Már a 2025-ös idény előtti teszt óta általános vélekedés, hogy összességében a McLaren számít az első erőnek, amit a bajnoki tabella állása is jól mutat, hiszen a címvédő csapat 85 ponttal előzi meg a legközelebbi riválisát, a Mercedest, miközben két versenyzője, Oscar Piastri és Lando Norris foglalja el az első két helyet az egyéni összetettben.
Noha a wokingiak a versenyeken egyelőre egyértelmű fölényben vannak, és Szuzuka kivételével valamennyi alkalommal győzedelmeskedettek vasárnap, az időmérőkön mindez nem igazán mutatkozik meg eredményekben: számos alkalommal alulmaradtak, s pilótái nemegyszer hibáztak döntő pillanatokban. Ezt eddig a leginkább Max Verstappen tudta kihasználni, a holland versenyző már három pole pozíciót szerzett, s a közép-európai idő szerint 22 órakor rajtoló futamot is ő várhatja az élről.
Míg a négyszeres világbajnok újabb remek teljesítménnyel hívta fel magára a figyelmet, a McLaren-pilóták megint rontottak a Q3-ban, a második rajthelyet kisajátító Norris a 17-es, míg a negyedik pozícióban záró vb-éllovas, Piastri főleg az 1-es kanyarban hagyott ott időt, s hogy az MCL38-asban ezúttal is megvolt a potenciál a pole pozícióra nemcsak a kis különbségek (a brit 65, az ausztrál 171 ezreddel maradt el), hanem a legjobb szektoridőkből összerakott körök is jelzik, hiszen az alapján a McLaren kibérelte volna az első rajtsort – az adatok szerint Norris 253, míg Piastri 96 ezredet hagyott benne a legjobb köréhez képest (utóbbi a Q2-ben gyorsabb volt, mint a Q3-ban).
Az az eddigi versenyhétvégéket nézve egyértelmű tendenciának tűnik, hogy Norris és Piastri küszködik azzal, hogy egy körön kihozza az autóból a benne rejlő potenciált, míg Verstappen pont ezen a területen emelkedik ki, az viszont kérdéses, pontosan mennyi lehet a különbség a két konstrukció között. A Red Bull már a bahreini hatodik helye után is válságértekezletet hirdetett, és azt a képet festi, hogy a holland pilótája az, aki folyamatosan erőn felül teljesít egy jóval gyengébb kocsiban, s maga a négyszeres világbajnok is tett már olyan kijelentést, hogy a rivális gépében ülve jóval dominánsabb lenne.
A wokingiak csapatfőnöke, Andrea Stella viszont nem osztja azt a nézetet, hogy a „vörös bikák" olyan gyengék lennének, mint azt sugallni szeretnék, azt ugyanakkor elismerte, az ellenfelei pont ebben kiválóak: a saját javukra formálják a történetet. „A Red Bull nagyon jó abban, hogy gyors autókat építsen, kivételesen jó abban, hogy gyors autókat vezessen, és rendkívül jó abban, hogy a saját előnyére alakítsa a narratívát. Minden létező alkalmat kihasználnak arra, hogy versenyben maradjanak, és ezek között időnként az is szerepel, hogy olyan történetet formálnak, hogy »mi itt csodát teszünk, és a többieknek minden egyes szabadedzést, időmérőt és versenyt meg kellene nyerniük!«"
„Azonban ez az ellenfeleink által kreált narratíva, amit néha elolvasunk, majd továbblapozunk, és önmagunkra összpontosítunk. Mi a számokra és a tényekre hagyatkozunk, és megvizsgáljuk, mely területeken kellene javulnunk, és sok ilyen van. Szóval amikor a tényeket vizsgálom, megnézem azt is, hogy Lando és Oscar mit nyújt, és elég következetesen teljesítenek, így gratulálok a Red Bullnak, még a nem technikai jellegű dolgaik menedzselését illetően is."
A csapatfőnök, Stella azt azonban nem tagadta, hogy Miamiban is kibérelhették volna az első rajtsort. „Amikor nagyon szoros, és az idei évben rendkívül szoros, akkor hajlamosak vagyunk Maxnak átengedni a rajtelsőséget. Szóval ebből a szempontból határozottan javulnunk kell ezen a területen. Úgy vélem, a teljesítményt figyelembe véve nagyon erős volt a potenciál az autóban szombaton, és Lando, valamint Oscar is hagyott némi időt a pályán. Oscar nem tudott előrelépni a Q3-ban az előző szakaszban futott erős köre után, és talán kikerült kissé a ritmusból. Lando eközben nagyon gyors volt mindkét körén, de az utolsó kanyarban mindkét próbálkozása alkalmával vesztett időt."
„Úgy gondolom, puszta teljesítmény terén a mi autónk valamivel gyorsabb, mint a Red Bullé, de mint ahogyan azt már néhányszor láthattuk az idén, nem feltétlenül a legkönnyebb a határon vezetni ezt a gépet. Ez az igazság, és ez olyasvalami, amin csapatként javítanunk kellene, és kiszámíthatóbb autót kell adnunk a versenyzőinknek, különösen a kocsi elejét illetően, amikor a határon kell vezetni az új gumikon az időmérő során. Szóval ezen dolgozunk kell, és lehetővé kell tennünk Lando és Oscar számára, hogy kiaknázhassa a kocsiban rejlő potenciált."
Az kétségtelen, hogy a „vörös bikákól" és Verstappentől sem áll messze a lelki hadviselés, és erre a McLaren-pilóták közül egyértelműen Norris bizonyult fogékonyabbnak az eddigi szezon során. A brit több alkalommal is belement a médián keresztüli üzengetésbe, és nemegyszer keveredett magyarázkodásba. Az önkritikus versenyzőnek egyáltalán nem tetszik a rivális által kreált sztori, amit a floridai kvalifikáció után sem rejtett a véka alá.
„Lehetetlen megmondani, milyen az autója a mienkhez képest. A mi előnyünk az, hogy két gyors versenyzővel rendelkezünk, míg ők nem, vagy az, hogy a mi kocsink lehetővé teszi mindkét versenyző számára, hogy gyors legyen vele, de egyszerűen lehetetlen megítélni a két gép közötti tényleges különbséget. Én elégedett vagyok az eredménnyel, de nyilván kár, amikor lemaradsz a pole pozícióról, szóval némi frusztráció van bennem. De különböző dolgokat próbálok a csapattal, hogy megpróbáljunk javulni ezen a területen, és és sikerült előrelépnünk, szóval elégedett vagyok. Talán még nem vagyunk teljesen ott, de örülök a fejlődésnek."
Ami a Red Bullt illeti, a csapatfőnök, Christian Horner ezúttal sem szalasztotta el, hogy kiemelje Verstappen szerepét az újabb sikerben. „A föld felett jár most, óriási dolog, hogy apuka lett, és egy gyönyörű kislányt köszönthetett a világon. De újra és újra látjuk, hogy amint belép a garázsba, és felteszi a bukósisakját, minden más eltűnik a számára. Az, ahogyan összpontosít és szállítja az eredményeket, egészen elképesztő. Tényleg igazán lenyűgöző."
MIAMI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE | |||
---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
3. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
5. | George Russell | brit | Mercedes |
6. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
9. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
10. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda |
11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
13. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
14. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
18. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
19. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
20. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
4. MIAMI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 2., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Piastri 1:27.128 |
Sprintidőmérő | 1. Antonelli 1:26.482 |
MÁJUS 3., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton |
Időmérő | 1. Verstappen 1:26.204 |
MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |