Piastri szinte lemondott a bajnoki címről, szép eredményekkel zárná az évet

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.11.23. 08:27
A Las Vegas-i Nagydíj dobogósai (Fotó: AFP)
Max Verstappen aratott győzelmet a Formula–1-es Las Vegas-i Nagydíj versenyén, aminek köszönhetően nemcsak életben tartotta a bajnoki esélyeit, de 12 pontra megközelítette a második helyen álló Oscar Piastrit az egyéni összetettben. A másodikként befutó Lando Norris eközben nagy lépést tett meg az első világbajnoki címe felé, míg George Russell a szezonbeli kilencedik dobogóját jegyezte.

Noha a pole pozícióból rajtoló Lando Norris jól rugaszkodott el a rajtnál, az első kör végén csak harmadikként haladt, miután a belső ívet védve kissé lesodródott, és először Max Verstappen, majd George Russell is elment mellette. Az élre álló címvédőnek ezt követően eleinte a Mercedes-pilóta ellen kellett védekeznie, de miután sikerült ellépnie a riválistól, a mezőny már csak bottal üthette a nyomát. A Red Bull-osra a végén próbált még visszazárkózni Norris, de gyorsan egyértelművé vált, hogy Verstappenre a Las Vegas-i szombaton (helyi idő szerint szombat este rendezték a versenyt), nincs ellenszer. 

A négyszeres világbajnok szezonbeli hatodik, míg pályafutása 69. győzelmét aratta, ráadásul sorozatban a nyolcadik versenyt zárta dobogón, és remek eredményeinek köszönhetően továbbra is van matematikai esélye a bajnoki címre. Verstappen a vb-éllovas Norris mögött 42 pontra csökkentette a lemaradását, miközben mindössze 12 pontra közelítette meg Oscar Piastrit, és az elmúlt futamhétvégéken látott formát tekintetbe véve minden esélye megvan rá, hogy a végelszámolásnál legalább beékelődjön a két McLaren-versenyző közé. 

A versenyek általában nehezek a számunkra, nem szoktunk olyan nagyszerűen bánni a gumikkal, de most úgy tűnt, jobban az irányításunk alatt tudtuk tartani, és valamivel jobban is nyomhattam. Ennek köszönhetően némileg fokozni tudtuk a tempót is, és kitolhattam az első etapomat, így félbevágtuk a futamot. Ez sokat segített. Az autó végig jól működött, sokkal inkább úgy, ahogyan azt szeretem. A végén elég tisztességes előnnyel nyertem” – értékelt a címvédő, akit utána a bajnoki reményeiről is faggatták a leintés utáni interjúban. 

Továbbra is nagy a különbség, de mindig igyekszem maximalizálni a lehetőségeinket, és ezen a hétvégén ez sikerült is. A fennmaradó futamokon megpróbálunk nyerni, és majd Abu-Dzabiban meglátjuk, ez mire lesz elég. Nagyon büszke vagyok mindenkire, elég hullámzó volt a szezonunk, éltünk át nagyon nehéz és gyönyörű pillanatokat is. Rengeteget tanultunk az idényben, ami nagyon hasznos lesz a következő évekre. Ebbe fogunk kapaszkodni, hogy még tovább fejlődjünk, erősebben térjünk vissza jövőre, és már az első versenyektől kezdve harcban legyünk a vb-címért. Most kiélvezzük a pillanatot, aztán meglátjuk, mit tehetünk a következő futamon.”

Verstappen tudja, hogy szerencsére is szüksége lesz. „Minden attól függ, hogyan fog teljesíteni az autónk Katarban és Abu-Dzabiban, utóbbi pálya nagyon fekszik a McLarennek, de meglátjuk. Nagyon nagy a hátrány, nem könnyű fordítani, ahhoz némi szerencsére is szükségem lesz. De így is nyerhetünk futamokat, és meg is próbáljuk.”

Norris már az első körben két helyet veszített, de később sikerült megelőznie Russellt, és onnantól kezdve már csak az jelentette a kérdést, hogy képes lesz-e némi nyomást helyezni Verstappenre. A holland azonban megfoghatatlan volt a Las Vegas-i éjszakában, így a britnek meg kellett elégednie a második hellyel. Csalódottságra ugyanakkor nincs igazán oka a vb-éllovasnak, hiszen még mindig nagy az előnye a holland riválisához képest, ráadásul sikerült még inkább ellépnie a közvetlen üldözője, Piastri előtt. Norris két versennyel és egy sprintfutammal a vége előtt 30 ponttal vezet, így már jövő hétvégén esélye nyílhat rá, hogy megszerezze pályafutása első bajnoki címét. 

NORRIS ÓRIÁSI LÉPÉST TETT AZ ELSŐ BAJNOKI CÍME FELÉ

Ahhoz, hogy a brit már a Katari Nagydíjon felüljön a sportág trónjára, az kell, hogy ne veszítsen 5 pontot Piastrihoz, míg 17 pontot Verstappenhez képest – Loszaílban egy versenyző maximálisan 33 pontot gyűjthet majd, hiszen sprinthétvégét rendeznek. 

Odaadtam Maxnak a győzelmet. Elengedtem, hogy szép versenye legyen! – viccelődött Norris, majd valamivel komolyabbra vette a szót. – Nem, egyszerűen túl későn fékeztem. Elcs.sztem. Nem ma nyújtottam életem teljesítményét, de amikor húsz másodperc előnnyel nyer valaki, azt jelenti, hogy jobb munkát végzett, és valamivel gyorsabb volt. Élveztem a versenyt, nehéz volt, de jól szórakoztam. Remek futamom volt, és szerintem a tempó is rendben volt. Max egyszerűen jó versenyt futott.”

„Én hibáztam az első kanyarba menet, agresszívnak kell lenned ott, és kicsit túlságosan is az voltam. Ez sokba került nekem, de néha így alakul. A második hely így is remek eredmény, és sok pontot gyűjtöttem, szóval nem vagyok túl csalódott. Gratulálok Maxnak és a Red Bullnak, jó versenyük volt. Várom már a következőt” – mondta, majd később a Sky Sports kamerái előtt elismerte, kínosnak érezte az első kanyaros rontását.

„Kínos volt. Azért vagyok itt, hogy versenyeket nyerjek. A második hely még mindig nagyszerű, de kissé elkényeztettet az, milyen jól alakult az előző két futam. Csúnyán elrontottam az egyes kanyart, ami elvette tőlem az esélyt, hogy vezessem a versenyt, de attól nem, hogy megnyerjem. Azért nem tudtunk nyerni, mert hiányzott a tempó hozzá, nem voltunk elég gyorsak, és sok gond volt az autóval. Tanulnom kell az első kanyarban történtekből, és jobb munkát kell végeznem.”

A helyszínen tavaly diadalmaskodó Russell a verseny elején még Verstappenre is nyomást tudott gyakorolni, majd az első kiállások után is közel került a vetélytárshoz, de végül leszakadt, majd Norris is maga mögé utasította őt. A brit ezután a senki földjén autózott, az élen álló kettős és a mögötte érkező csapattársa, Andrea Kimi Antonelli is messze volt tőle. A Mercedes-pilóta az idénybeli kilencedik dobogós helyezését könyvelhette el.

Amikor Max visszajött a bokszból, azt hittem, hogy lesz lehetőségem. Még hidegek voltak a gumijai, és én nagyon keményen nyomtam, ezért megrongáltam az abroncsokat. A rádión is jeleztem, hogy nem vagyok biztos benne, hogy a gumik kitartanak-e a futam végéig. Nagyon nehéz volt, és nem volt valami jó versenyem, a dobogó a maximum, amit ma elérhettünk.”

Piastri az ötödik rajtkockából várhatta a rajtot, de azonnal két helyet veszített, a pályán egyszer Charles Leclerc is megelőzte őt, és bár utána visszajött az ötödik pozícióba, nem talált fogást Antonellin, és végül csak az olasz 5 másodperces időbüntetésének köszönhetően rangsorolták negyedikként. Az ausztrál lemaradása 30 pontra nőtt a csapattársa mögött, miközben Verstappen 12 pontra közelítette meg őt, így ha nem tud fordítani a helyzetén, a bajnoki második hely is kicsúszhat a kezei közül. 

Nem igazán tudok mit mondani. Úgy érzem, én voltam az egyetlen, aki tényleg fékezett az egyes kanyarnál, erre félrelöktek. Ez rendben van, ez van. A verseny további része is eseménydúsan alakult, túl sok hibát követtem el, és a verseny közben több nehéz pillanatom is volt. A tempó olykor jó volt, tiszta levegőben autózva nagyon gyors voltam, de nehéz volt, mielőtt tiszta levegőbe kerültem, majd azután, hogy elfogyott előlem.”

„Blokkoltam itt-ott, talán nem ez a kedvenc pályám, de rengeteg olyan van, amelyiket nem kedvelek, és mégis jó versenyeim voltak ott az idén. Rosszul jöttem el a rajtnál, és eltartott egy ideig, mire elkaptam a ritmust, és sokáig Antonelli mögött ragadtam, ami visszavetette a tempónkat – magyarázta, majd kitért a bajnoki esélyeire is. Az ausztrál elég lemondóan nyilatkozott, tudja, hogy szerencsére is szüksége lenne. – Nyilvánvalóan ennél most már több kell. Próbálok a lehető legjobban felkészülni a fennmaradó versenyekre, és a lehető legjobb hétvégéket futni. Jó lenne néhány remek eredménnyel zárni az évet, de a bajnoki kép olyan, amilyen. Meglátom, mit tehetek.”

Folytatás jövő hétvégén a Katari Nagydíjjal.

FRISSÍTÉS: a futamot követően vizsgálat indult Norris és Piastri ellen is, miután az FIA mérésein mindkettejük padlólemeze túlzott kopást mutatott, az ilyen szabálysértés automatikusan kizárást szokott maga után vonni. A fejleményekről IDE kattintva olvashatnak bővebben.

F1
1 órája

Norris és Piastri eredménye is veszélyben, mindkét McLarent kizárhatják Las Vegasban!

A gyanú szerint mindkét autón túlzottan elkopott a padlólemez, ami automatikus diszkvalifikációt szokott maga után vonni.

 

LAS VEGAS-I NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda- 
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes

20.741 mp h.

 
3.George RussellbritMercedes

23.546 mp h.

 
4.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes

27.65 mp h.

 
5.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes

30.488 mp h.

 
6.Charles LeclercmonacóiFerrari

30.678 mp h.

 
7.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes

34.924 mp h.

 
8.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda

45.257 mp h.

 
9.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari

51.134 mp h.

 
10.Lewis HamiltonbritFerrari

59.369 mp h.

 
11.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:00.635 p h. 
12.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:10.549 p h. 
13.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:25.308 p h. 
14.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:26.974 p h. 
15.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:31.702 p h. 
16.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda1 kör h. 
17.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1 kör h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes35feladta
 Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari2feladta
 Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes0feladta

 

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLLÁSA

PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Lando Norris71823408
2. Oscar Piastri71424378
3. Max Verstappen61324366
4. George Russell2923291
5. Charles Leclerc720222
6. Lewis Hamilton20149
7. Andrea Kimi Antonelli216132
8. Alexander Albon1273
9. Isack Hadjar11147
10. Nico Hülkenberg1845
11. Carlos Sainz11144
12. Oliver Bearman940
13. Fernando Alonso837
14. Liam Lawson636
15. Lance Stroll735
16. Esteban Ocon830
17. Cunoda Juki928
18. Pierre Gasly722
19. Gabriel Bortoleto519

 

KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes786 (már bajnok)
2. Mercedes423
3. Red Bull-Honda391
4. Ferrari371
5. Williams-Mercedes117
6. Racing Bulls-Honda86
7. Aston Martin-Mercedes72
8. Haas-Ferrari70
9. Sauber-Ferrari64
10. Alpine-Renault22
3. LAS VEGAS-I NAGYDÍJ
NOVEMBER 21., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Leclerc 1:34.802
2. szabadedzés1. Norris 1:33.602
NOVEMBER 22., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Russell 1:34.054
Időmérő1. Norris 1:47.934
NOVEMBER 23., VASÁRNAP
A verseny 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Katari Nagydíj, Loszaílnovember 30., 17.00
Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabidecember 7., 14.00

 

 

Legfrissebb hírek

Norris és Piastri eredménye is veszélyben, mindkét McLarent kizárhatják Las Vegasban!

F1
1 órája

Verstappen nyert Las Vegasban; Norris óriási lépést tett az első bajnoki címe felé

F1
4 órája

„Nehéz megemészteni” – Piastri tudja, hogy bonyolítja a helyzetét az ötödik hely a bajnoki küzdelemben

F1
17 órája

„A mostani határozottan a legnehezebb évem”– Hamilton nem találta a szavakat a Las Vegas-i időmérő után

F1
20 órája

Norris a pole-ban Verstappen és Sainz előtt; Piastri ötödik az esős Las Vegas-i időmérőn

F1
Tegnap, 6:10

Russell az élen, a két McLaren a mezőny végén a Las Vegas-i időmérő előtt

F1
Tegnap, 2:38

Bizakodó a Mercedes; Norris és Leclerc bejelentkezett a pole-ért; Verstappen óvatos Las Vegasban

F1
2025.11.21. 13:06

Norris-elsőség és meglazuló csatornafedél a piros zászlóval záruló második edzésen Las Vegasban

F1
2025.11.21. 06:12
Ezek is érdekelhetik