Max Verstappen már a csütörtöki sajtónapon előrebocsátotta, hogy McLaren-egyeduralomra számít a Kanadai Nagydíjon, miközben a Red Bullnak a Ferrarival és a Mercedesszel kell megküzdenie a dobogóért. Noha a péntekenként sokszor szenvedő „vörös bikák" ezek után a holland révén az élen zárták a montreali nyitányt, a folytatásban a kilencedik helyre szorult vissza a címvédő, és több mint fél másodperccel maradt el a leggyorsabb George Russelltől.
„Őszintén szólva rendben volt a nap, és meglehetően elégedett vagyok az autóval is. A második gyakorlás valamivel nehezebb volt bizonyos okokból – azt hiszem, vesztettünk az egyensúly terén. Ennek utána kell néznünk, de összességében egészen jól alakult a péntekünk. Ha érzés tekintetében sikerül visszatérnünk az első tréningen tapasztalthoz, akkor rendben leszünk. Meglátjuk, hogyan alakul, még mindenki rendelkezésére áll egy szabadedzés, hogy rendezze a sorait. Ami minket illet, szeretnénk a megtalálni a megfelelő működési tartományt, aztán kiderül, mennyire tudunk elöl lenni az időmérőn.”
A garázs túlsó oldalán Cunoda Juki eközben a tizenötödik pozícióban zárta a második gyakorlást, de bizakodóan tekint előre a folytatásra, hiszen péntekről szombatra virradóan nagyrészt már ő is azzal az autóspecifikációval mehet, mint a csapattársa. A japán ugyanis az Emilia-romagnai GP-n történt autótörése óta nem a legfrissebb elemekkel versenyzett. A szombaton a Q3-as szereplést megcélzó versenyző arra számít, hogy a változtatás révén ingyen köridőt nyer.
„Az érzés rendben van, és tudom, hogy szombaton érkezni fog valami a kocsira, ami jó, és remélhetőleg ingyen köridőt fog jelenteni. Emellett úgy gondolom, sikerül előrelépnünk a beállítások terén, de ez nyilvánvalóan nem elég, ennél még több kell. Mindenképpen ott kell lennem a Q3-ban, ez a cél. Meglátjuk, hogyan alakul.”
CUNODA TISZTÁBAN VAN VELE, HOGY SZINTET KELL LÉPNIE |
---|
A Liam Lawsont mindössze két nagydíj után váltó japán pilóta egyelőre nem hozza a várt szintet a Red Bull-lal, és egyre több hír szól arról, hogy veszélybe kerülhet az ülése már idény közben. Ezzel maga Cunoda is tisztában van, de hisz abban, hogy sikerül bizonyítania. „Ha nem teljesítek jól, tudom, mi fog történni. Ismerem magam, és nem kellene ebben a helyzetben lennem. De meglátjuk. Bízom benne, hogy vissza tudok vágni. A média szeret a Red Bull második számú üléséről beszélni, de ez van. Tudom, hogy az elmúlt években, és a legutóbbi versenyeken is voltak olyan dolgok, amikben javultam, különösen az idei év elején. Sok minden történik.” |
Optimistán tekint előre a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko is, aki elárulta, a két tréning között egyes változtatásokkal rossz irányba mentek el, és romlott az RB21-es vezethetősége. „Az első szabadedzés után két kisebb módosítást hajtottunk végre a gépen, amiknek hatására viszonylag erőteljes mértékben rossz irányba ment el a vezethetőség. Így vissza fogunk térni a korábbi beállításokhoz. Ez is azt mutatja, milyen szűk tartományban működik jól az autónk.”
„Úgy vélem, a hosszú etapunk nagyon jó volt. Nagyjából egy szinten voltunk (Oscar) Piastrival, és a gumikopást is sikerült kordában tartanunk. Szerintem ott vagyunk az élmezőnyben.”
A Red Bull egy évvel ezelőtt győzelmet aratott a helyszínen Verstappen révén, aki a második rajtkockából vágott neki a vizes körülmények között kezdődő versenynek.
54. KANADAI NAGYDÍJ | |
JÚNIUS 13., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:13.193 |
2. szabadedzés | 1. Russell 1:12.123 |
JÚNIUS 14., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 18.30–19.30 |
Időmérő | 22.00–23.00 |
JÚNIUS 15., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja | 20.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |