A száguldó cirkusz hírei

Vágólapra másolva!
2002.07.12. 23:07
Címkék
Az elmúlt hét végi Brit Nagydíjon a Renault csapat igazgatója, az olasz Flavio Briatore azt a javaslatot tette a Formula–1 látványosabbá, kiegyensúlyozottabbá és izgalmasabbá tétele érdekében, hogy az alakulatok ne két, hanem három autót nevezzenek a világbajnokságra. Az ötletre először a Williams-BMW csapat részéről reagáltak – elutasítóan. "Ha három autóval kellene indulni, bizonyára csökkenne a résztvevők létszáma. Csak a Ferrarinak, a McLaren-Mercedesnek és a Williams-BMW-nek van jelenleg annyi pénze, hogy három versenyképes autót is csatasorba tudjon állítani. Ráadásul a futamok egyáltalán nem lennének izgalmasabbak, hiszen jelenleg nincs annyi ütőképes pilóta, hogy a plusz autók beleszólhassanak a világbajnoki cím sorsába”– nyilatkozta Patrick Head, a Williams-BMW technikai igazgatója. Vasárnap Silverstone-ban hatalmas botrányt rendezett Bernie Ecclestone. "Teljes volt a káosz, egyszerűen nem tudtam leszállni a helikopteremmel. Szerintem olyan volt a hétvégi futam, mint egy falusi vásár”– fakadt ki a Formula–1 guruja, akinek sértő nyilatkozata azonnali lemondásra késztette Rob Baint, a Brit GP főszervezőjét. Ecclestone kirohanása és Bain lemondása után annak a lehetősége is felvetődött, hogy Nagy-Britanniában a jövőben nem lesz több vb-futam. Ecclestone a BBC-nek adott rádióinterjújában cáfolta ezeket a híreszteléseket: "A Brit Nagydíj egy pillanatra sincs veszélyben, hiszen tíz évre szóló szerződést kötöttem a szervezőkkel. Azt azonban elmondtam nekik, hogy soha többet nem szeretnék olyan súlyos szervezési hiányosságokat tapasztalni, mint az idén.” Carlos Reutemann, az egykori argentin Formula–1-es pilóta – aki 1972 és 1982 között volt tagja az F1-es mezőnynek – nem akar hazája elnöke lenni. "Bár már elég hosszú ideje dolgozom a politikusi pályán, s több mint tíz éve Santa Fé tartomány kormányzója vagyok, egyáltalán nincs kedvem Argentína elnöki székébe ülni. Sohasem volt szándékomban ilyesmi”– oszlatta el az ellenkező értelmű pletykákat az 1981-es sorozat ezüstérmese. Az utolsó monzai edzésnapon is Pizzonia volt a leggyorsabb. A Williams-BMW csapat brazil tesztpilótája pénteken kilenc tizedre megközelítette Juan Pablo Montoyának az Olasz Nagydíjon felállított pályacsúcsát.Monzai tesztek: 1. Pizzonia (Williams-BMW) 1:23.189 (70 kör), 2. Salo (Toyota) 1:23.709 (64), 3. Irvine (Jaguar) 1:23.788 (65), 4. McNish (Toyota) 1:24.907 (24) Michael Schumacher is elkezdte a teszteléseket, felkészülendő a jövő hét végi Francia Nagydíjra. A négyszeres világbajnok a Ferrari saját tesztpályáján, a Fioranóban található aszfaltcsíkon a Mugellóból megérkező Luca Badoerrel edzett közösen. A két versenyző új gumikat, új aerodinamikai alkatrészeket, új vázakat és új motoralkatrészeket próbált ki, és rengeteg rajtszimulációt hajtott végre. "Mindenképpen meg akarjuk oldani azt az elektronikai hibát, amelynek következtében vasárnap a Brit GP-n lefulladt Rubens Barrichello autója”– mondta Schumacher, akinek nagyon jól sikerült az első napi program, hiszen megjavította saját pályacsúcsát. A régi rekord 58.326 másodperc volt, a péntektől érvényes 57.476.Fioranói tesztek: 1. Schumacher (Ferrari) 57.476 (107 kör), 2. Badoer 58.694 (57)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik