Nagyszerû – jubileumi – sikereket ért el Michael Schumacher a Kanadai Nagydíjon. A német századik Formula–1-es futamán vett részt ferrarisként (mindent egybevetve 168 versenyen indult), és a negyvenedik gyôzelmét aratta a maranellói istálló színeiben (összesen 59 futamdiadalt számlál). E számadatokból is kitûnik, amióta Schumi a Ferrarit erôsíti, majd' minden második versenyén az elsô helyen halad át a célvonalon!
M. Schumacher az utóbbi 13 viadalán kivétel nélkül az elsô hatban ért célba – az utóbbi tíz alkalommal mindig dobogós pozícióban! Nála mindössze ketten voltak sorozatban többször pontszerzôk: az egyaránt argentin Carlos Reutemann és Juan Manuel Fangio. A hajdani vb-ezüst- és -bronzérmes Reutemann 1980 majd 1981-ben megszakítás nélkül tizenöt versenyt teljesített a „pontzónában”, míg az ötszörös világelsô Fangio egyvégtében tizennégyszer szerzett pontot 1953 és 1955 között.
A kerpeni után David Coulthardé a második leghosszabb pontszerzési sorozat. A McLaren sofôrje zsinórban hatodszor végzett az elsô hatban. Közvetlen kollégája, Kimi Räikkönen ugyanakkor hosszú szünet után hívta fel magára ismét a figyelmet. A negyedik helyen végzô finn legutóbb az ausztráliai idénynyitón szerzett pontot, akkor mindjárt négyet is. Érdekes, hogy Räikkönent tavaly is a negyedik pozícióban intették le Kanadában.
Szezonbeli leggyászosabb futamukon vannak túl a Williamsek. A Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya kettôs egyetlen egységgel sem növelte vb-pontjainak a számát – erre még nem volt példa az idényben. És arra sem, hogy Montoya egymás után két viadalt adjon fel.
A Nagyfejűtől Schumiig
Enzo Ferrari bátor volt, és merész álmai voltak. A második világégés után a korszellemtől eltérően nem népautókat kezdett el gyártani, hanem szuperversenyautókat. Amelyeket arra terveztetett meg a mérnökeivel Ferrari nem igazán értett a műszaki tudományokhoz , hogy a legkülönbözőbb versenyeken nyerjenek.

Niki Lauda tizenötször nyert Ferrarival

Niki Lauda tizenötször nyert Ferrarival
Ferrari álmai mostanra valóra váltak. Vasárnap minden idők legeredményesebb ferraris pilótája, Michael Schumacher megszerezte a csapat 150. futamgyőzelmét. Ez nemcsak a német zseni érdeme: az elmúlt 53 szezonban 34 sofőr gyűjtötte össze ezeket a diadalokat.
1951. július 14-én, az angliai Silverstone-ban kezdődött a sikersorozat. Egy testes argentin pilóta, Froilan González – a dél-amerikait Cabezonnak, azaz Nagyfejűnek becézték – 51 másodperccel megelőzte Fangiót, és ezzel megszerezte a Lovacska első F1-es diadalát. González után az ötvenes években az olasz Ascari remekelt: 1951 és 1953 között 13-szor nyert, és ezzel a harmadik legeredményesebb ferraris az örökranglistán.
1974-ig legendás versenyzőket igazolt Ferrari,
ám sem Phil Hill, sem Surtees, Von Trips, Regazzoni, vagy Ickx nem volt képes átlépni a hatos győzelmi határt. 1974-ben viszont megérkezett Niki Lauda – az ő nevéhez fűződik a Ferrari 50. sikere –, és az osztrák négy szezon alatt 15-ször állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Lauda távozása után ismét a legnagyobbakat szerződtette le a Scuderia, ám Villeneuve, Reutemann, Scheckter, Berger, Arnoux, Alboreto, Mansell, Tambay, Irvine, Alesi és Prost is – a kis francia 1990-ben gyűjtötte be a Ferrari 100. győzelmét – csak "megbízható iparos” volt, hiszen közülük Villeneuve is csak hatszor nyert. 1996-ban azonban leszerződött a Ferrarihoz Michael Schumacher, aki eddig már 40-szer nyert a csapattal, azaz az ő segítségével vált a Formula–1 legeredményesebb márkájává a Ferrari. (A második helyezett McLaren 135 győzelemnél tart.)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik






