Verstappen tényleg csodát művel? Mennyire „rossz” a Red Bull a McLarenhez képest?

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.04. 16:16
Verstappen újra meglepte a McLareneket, de valójában mennyire kell erőn felül teljesítenie a sikerhez? (Fotó: AFP)
Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót a Formula–1-es Miami Nagydíj időmérőjén, és az idén már harmadik alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását, miközben a fő esélyesnek tartott McLarennek meg kellett elégednie a második és a negyedik rajtkockával. Az biztos, hogy a wokingiak versenyzői nem először hibáztak döntő pillanatban, amit a legtöbbször a holland tudott kihasználni, de kérdéses, pontosan mekkora lehet a különbség a két autó között. A wokingiak csapatfőnöke, Andrea Stella szerint riválisuk szereti a maga javára alakítani a narratívát...

Már a 2025-ös idény előtti teszt óta általános vélekedés, hogy összességében a McLaren számít az első erőnek, amit a bajnoki tabella állása is jól mutat, hiszen a címvédő csapat 85 ponttal előzi meg a legközelebbi riválisát, a Mercedest, miközben két versenyzője, Oscar Piastri és Lando Norris foglalja el az első két helyet az egyéni összetettben. 

Noha a wokingiak a versenyeken egyelőre egyértelmű fölényben vannak, és Szuzuka kivételével valamennyi alkalommal győzedelmeskedettek vasárnap, az időmérőkön mindez nem igazán mutatkozik meg eredményekben: számos alkalommal alulmaradtak, s pilótái nemegyszer hibáztak döntő pillanatokban. Ezt eddig a leginkább Max Verstappen tudta kihasználni, a holland versenyző már három pole pozíciót szerzett, s a közép-európai idő szerint 22 órakor rajtoló futamot is ő várhatja az élről. 

Míg a négyszeres világbajnok újabb remek teljesítménnyel hívta fel magára a figyelmet, a McLaren-pilóták megint rontottak a Q3-ban, a második rajthelyet kisajátító Norris a 17-es, míg a negyedik pozícióban záró vb-éllovas, Piastri főleg az 1-es kanyarban hagyott ott időt, s hogy az MCL38-asban ezúttal is megvolt a potenciál a pole pozícióra nemcsak a kis különbségek (a brit 65, az ausztrál 171 ezreddel maradt el), hanem a legjobb szektoridőkből összerakott körök is jelzik, hiszen az alapján a McLaren kibérelte volna az első rajtsort – az adatok szerint Norris 253, míg Piastri 96 ezredet hagyott benne a legjobb köréhez képest (utóbbi a Q2-ben gyorsabb volt, mint a Q3-ban). 

Az az eddigi versenyhétvégéket nézve egyértelmű tendenciának tűnik, hogy Norris és Piastri küszködik azzal, hogy egy körön kihozza az autóból a benne rejlő potenciált, míg Verstappen pont ezen a területen emelkedik ki, az viszont kérdéses, pontosan mennyi lehet a különbség a két konstrukció között. A Red Bull már a bahreini hatodik helye után is válságértekezletet hirdetett, és azt a képet festi, hogy a holland pilótája az, aki folyamatosan erőn felül teljesít egy jóval gyengébb kocsiban, s maga a négyszeres világbajnok is tett már olyan kijelentést, hogy a rivális gépében ülve jóval dominánsabb lenne. 

F1 Grand Prix of Miami - Sprint & Qualifying
Piastri (balra) és Norris (jobbra) újra hibázott a gyors körén (Fotó: AFP)

A wokingiak csapatfőnöke, Andrea Stella viszont nem osztja azt a nézetet, hogy a „vörös bikák" olyan gyengék lennének, mint azt sugallni szeretnék, azt ugyanakkor elismerte, az ellenfelei pont ebben kiválóak: a saját javukra formálják a történetet. „A Red Bull nagyon jó abban, hogy gyors autókat építsen,  kivételesen jó abban, hogy gyors autókat vezessen, és rendkívül jó abban, hogy a saját előnyére alakítsa a narratívát. Minden létező alkalmat kihasználnak arra, hogy versenyben maradjanak, és ezek között időnként az is szerepel, hogy olyan történetet formálnak, hogy »mi itt csodát teszünk, és a többieknek minden egyes szabadedzést, időmérőt és versenyt meg kellene nyerniük!«"

„Azonban ez az ellenfeleink által kreált narratíva, amit néha elolvasunk, majd továbblapozunk, és önmagunkra összpontosítunk. Mi a számokra és a tényekre hagyatkozunk, és megvizsgáljuk, mely területeken kellene javulnunk, és sok ilyen van. Szóval amikor a tényeket vizsgálom, megnézem azt is, hogy Lando és Oscar mit nyújt, és elég következetesen teljesítenek, így gratulálok a Red Bullnak, még a nem technikai jellegű dolgaik menedzselését illetően is."

 

A csapatfőnök, Stella azt azonban nem tagadta, hogy Miamiban is kibérelhették volna az első rajtsort. „Amikor nagyon szoros, és az idei évben rendkívül szoros, akkor hajlamosak vagyunk Maxnak átengedni a rajtelsőséget. Szóval ebből a szempontból határozottan javulnunk kell ezen a területen. Úgy vélem, a teljesítményt figyelembe véve nagyon erős volt a potenciál az autóban szombaton, és Lando, valamint Oscar is hagyott némi időt a pályán. Oscar nem tudott előrelépni a Q3-ban az előző szakaszban futott erős köre után, és talán kikerült kissé a ritmusból. Lando eközben nagyon gyors volt mindkét körén, de az utolsó kanyarban mindkét próbálkozása alkalmával vesztett időt."

„Úgy gondolom, puszta teljesítmény terén a mi autónk valamivel gyorsabb, mint a Red Bullé, de mint ahogyan azt már néhányszor láthattuk az idén, nem feltétlenül a legkönnyebb a határon vezetni ezt a gépet. Ez az igazság, és ez olyasvalami, amin csapatként javítanunk kellene, és kiszámíthatóbb autót kell adnunk a versenyzőinknek, különösen a kocsi elejét illetően, amikor a határon kell vezetni az új gumikon az időmérő során. Szóval ezen dolgozunk kell, és lehetővé kell tennünk Lando és Oscar számára, hogy kiaknázhassa a kocsiban rejlő potenciált."

Az kétségtelen, hogy a „vörös bikákól" és Verstappentől sem áll messze a lelki hadviselés, és erre a McLaren-pilóták közül egyértelműen Norris bizonyult fogékonyabbnak az eddigi szezon során. A brit több alkalommal is belement a médián keresztüli üzengetésbe, és nemegyszer keveredett magyarázkodásba. Az önkritikus versenyzőnek egyáltalán nem tetszik a rivális által kreált sztori, amit a floridai kvalifikáció után sem rejtett a véka alá. 

Lehetetlen megmondani, milyen az autója a mienkhez képest. A mi előnyünk az, hogy két gyors versenyzővel rendelkezünk, míg ők nem, vagy az, hogy a mi kocsink lehetővé teszi mindkét versenyző számára, hogy gyors legyen vele, de egyszerűen lehetetlen megítélni a két gép közötti tényleges különbséget. Én elégedett vagyok az eredménnyel, de nyilván kár, amikor lemaradsz a pole pozícióról, szóval némi frusztráció van bennem. De különböző dolgokat próbálok a csapattal, hogy megpróbáljunk javulni ezen a területen, és és sikerült előrelépnünk, szóval elégedett vagyok. Talán még nem vagyunk teljesen ott, de örülök a fejlődésnek."

F1
9 órája

„Egyértelmű, hogy az apaság nem tett lassabbá" – Verstappen pole pozícióval üzent

„A múltban elég sok olyan versenyző volt, aki világbajnok lett, miután gyermeke született."

 

Ami a Red Bullt illeti, a csapatfőnök, Christian Horner ezúttal sem szalasztotta el, hogy kiemelje Verstappen szerepét az újabb sikerben. „A föld felett jár most, óriási dolog, hogy apuka lett, és egy gyönyörű kislányt köszönthetett a világon. De újra és újra látjuk, hogy amint belép a garázsba, és felteszi a bukósisakját, minden más eltűnik a számára. Az, ahogyan összpontosít és szállítja az eredményeket, egészen elképesztő. Tényleg igazán lenyűgöző."

MIAMI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE

1.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes
3.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes
4.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes
5.George RussellbritMercedes
6.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes
7.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes
8.Charles LeclercmonacóiFerrari
9.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari
10.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda
11.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda
12.Lewis HamiltonbritFerrari
13.Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari
14.Jack DoohanausztrálAlpine-Renault
15.Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda
16.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari
17.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes
18.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault
19.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes
20.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari

 

4. MIAMI NAGYDÍJ
MÁJUS 2., PÉNTEK
Szabadedzés1. Piastri 1:27.128
Sprintidőmérő1. Antonelli 1:26.482
MÁJUS 3., SZOMBAT
Sprintverseny1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton
Időmérő1. Verstappen 1:26.204
MÁJUS 4., VASÁRNAP
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja22.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00

 

Legfrissebb hírek

„Bármit teszünk, nem vagyunk elég gyorsak" – Leclerc egyre frusztráltabb a Ferrari helyzete miatt

F1
6 órája

A pilótabejelentés még várat magára – a Cadillac videóban mutatta meg 2026-os látványvilágát

F1
8 órája

„Egyértelmű, hogy az apaság nem tett lassabbá" – Verstappen pole pozícióval üzent

F1
9 órája

Verstappen megint varázsolt; Antonelli szétválasztotta a két McLarent

F1
20 órája

Albon, Bearman és Lawson is büntetést kapott, változott a miami sprintverseny végeredménye

F1
21 órája

Eltolták a miami időmérő kezdetét – hivatalos

F1
23 órája

Megérkezett az eső Miamiba; Leclerc összetörte a Ferrarit a sprintverseny előtt – videó

F1
Tegnap, 17:39

Norris-győzelmet és óriási káoszt hozott a felszáradó pályán zajló miami sprintverseny

F1
Tegnap, 17:38
Ezek is érdekelhetik