Verstappen magabiztos győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.09.07. 16:25
Fotó: AFP
Max Verstappen (Red Bull) aratott győzelmet a Formula–1-es Olasz Nagydíj versenyén. Mögötte Lando Norris vezérletével a McLaren kettőse ért célba, így a harmadikként célba érő Oscar Piastri előnye 31 pontra csökkent. A negyedik Charles Leclerc (Ferrari) lett, míg az első ötöst George Russell (Mercedes) tette teljessé.

A címvédő Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót Monzában, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását az idény 16. versenye előtt. Mellőle a vb-összetettben 34 pont hátránnyal a második helyet elfoglaló Lando Norris rugaszkodhatott el, míg a második soron a vb-éllovas Oscar Piastri, valamint a helyszínen egy évvel ezelőtt a Ferrarival sikert arató Charles Leclerc osztozott. 

Az eredetileg az ötödik helyen végző, de a zandvoorti hétvégéről 5 rajthelyes büntetést magával hozó Lewis Hamilton eközben a 10. rajtkockából kezdhette meg a felzárkózást az első Olasz Nagydíján Ferrari-versenyzőként. 

Két pilóta, Isack Hadjar és Pierre Gasly a bokszutcából vágott neki az 53 körös versenynek, miután mind a ketten új motoregységeket kaptak, és ezzel vétettek a parc fermé-szabályok ellen. A Racing Bulls-os eredetileg a tizenhatodik, míg az alpine-os a tizenkilencedik helyre kvalifikálta magát. 

Ami a stratégiát illeti, az első tizenhárom helyezett, valamint a tizenötödik Franco Colapinto a közepes; öten, Alexander Albon, Esteban Ocon, Lance Stroll, Hadjar és Gasly a kemény, míg Liam Lawson egyedüliként a lágy keveréken rajtolt. Az eredetileg a tizenkettedik helyet megszerző Nico Hülkenberg fel sem tudott állni a rajtrácsra, útja már a felvezető kör végén a bokszutcába vezetett, ahonnan nem tudott visszatérni

Verstappen jól jött el, de Norris rajtja az övénél is jobb volt, és azonnal felért a Red Bull mellé, de nem maradt számára hely, a McLaren megcsípte a füves részt is, és a holland csak úgy tudott az élen maradni, hogy átvágta az egyes kanyarnál a bukóteret. A csapata hamarosan rá is szólt, hogy engedje el maga mellett a vetélytársát, aminek eleget is tett, így átmenetileg Norris került az élre. 

A mclarenes ugyanakkor nem élvezhette sokáig az első helyet, Verstappen már a 4. körben megelőzte őt, majd rövidesen két másodperc fölé növelte az előnyét, míg hátrébb Piastri és Leclerc vívott kemény csatát a harmadik pozícióért. Az ausztrál és a monacói többször is pozíciót cserélt egymással, de végül beállt közöttük a rajtnál lévő sorrend, sőt a ferrarisnak hamarosan inkább hátrafelé kellett figyelnie, mert Russell megérkezett rá. 

Bár a mercedeses körökön keresztül nyithatta a hátsó szárnyát, nem tudott előzni, és kissé Hamilton is megtorpant a hatodik helyen. Az élen eközben Verstappen folyamatosan húzott el, és a 14. körben előnye már a 6 másodpercet is meghaladta Norris előtt, akit hasonló távolságban követett Piastri.

Az élmezőnyből elsőként Russell szánta el magát cserére, a brit pilóta a 29. körben jött ki keményekért, míg hátrébb Cunoda Juki és Lawson ért össze egymással. A Mercedesre a 34. körben reagált a Ferrari Leclerc-rel, és a monacói jóval a brit vetélytársa előtt tért vissza a pályára, miközben sorra futotta a leggyorsabb köröket. 

Az élen eközben állóháború alakult ki, mindenki arra várt, hogy a másik lépjen előbb, végül a vezető Verstappen cserélt elsőként, a holland a 38. körben kapott keményeket, miközben az élre álló McLarenek annak ellenére is megnyújtották az etapjukat, hogy a Red Bull-pilóta folyamatosan lopta mögöttük a távolságot. A wokingiak egyértelműen arra játszottak, hogy az esetleges korlátozást kihasználhassák. 

Hamilton azonban nem tett így, és a 39. körben cserélt, majd zárkózott vissza hamar Russell mögé. Hátrébb eközben Sainz és Oliver Bearman ért össze, a spanyol a külső ívről előzte a Haast, majd úgy tűnt,  túl hamar fordult rá, és saját magát, valamint a vetélytársát is kiforgatta. Noha a sárga zászló lendült, egyéb intézkedésre nem volt szükség, mert mindkét pilóta folytatni tudta. A sportfelügyelők később Bearmant sújtották 10 másodperces időbüntetéssel az eset miatt. 

Piastri egészen a 46. körig húzta, és kapott lágyakat, míg Norris egy körrel később jött ki, és bár a csapat az előrébb haladó britet a kerékcserék előtt biztosította arról, hogy a csapattárs nem fog elévágni, Norris csak Piastri mögött tudott visszatérni a pályára, miután elrontották a kiállását is. A wokingiak a 49. körben megkérték az ausztrált arra, hogy engedje el maga mellett a márkatársat, aminek eleget is tett, de ezt követően már szabad volt a verseny két pilóta között. 

Piastri ugyanakkor nem igazán tudott előzési közelségbe kerülni, így már nem változott a sorrend a McLarenek között, mint ahogyan az élen sem: Verstappen kényelmes előnnyel, közel húsz másodperccel szelte át Norris előtt a célvonalat. A holland az idei harmadik, míg pályafutása 66. győzelmét könyvelhette el, míg a mögötte befutó brit 31 pontra csökkentette a hátrányát a harmadikként beérő Piastri mögött. 

A negyedik Leclerc lett, majd Russell, Hamilton, Gabriel Bortoleto, az öt másodperces büntetést kapó Antonelli és Hadjar tette teljessé a pontszerzők sorát. 

Folytatás két hét múlva az Azeri Nagydíjjal. 
 

OLASZ NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda- 
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes19.207 mp h. 
3.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes21.351 mp h. 
4.Charles LeclercmonacóiFerrari25.624 mp h. 
5.George RussellbritMercedes32.881 mp h. 
6.Lewis HamiltonbritFerrari37.449 mp h. 
7.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes50.537 mp h. 
8.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari58.484 mp h. 
9.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes59.762 mp h. 
10.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda63.891  mp h. 
11.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes64.469  mp h. 
12.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari79.288 mp h. 
13.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda80.781 mp h. 
14.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda82.351 mp h. 
15.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1 kör h. 
16.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1 kör h. 
17.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1 kör h. 
18.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1 kör h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes24feladta
 Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari0nem indult
A VB ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Oscar Piastri71419324
2. Lando Norris51317293
3. Max Verstappen3717230
4. George Russell1617194
5. Charles Leclerc515163
6. Lewis Hamilton15117
7. Alexander Albon1170
8. Andrea Kimi Antonelli11066
9. Isack Hadjar1838
10. Nico Hülkenberg1537
11. Lance Stroll632
12. Fernando Alonso630
13. Esteban Ocon728
14. Pierre Gasly520
15. Liam Lawson420
16. Gabriel Bortoleto418
17. Oliver Bearman516
18. Carlos Sainz716
19. Cunoda Juki612

 

KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes617
2. Ferrari280
3. Mercedes260
4. Red Bull-Honda239
5. Williams-Mercedes86
6. Aston Martin-Mercedes62
7. Racing Bulls-Honda61
8. Sauber-Ferrari55
9. Haas-Ferrari44
10. Alpine-Renault20
76. OLASZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 5., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Hamilton 1:20.117
2. szabadedzés1. Norris 1:19.878
SZEPTEMBER 6., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:19.331
Időmérő1. Verstappen 1:18.792
SZEPTEMBER 7., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja15.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Azeri Nagydíj, Bakiszeptember 21., 13.00
Szingapúri Nagydíj, Szingapúroktóber 5., 14.00
Amerikai Nagydíj, Austinoktóber 19., 21.00

 

 

Legfrissebb hírek

A McLarennek nem volt a meg a tempója a szárnyaló Red Bull ellen Monzában

F1
54 perce

„Soha ne mondd, hogy soha” – Leclerc még nem mondott le a győzelemről a Ferrari hazai pályáján

F1
23 órája

Verstappené a pole pozíció a két McLaren előtt a monzai időmérőn

F1
Tegnap, 15:32

Visszavonult az F1 nyolcszoros futamgyőztese, új szerepkörben folytatja

F1
Tegnap, 13:43

Norris maradt az élen, de Leclerc ott lohol a nyakában a monzai időmérő előtt

F1
Tegnap, 13:36

F1: Gasly 2028-ig szerződést hosszabbított az Alpine-nal – hivatalos

F1
Tegnap, 11:57

Leclerc hisz benne, hogy harcba szállhat a pole pozícióért a Ferrari hazai nagydíján

F1
2025.09.05. 20:55

Norris vette át a vezetést Monzában, de rendkívül szoros az élmezőny

F1
2025.09.05. 18:01
Ezek is érdekelhetik