Russell nyert, Antonelli először dobogón; a két McLaren összeütközött Kanadában

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.06.15. 19:29
Russell győzelemre váltott a pole pozícióját (Fotó: AFP)
George Russell (Mercedes) aratott győzelmet a Formula–1-es Kanadai Nagydíj versenyén. Másodikként Max Verstappen (Red Bull) ért célba, míg Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) pályafutása első dobogóját szerezte. A vb-éllovas Oscar Piastri (McLaren) negyedik lett, miután összeütközött a csapattársával, Lando Norrisszal (McLaren), aki kiesett, és a hátránya 22 pontra nőtt az egyéni vb-összetettben.

Megismétlődött az egy évvel ezelőtti első rajtsor Kanadában: George Russell meglepetésre megszerezte a pole pozíciót, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását az év tizedik versenye előtt, míg mellőle a címvédő Max Verstappen rugaszkodhatott el. Utóbbi abban a tudatban vágott neki a 70 körnek, hogy ha összeszed még egy büntetőpontot, akkor nem lehet ott a mezőnyben a soron következő nagydíjon, így különösen nagy várakozás előzte meg a rajtot, amit tovább tetézett a brit és a holland múltja is, mert a páros már többször is összetűzésbe került az évek során. 

A második sorból az egyéni vb-összetettet vezető Oscar Piastri, valamint Andrea Kimi Antonelli, míg a harmadikból két világbajnok, Lewis Hamilton és Fernando Alonso rajtolt, miközben az érzése szerint a pole pozíciót szerencsétlen körülmények között elveszítő Charles Leclerc a nyolcadik helyről kezdhette meg a versenyt.

Összesen négy versenyzőt soroltak vissza a szombati időmérő után: Isack Hadjar Carlos Sainz Jr. feltartása miatt a 12., Cunoda Juki a harmadik szabadedzésen piros zászlós jelzés alatti előzés miatt a 18., a motorelemcserék nyomán parc fermé szabályokat megsértő Pierre Gasly és Liam Lawson egyformán a bokszutcából vághatott neki a futamnak.

Ami a gumistratégiát illeti, az első tízesből Norris és Leclerc választotta a kemény gumit, rajtuk kívül a mezőny hátsó része, egészen pontosan Oliver Bearman, Esteban Ocon, Gabriel Bortoleto, Sainz, Lance Stroll, Cunoda és a két bokszutcából induló rajtolt még a fehér oldalfestésű Pirellin, a többiek viszont a közepes mellett döntöttek.

Russell jól helyezkedett a rajtnál, sikerült megtartania a vezetést Verstappen előtt, mögöttük pedig Piastri és Antonelli csapott össze a harmadik helyért. A párharcból az olasz került ki győztesen, így az első kör végén két Mercedes haladt az első háromban. A vb-éllovas mögött változatlan sorrendben fordult el Hamilton, Alonso, Norris és Leclerc, mögöttük kemény csata zajlott, amiből Nico Hülkenberg jött ki a legjobban, sikerült két helyet is javítva feljönnie a kilencedik pozícióba.

Noha Verstappen eleinte nem eresztette el Russellt, és körökön keresztül nyithatta a hátsó szárnyát a Mercedes mögött, a hetedik körre egy másodpercen kívülre szorult, s úgy tűnt, beállt egy követési távolságra, mint ahogyan a mögötte haladók sem mozgolódtak nagyon, s rövid időre egyfajta állóháború alakult ki, miközben már a 10. kör körül érkeztek az első panaszok a gumikra. A leghangosabb Verstappen volt, akire időközben feljött Antonelli is, de a Red Bull nem várta meg, hogy az olasz előzési helyzetbe kerüljön, inkább kihívta a hollandot a bokszba.

A címvédő a 13. körben kapott friss keményeket, amire a Mercedes mindkét versenyzőjével reagált a következő két körben, majd Hamilton és az élmezőnyből a közepesen legtovább húzó Piastri is a bokszutca felé vette az irányt, aminek értelmében a két keményen rajtoló, Norris és Leclerc vette át a vezetést a 17. körben.

Russell tíz körrel később érte utol a továbbra is keményeket koptató Leclerc-t, meg is előzte, hogy aztán elkezdhessen közeledni az élen álló Norrisra. A britet Verstappen is követte, azonban a Ferrari nem várta meg, hogy a holland is áthámozza magát a pilótáján, úgyhogy a 28. kör végén kihívta kerékcserére. Leclerc keményet kapott, ami azt jelentette, hogy biztosan ki kell jönnie újra, míg az egy körrel később reagáló Norris közepes gumin folytatta a küzdelmet.

Az élmezőnyből megint Verstappen gumijai koptak el a leggyorsabban, több mint 5 másodpercre le is szakadt Russellről, miközben Antonelli teljesen felzárkózott rá. A Red Bull azonban most sem várta meg, hogy csata alakuljon ki – a holland megint a bokszutca felé vette az irányt. A Mercedes a következő körben reagált, és majdnem sikeres mögévágást mutatott be, hiszen Antonelli Verstappen mellett jött vissza, de a négyszeres bajnok meg tudta tartani a pozícióját.

Az éllovas Russell a 43. körben ejtette meg a második cseréjét, megint keményet kapott, Piastri négy körrel később járta meg a bokszutcát, és az élre megint a Norris, Leclerc kettős állt, igaz, a kettős között ezúttal volt gumikülönbség, és a közepesen futó mclarenes rövidesen teljesítette is a kiállását.

Leclerc egészen az 54. körig húzta, és közepesen folytatta a hatodik helyről, miközben az élen egyre zárult az olló. Az 59. körben az első ötös hat másodpercen belül haladt egymáshoz képest, a lekörözendő versenyzőkön áthámozva magát. Russell rövidesen két másodpercre növelte előnyét Verstappen előtt, akinek sikerült kissé leszakítania magáról Antonellit; a két McLaren egymásra talált a pályán.

Norris körökön keresztül hajszolta a csapattársát, és a párharc a 68. körben ütközésben csúcsosodott ki. A brit a 10-es kanyarnál előzte Piastrit, de a vb-éllovas nem hagyta magát, fej fej mellett haladtak végig a hosszú egyenesben, és az utolsó kanyarból az ausztrál jött ki az élen. A brit azonban nem adta fel, újra próbálkozott, bevágott márkatársa mellé, ám nem maradt elég helye, és eltalálta Piastrit, majd a falban kötött ki. Norris versenye ezzel befejeződött (az ausztrálé viszont nem), és a baleset következtében azonnal pályára küldték a biztonsági autót, amely már nem is jött ki a mezőny elöl a leintésig.

Russell idei első, pályafutása negyedik győzelmét aratta, Verstappen a második helyével hozott pontokat a két McLarenen, míg Antonelli pályafutása során először állhatott fel a dobogóra. Piastri negyedikként látta meg a kockás zászlót, 22 pontra növelve előnyét a vb-összetettben, miközben a két Ferrari Leclerc, Hamilton sorrendben az ötödik-hatodik helyen ért célba. A hetedik Alonso lett, aki így Spanyolország után újra pontot gyűjtött, majd Hülkenberg, Ocon és Sainz zárta az első tízest.

Folytatás két hét múlva az Osztrák Nagydíjjal.

FRISSÍTÉS: a Red Bull a futam után óvást nyújtott be Russell ellen, ám ezt a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül elutasította, miközben összesen nyolc versenyzőnek osztott ki figyelmeztetést, míg Norris utólag 5 másodperces időbüntetést kapott. 

F1
1 órája

Az FIA elutasította a Red Bull óvását; Norris büntetést kapott – hivatalos

A szövetség összesen nyolc versenyzőnek osztott ki figyelmeztetést a kanadai verseny után.

 

KANADAI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.George RussellbritMercedes- 
2.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda0.228 mp h. 
3.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes1.014 mp h. 
4.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes2.109 mp h. 
5.Charles LeclercmonacóiFerrari3.442 mp h. 
6.Lewis HamiltonbritFerrari10.713 mp h. 
7.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes10.972 mp h. 
8.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari15.364 mp h. 
9.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1 kör h. 
10.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1 kör h. 
11.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1 kör h. 
12.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1 kör h. 
13.Franco ColapintoargentinAlpine-Renault1 kör h. 
14.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari1 kör h. 
15.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1 kör h. 
16.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1 kör h. 
17.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1 kör h. 
18.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes4 kör h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda53feladta
 Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes46feladta

 

A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Oscar Piastri5812198
2. Lando Norris2811176
3. Max Verstappen2511155
4. George Russell1511136
5. Charles Leclerc310104
6. Lewis Hamilton1179
7. Andrea Kimi Antonelli1863
8. Alexander Albon742
9. Esteban Ocon422
10. Isack Hadjar521
11. Nico Hülkenberg320
12. Lance Stroll314
13. Carlos Sainz613
14. Pierre Gasly311
15. Cunoda Juki510
16. Fernando Alonso28
17. Oliver Bearman36
18. Liam Lawson14

 

KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes374
2. Mercedes199
3. Ferrari183
4. Red Bull-Honda162
5. Williams-Mercedes55
6. Haas-Ferrari28
7. Racing Bulls-Honda28
8. Aston Martin-Mercedes22
9. Sauber-Ferrari20
10. Alpine-Renault11

 

54. KANADAI NAGYDÍJ
JÚNIUS 13., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Verstappen 1:13.193
2. szabadedzés1. Russell 1:12.123
JÚNIUS 14., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Norris 1:11.799
Időmérő1. Russell 1:10.899
JÚNIUS 15., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja1. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Osztrák Nagydíj, Spielbergjúnius 29., 15.00
Brit Nagydíj, Silverstonejúlius 6., 16.00
Belga Nagydíj, Spa-Francorchampsjúlius 27., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek

Az FIA elutasította a Red Bull óvását; Norris büntetést kapott – hivatalos

F1
1 órája

„Csodálatos érzés visszatérni a dobogó felső fokára” – a Mercedes tovább vinné a lendületet

F1
3 órája

A Red Bull óvást nyújtott be a győztes Russell ellen – hivatalos

F1
4 órája

„Csakis magamat hibáztathatom” – Norris elnézést kért a McLarentől és Piastritól is

F1
5 órája

Lawson és Gasly is csak a bokszutcából indul Montrealban

F1
9 órája

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
14 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
16 órája

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
Tegnap, 1:12
Ezek is érdekelhetik