Andrea Kimi Antonelli váratlanul megszerezte a pole pozíciót a pénteki sprintidőmérőn, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását a 19 körös szombati minifutam előtt Miamiban. A fiatal olasz mellől az egyéni vb-összetettet tíz ponttal vezető Oscar Piastri rugaszkodhatott el, míg a második sorban Lando Norris és a címvédő Max Verstappen foglalhatott helyet.
George Russell az ötödik helyről támadhatott, míg a Ferrari-versenyzők Charles Leclerc, Lewis Hamilton sorrendben a hatodik és a hetedik helyet foglalhatták volna el, ha nem szól közbe az időjárás Miamiban. Nagyjából másfél órával a hivatalos rajkezdet előtt ugyanis megérkezett az eső, így a mezőny elég mostoha körülmények között volt kénytelen megtenni az első köröket a sprintverseny előtt. A Scuderia monacói versenyzője a rajtrácsra vezető körén vesztette el az irányítást az autója felett, és szállt bele a falba, így számára már azelőtt véget ért a minifutam, hogy valójában elrajtolt volna. Leclerc hatodik helye így üresen maradt a rajtrácson, míg Cunoda Juki a bokszutcából várta a startot, miután csapata változtatott a Red Bullján, ezzel megsértette a parc fermé szabályokat.
Noha az eső elállt nem sokkal a tervezett rajt előtt, a versenyirányítás úgy határozott, hogy a mezőnynek biztonsági autó mögött kell teljesítenie a felvezető kört. A versenyzők egyáltalán nem voltak elégedettek a látási viszonyokkal, és a címvédő Verstappen meg is csúszott, így a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) először újabb felvezető kört, majd a rajtprocedúra felfüggesztését rendelte el.
A szövetség először közép-európai idő szerint 18 óra 25-re tolta el a startot, amelyet ezután további három perccel elhalasztott. Ekkor a mezőny valóban elindult az újabb felvezető körre a biztonsági autó mögött, s összesen két kört tett meg mögötte, mielőtt felállt volna a rajtrácsra – a 16 körösre csökkentett sprintverseny így állórajttal vehette kezdetét. Valamennyi versenyző köztes esőgumin rajtolt, a korábban extrém esőgumi mellett döntő Carlos Sainz Jr. is kereket cserélt.
Antonelli elrugaszkodása nem sikerült túl jól, a két McLaren azonnal felért mögé, mélyre ment, majd nem tudta bevenni az első kanyart, és lesodródott a bukótérbe, minek nyomán egészen a negyedik helyig esett hátra. A vezetést Piastri vette át, mögötte Norris és Verstappen fordult el, az ötödik helyen Russell érkezett. A McLaren ausztrálja a következő körökben igyekezett elhúzni az élen, és viszonylag gyorsan közel 2 másodperces előnyt épített ki a csapattársa előtt, miközben a mögöttük érkező Verstappent pozíción kívüli rajt miatt kezdték el vizsgálni, és szabálytalannak is találták.
A sprintverseny első fele viszonylag csendes mederben folyt, leginkább Sainz és Esteban Ocon küzdelme tartogatott izgalmat, ám a 11. körben borult minden, és óriási káosz kerekedett. A pálya viszonylag gyors ütembe száradt fel, először Cunoda Juki döntött úgy, hogy száraz pályára alkalmas gumikra vált. A japánt a következő körben követte Hamilton is, aki az élmezőnyből elsőként kockáztatott, ami végül ki is fizetődött, mert a következő körökben kivétel nélkül mindenki kijött kerékcserére, igaz, így sem voltak egyszerűek a körülmények. Előbb Sainz defektet kapott, majd Verstappen és Antonelli összeütközött a bokszban, a zöld jelzésre elinduló holland ugyanis egyszerűen belefordult a Mercedesbe, amelyik az eset miatt nem is tudott kereket cserélni, így újra ki kellett jönnie, amivel rengeteg időt vesztett A Red Bull-pilóta nem úszta meg szankció nélkül: 10 másodperces időbüntetést kapott veszélyes kiengedés miatt, ráadásul az autója is megsérült. A holland nem is tudott jó tempót diktálni, hamarosan megelőzte Hamilton, miközben az élen fokozódott a helyzet.
Az addig viszonylag kényelmes előnnyel vezető Piastrira hirtelen megérkezett Norris, és a brit már nyithatta is a hátsó szárnyát a csapattárs mögött, ám a pályapozíció a vb-éllovasnak kedvezett, hiszen a McLaren őt hívta ki előbb kerékcserére. Ekkor úgy tűnt, Norris esélyei elszálltak, Fortuna azonban rámosolygott: a csatázó Liam Lawson és Fernando Alonso épp akkor ért össze, és idézett elő biztonsági autós szakaszt az Aston Martin falba szállásával, amikor a brit kijött új gumikért, így a kiállással jóval kevesebb időt vesztett. Norris a csapattársa, Piastri előtt tért vissza a pályára, igaz, mint utóbb kiderült, a bokszlátogatás nélkül is diadalmaskodott volna, mivel a korlátozás egészen az utolsó körig érvényben maradt, és már nem változott a sorrend.
Norris az idei második sikerét könyvelhette el, és egy ponttal csökkentette hátrányát a mögötte befutó Piastrival szemben, míg harmadikként Hamilton ért célba a Ferrarival. Noha Verstappen a negyedik pozícióban ért célba, a tíz másodperces büntetése miatt a 17. helyen rangsorolták. A negyedik helyet így Albon örökölte meg a Williams volánja mögött, az ötödik Russell lett, majd Lance Stroll, Lawson és Bearman tette teljessé a pontszerzők sorát, tehát hét különböző csapat – köztük a Williams, az Aston Martin, a Racing Bulls és a Haas – nyolc versenyzője gyarapodott ponttal.
Folytatás 22 órakor az időmérővel.
FRISSÍTÉS: Albon, Bearman és Lawson eltérő okokból, de egyaránt öt másodperces büntetést kapott utólag, aminek nyomán jelentősen átalakult a végeredmény: Russell a negyedik, Stroll az ötödik, Cunoda a hatodik, Antonelli a hetedik, míg Gasly a nyolcadik pozícióba lépett előre.
MIAMI NAGYDÍJ, A SPRINTVERSENY FRISSÍTETT VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 36:37.647 | |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0.672 mp h. | |
3. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1.073 mp h. | |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 3.127 mp h. | |
5. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 3.412 mp h. | |
6. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 5.153 mp h. | |
7. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 5.635 mp h. | |
8. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 5.973 mp h. | |
9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 6.153 mp h. | |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 7.502 mp h. | |
11. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 7.522 mp h. | |
12. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 8.998 mp h. | |
13. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 9.024 mp h. | |
14. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 9.218 mp h. | |
15. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 9.675 mp h. | |
16. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 9.909 mp h. | |
17. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 12.059 mp h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 13 | baleset | |
Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 12 | kár | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 0 | nem indult |
A VB ÁLLÁSA | |||||
---|---|---|---|---|---|
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 3 | 4 | 7 | 106 |
2. | Lando Norris | 1 | 4 | 7 | 97 |
3. | Max Verstappen | 1 | 3 | 6 | 87 |
4. | George Russell | – | 3 | 7 | 78 |
5. | Charles Leclerc | – | 1 | 5 | 47 |
6. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 6 | 40 |
7. | Lewis Hamilton | – | – | 6 | 37 |
8. | Alexander Albon | – | – | 4 | 20 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 2 | 14 |
10. | Lance Stroll | – | – | 3 | 14 |
11. | Cunoda Juki | – | – | 3 | 8 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 7 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
14. | Oliver Bearman | – | – | 3 | 6 |
15. | Isack Hadjar | – | – | 2 | 5 |
16. | Carlos Sainz | – | – | 2 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 203 |
2. | Mercedes | 118 |
3. | Red Bull-Honda | 92 |
4. | Ferrari | 84 |
5. | Williams-Mercedes | 25 |
6. | Haas-Ferrari | 20 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 14 |
8. | Racing Bulls-Honda | 8 |
9. | Alpine-Renault | 7 |
10. | Sauber-Ferrari | 6 |
4. MIAMI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 2., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Piastri 1:27.128 |
Sprintidőmérő | 1. Antonelli 1:26.482 |
MÁJUS 3., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton |
Időmérő | 22.00–23.00 |
MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |