Kezdésnek látványos show

Vágólapra másolva!
2002.07.12. 23:04
Címkék
Ez az a Ford Focus WRC, amelybe nem ülhet bele Benik Balázs a Veszprém-ralin
Ez az a Ford Focus WRC, amelybe nem ülhet bele Benik Balázs a Veszprém-ralin
Ez az a Ford Focus WRC, amelybe nem ülhet bele Benik Balázs a Veszprém-ralin
Ez az a Ford Focus WRC, amelybe nem ülhet bele Benik Balázs a Veszprém-ralin
Ez az a Ford Focus WRC, amelybe nem ülhet bele Benik Balázs a Veszprém-ralin
Ez az a Ford Focus WRC, amelybe nem ülhet bele Benik Balázs a Veszprém-ralin
A hatalmas hőség ellenére a magyar ralis társadalom ismét megmozdult, és ahogyan azt mindig is megszokhattuk, szép számban jelentek meg a nézők a soros, ezúttal Veszprémben tartott ob-futamon. Növelte az amúgy sem kicsi érdeklődést, hogy Magyarországon először egy speciális üldözéses verseny nyitotta meg a háromnapos programot, amelynek végeredménye ráadásul – a prológ szokásainak megfelelően – nem számít majd a végelszámolásnál, így pénteken igazi örömautózással lephette meg a nézőket az ezúttal csak öt WRC-vel felálló mezőny. (A hatodik szupergép, Tagaiék Subaru Imprezája ugyanis egy spanyolországi tesztelésen alaposan megtört.)
A szokásoknak megfelelően nyilvánosan megtartott gépátvételt követően új helyszínen, Királyszentistvánnál (ahol szombaton és vasárnap is lesz gyorsasági szakasz) megrendezett látványos páros viadalon a rajthoz álló kocsikat tíz másodperces különbséggel rajtoltatták el, és a szinte tökéltesen belátható, 1.6 kilométeres pályán a versenyzőknek három kört kellett megtenniük. A show-műsort végül Turi Tamás nyerte meg Toyota Corolla WRC-jével, megelőzve az Aschenbrenner, Koronczai duót, míg a harmadik helyre Benik Balázs érkezett be, kölcsönkocsival – erről később. Meglepetésre a mezőny első számú nagyágyúja, ifjabb Tóth János csak a kilencedik lett, de mint arról már szó esett, nem feltétlenül itt kellett sziporkázni.
A folytatásban is hasonló izgalmakra lehet számítani, ugyanis a Veszprém-rali az országos bajnoki sorozat egyetlen vegyes viadala, azaz az első hivatalos versenynapon aszfaltos, míg a rákövetkezőn murvás felületen repeszthetnek a kocsik.
Veszprém-rali, az ob 5. futama
Prológ. Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Turi, Papp (TP+2K AMSE, Toyota Corolla WRC), 2. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo5), 3. Benik, Somogyi (OMV Best Racing, Toyota Corolla WRC), 4. ifj. Angyalfi, Kazár (SzerpenTeam, Subaru Impreza WRC), 5. Érdi, Varga (Castrol-Érdi Rallye Team, Subaru Impreza WRC), 6. Kiss, Tábori (R-Mester Kft, Mitsubishi Lancer Evo6)
Mindez azt jelenti, hogy szombaton a szerelők is főszereplőkké lépnek elő, hiszen a futóművek cseréje érdekes látványosság lesz a nézők számára, de lesznek olyanok is – mint például Érdi Tibor –, akik külön örülhetnek a váltás lehetőségének. "A Subarunak sajnos nincsen jó aszfalt futóműve” – mondta némi malíciával az abszolút sorrend harmadik helyén tanyázó imprezás pilóta.
És akkor Érdit még szerencsésnek mondhatjuk, hiszen az összetettben ifjabb Tóth Jánossal holtversenyben az élen álló Benik Balázsnak nemhogy aszfaltos futóműve, de még saját autója sincs. Na persze, ez így egy nem teljesen igaz, mert a kiváló pilóta rajthoz állhatott, viszont nem a Ford Focus WRC-vel, mert az egy kicsúszás után jelenleg harcképtelen állapotban van, hanem egy Toyota Corollával, amely ugyan szintén WRC, de korántsem a megszokott, és Janika Peugeot 206-osával a versenyt eddig szinte egyedül felvevő csodagép. Érdekesség, hogy ezt a versenyautót ugyanaz a cseh csapat kölcsönözte Beniknek, mint amelyik Turinak is biztosítja az eddig 37 bajnoki pontot gyűjtő Corollát.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik