtolt Finnországban és a legjobb helyezése negyedik volt – aszfalton már tesztelte a Lancer WRC2-t, és elégedett volt vele. "Az új autó több szempontból sokkal jobb, mint az előző – mondta a rutinos francia. –Jobban kezelhető, a fékezéseknél és a kanyarokban stabilabb és pontosabb. A motor is erősebb a korábbinál és bár még sok munkánk lesz a kocsival, mindenképpen nagy lépést tettünk előre.” A következő lépés a Finn-ralin elért jó eredmény lehet, ami igazán ráférne már a csapatra, hiszen a nem is olyan régen még verhetetlennek tartott Mitsubishi az idén hét ponttal szerénykedik a konstruktőr-táblázat ötödik helyén. Szintén a Finn-ralihoz kapcsolódó hír, hogy nem tud rész tvenni a viadalon Gilles Panizzi, a Peugeot-csapat francia versenyzője, mert egy balesetben megsérült a válla, amelyet meg kell operálni. A műtét után derül ki, hogy Panizzi mikor térhet vissza a versenypályára, de az idén eddig két futamgyőzelmet arató és az összetettben negyedik helyen álló francia az augusztus 23-án esedékes Német-ralin már mindenképp szeretne ott lenni. És ezzel még nincs vége a hiányzók sorának. Egy operációt követően kihagyja a hazai versenyét Risto Pietilainen, Harri Rovanperä állandó navigátora is, akinek a felépülése a hírek szerint körülbelül két hónapot vesz majd igénybe. A Peugeot versenyzőjének addig Voitto Silander olvassa majd az itinert, aki egyáltalán nem ismeretlen számára, hiszen 1997-ben és 1998-ban vele indult a világbajnoki futamokon. És akkor még egy hír egy sérült navigátorról. A tavalyi Korzika-ralin hátsérüléseket szenvedő Risto Männisenmäki rehabilitációja jó halad, ennek ellenére szinte biztos, hogy az idén már nem tér vissza a versenypályákra a négyszeres világbajnok Tommi Mäkinen mellé. A Subaru-istálló vezetősége döntött így, amely azt szeretné, ha a navigátor csak akkor indulna legközelebb vb-futamon, amikor már teljesen meggyógyult. Addig is Kaj Lindström ül a jobb oldali ülésben a szintén a hazai versenyére készülő Mäkinen mellett.