ENDURANCE. A szuzukai nyolcórás hosszútávú viadalt 1978-ban indították útjára, és az elmúlt negyed évszázadban a japán gyártók legfontosabb versenye volt. A megbízhatósági megméretésen elért győzelem nagyobb presztízzsel bírt mint egy Grand Prix-győzelem és egy szuperbike vb-futamon megszerzett aranyérem. A idei szuzukai 8 órás azonban nem lesz a versenyek versenye. Az ok: a márkák többsége az idén bevezetett négyütemű MotoGP-re koncentrálja az anyagi és szellemi energiáit. Ennek bizonyítéka, hogy a Honda nem kényszerítette indulásra a tavalyi győztes Valentino Rossit, a Kawasaki nem, a Yamaha és a Suzuki csak egy-egy gyári alakulatot nevezett. Ennek ellenére hatalmas küzdelem várható, bár hozzá kell tenni, hogy valószínűleg a Honda belügye lesz a győzelem. Hiszen a világ legnagyobb motorkerékpárgyára négy gyári alakulattal veszi fel a küzdelmet a riválisokkal. A 11-es rajtszámú csapatban versenyez a Kato, Edwards kettős, a 33-as motorral az Okada, Tamada páros, míg a 71-es kéthengeres VTR-SPW-n Barros és Takeda ül. A hondásokra elsősorban a suzukis Rio, Kagajama, valamint a yamahás Josikava, Cudzsimura duó lehet veszélyes. 2000 után az idén nem lesz újabb magyar indulója a szuzukai 8 órásnak – két éve Dudás Péter volt az első magyar résztvevő -– hiszen Bitter Sándor és Végh János csapata sem indul. 25. szuzukai 8 órás
1. időmérő edzések: 1. Kato, Edwards (japán, amerikai, Honda) 2:06.918, 2. Rio, Kagajama (japán, Suzuki) 2:08.082, 3. Barros, Takeda (brazil, japán, Honda) 2:08.271, 4. Okada, Tamada (japán, Honda) 2:08.400