H. L. 2022.03.20 15:46 Frissítve: 2022.03.20 21:32

Kettős Ferrari-győzelem és Red Bull-os dupla nulla a bahreini idénynyitón

Charles Leclerc vezérletével a Ferrari kettős sikert aratott a 2022-es Formula–1-es idénynyitó Bahreini Nagydíjon. A dobogó alsó fokára Lewis Hamilton (Mercedes) állhatott fel, miután mindkét Red Bull megadta magát az utolsó körökben. Az első ötös sorát George Russell (Mercedes) és Kevin Magnussen (Haas) egészítette ki.

Leclerc-győzelemmel indult a 2022-es idény! (Fotó: AFP)

 

A Ferrari és a Red Bull csatáját hozta az év első időmérője, a leggyorsabbnak végül a maranellóiak monacói pilótája, Charles Leclerc bizonyult, aki pályafutása során a tizedik alkalommal vághatott neki az élről a versenynek. Mellőle az egyéni címvédő, Max Verstappen indulhatott, míg a második sorban a csapattársak, Carlos Sainz Jr. és Sergio Pérez foglalhattak helyet.

18.  BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936
MÁRCIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.544
Időmérő: 1. Leclerc 1:30.558
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP
A verseny: 1. Leclerc, 2. Sainz, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Március 27., 15.00Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
Április 10., 6.00Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Április 24., 15.00 Emilia-romagnai Nagydíj, Imola

A konstruktőri címvédő Mercedes eközben kénytelen volt megelégedni az ötödik és a kilencedik pozícióval, Lewis Hamilton és George Russell közé Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, illetve Fernando Alonso tudott beférkőzni.

Az 57 körös futam legnagyobb kérdése így az volt, versenytávon a Ferrari vagy a Red Bull kerekedik-e felül, illetve, hogy a Mercedes képes-e valamelyest tartani a tempót az első kettőssel, vagy egyelőre a középmezőnnyel kell megküzdenie.

Leclerc jól rugaszkodott el, és sikerült megtartania a vezetést, mögé Verstappen, Sainz, valamint Hamilton sorolt be, míg Bottas egészen a tizennegyedik helyig esett hátra, miután szemmel láthatóan beragadt a rajtnál.

Hátrébb eközben Esteban Ocon és Mick Schumacher találkozott össze egymással: az Alpine-pilóta hátulról találta el a vetélytársat, és ki is forgatta a Haast, aminek következményeként a sportfelügyelők öt másodperces időbüntetésben részesítették.

A következő körökben Kevin Magnussen próbálta magát minél közelebb egerészni Hamiltonra, ám vétett egy kisebb hibát, amit Pérez azonnal kihasználta, és visszajött az ötödik helyre. A dánt ezt követően Russell is maga mögé utasította, további pozíciót azonban már nem bukott.

Leclerc eközben a 10. körre már több mint 2.5 szekundumos előnyt épített ki az élen Verstappen előtt, míg Sainz lemaradása a 7 másodpercet is meghaladta. Mögöttük Hamilton tempója esett vissza, és Pérez rövidesen el is ment mellett, aminek révén kialakult a Ferrari, Red Bull sorminta a top 4-ben.

A Mercedes ezt követően nem is várt sokáig, és bokszba hívta a hétszeres világbajnokot, aki kemény keveréken tért vissza, majd keveredett kisebb csatába az újonc Csou Kuan-jüvel. Az élmezőnyből eközben Verstappen lépett elsőként, a holland a 15. körben váltott lágyra, őt egy körrel később Leclerc is követte, aki ugyancsak a piros jelzésű abroncsokon tért vissza a pályára.

Az az egy kör sokat számított, hiszen a Red Bull-os majd' 3 szekundumot hozott a ferrarison, és felzárkózott rá DRS-távolságon belülre. A páros a következő körökben komoly adok-kapokba kezdett: a holland többször is az élre tudott állni, ám a monacói valamennyi alkalommal visszavágott. Verstappen ráadásul a 19. körben el is fékezte magát, amit kihasználva Leclerc hamar 2 másodperc felé növelte az előnyét az élen, miközben a Ferrari érezhetően jobban is bánt az abroncsokkal.

A Red Bull előbb is hívta ki a hollandot, aki a 31. körben váltott közepesekre, és noha ezúttal is csökkenteni tudta a hátrányát a következő körben kiálló Leclerc-rel szemben, most nem tudott támadni, és a monacói rövidesen el is húzott előtte.

Az időközben kormányproblémákra panaszkodó Verstappen ezután már nem is tudott visszakapaszkodni, a Red Bull így újabb csere mellett döntött, és a 31. friss lágyakon küldte vissza a pilótát – a  „vörös bikák" ezzel újabb kerékcserés hullámot indítottak el a mezőnyben, amit a biztonsági autó tetézett.

Pierre Gasly alatt a 45. körben gyulladt ki az AlphaTauri, amit követően rövid ideig virtuális, majd hosszabb ideig valódi biztonsági autós szakasz lépett érvénybe. Leclerc-nek sikerült visszajönnie az élre, mögötte Verstappen, Sainz, Pérez, Hamilton, Russell, Magnussen, Bottas, Ocon és Mick Schumacher érkezett pontszerző helyeken.

A mezőny az 51. körben kapott újra zöld jelzést: Leclerc remekül kapta el az újraindítást, nem úgy, mint Verstappen, aki bealudt és mellé még Sainz is be tudott vágódni mellé. Noha a hollandnak sikerült megtartani a pozícióját, a ferraris nem szakadt le róla, míg hátrébb Schumacher bukott több helyet, aminek következményeként kiszorult a top 10-ből.

Három kör múlva aztán jött a dráma: Verstappen alatt megadta magát a Red Bull, aminek révén Sainz jött fel a második helyre. Nem sokkal később aztán a harmadik pozícióban haladó Pérez is teljesítményvesztésre kezdett panaszkodni, amit kihasználva Hamilton is teljesen felkapaszkodott rá.

A mexikói az utolsó körben aztán technikai gondok következtében megforgott, így Hamilton fellépett a harmadik helyre a kettős győzelmet arató Ferrari mögé. A pályafutása harmadik győzelmét szerző Leclerc ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta, így ő és csapata is maximális pontszámmal távozhat Szahírból.

Negyedikként Russell szelte át a célvonalat, majd Magnussen, Bottas, Ocon, Cunoda Juki, Alonso, valamint az újonc Csou Kuan-jü egészítette ki az első tízes sorát.

Folytatás jövő hétvégén a Szaúdi Nagydíjjal.

BAHREINI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari -
2. Carlos Sainz spanyol Ferrari 5.598 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 9.675 mp h.
4. George Russell brit Mercedes 11.211 mp h.
5. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 14.754 mp h.
6. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 16.119 mp h.
7. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 19.423 mp h.
8. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 20.386 mp h.
9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 22.390 mp h.
10. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 23.064 mp h.
11. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 32.574 mp h.
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 45.873 mp h.
13. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 53.932 mp h.
14. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 54.975 mp h.
15. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 56.335 mp h.
16. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:01.795 p h.
17. Nico Hülkenberg német Aston Martin-Mercedes 1:03.829 p h.
18. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1 kör h.
19. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 3 kör h.
  FELADTÁK     megtett körök
  Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 44
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LEGGYORSABB KÖRÖK PONT
1. Charles Leclerc 1 1 1 1 26
2. Carlos Sainz 1 1 18
3. Lewis Hamilton 1 1 15
4. George Russell 1 12
5. Kevin Magnussen 1 10
6. Valtteri Bottas 1 8
7. Esteban Ocon 1 6
8. Cunoda Juki 1 4
9. Fernando Alonso 1 2
10. Csou Kuan-jü 1 1
KONSTRUKTŐRÖK  
1. Ferrari 44
2. Mercedes 27
3. Haas-Ferrari 10
4. Alfa Romeo-Ferrari 9
5. Alpine-Renault 8
6. AlphaTauri-Honda 4
7. Aston Martin-Mercedes 0
8. Williams-Mercedes 0
9. McLaren-Mercedes 0
10. Red Bull-Honda 0
Még több
2022.08.17 08:28:12

F1 ZSOLDOS BARNA

A háromszoros világbajnok brazil autóversenyző nyerte 1986-ban az első Magyar Nagydíjat.

2022.07.31 21:51:29

F1 BOBORY BALÁZS

NS-VÉLEMÉNY. A Hungaroringen láthatják a szurkolók az évad egyik legérdekesebb futamát.

2022.07.31 14:05:33

F1 B. Ö. B., H. L.

A dobogóra Hamilton, illetve a pole pozícióból rajtoló Russell állhatott még fel a Hungaroringen.

2022.07.30 15:16:05

F1 B. Ö. B., H. L.

Őrült végjátékot hozott a Magyar Nagydíj időmérője, amelyen nem szólt közbe az eső.