A Miami Nagydíjjal lezárult a 2025-ös idény első negyede, és a mezőny nekivág az európai kalandnak. Az első helyszín a legendás imolai versenypálya, ahol az első szabadedzéssel vette kezdetét az ötödik, s várakozások szerint egyben utolsó Emilia-romagnai Grand Prix programja.
Az első olaszországi fordulóra Oscar Piastri érkezhetett meg bajnoki éllovasként, ám a nyomvonal adottságaiból adódóan arra lehet számítani, hogy a Floridában nagy fölényt mutató McLarenre több rivális is komoly fenyegetést jelenthet, hiszen kiemelten fontos lesz a wokingiak gyenge pontjának számító egykörös tempó. Ráadásul a csapatok többsége fejlesztésekkel is készült, így arra lehetett számítani, hogy lehet mozgás az erősorrendben.
Egy alakulatnál azonban nemcsak az autó, hanem a pilótafelállás és a csapatszerkezet is változott: az Alpine-nál először a csapatfőnök, Oliver Oakes mondott le, majd biztossá vált, hogy Franco Colapinto váltja a tartalék versenyzőnek visszafokozott Jack Doohant. Az ajtó ugyanakkor továbbra is nyitva áll egy újabb csere előtt, hiszen az argentin egyelőre öt futamot kapott, amit követően az enstone-iak újra kiértékelik a helyzetet.
Az előző évben a Williamsszel ugyancsak Olaszországban (Monza) debütáló és összesen 9 nagydíjat teljesítő Colapintó előtt így különösen fontos hétvége áll, minél hamarabb össze kell rázódnia a franciák autójával, amit az imolai nyitó tréningen vezethetett először.
A helyszínen nemcsak az argentin, hanem a Pirelli új, C6-os keveréke is debütált, amelyik minden eddiginél lágyabb, s így jobb tapadást biztosít egy körön. A versenyzők ugyanakkor kissé hűvös körülmények között kedhették meg az ismerkedést az új abroncsokkal, hiszen a higanyszálak 20 Celsius-fok körül mozogtak a helyszínen.
Az első gyors köröket követően az új első szárnnyal készülő Mercedest vezető George Russell nevével kezdődött az időlista, a britet honfitársa, Lando Norris, Alexander Albon, Cunoda Juki, valamint Gabriel Bortoleto követte az első ötösben, miközben a vb-éllovas Piastri a nyolcadik, míg a címvédő Max Verstappen és a Ferrari kettőse a top 10-en kívül kezdett.
Félidőben már Piastri vezetett, az ausztrál 54 ezreddel előzte meg Russellt, aki mögött ott ólálkodott az Alpine-nal Gasly, valamint a Williamsszel Sainz, míg a top 5-öt Verstappen egészítette ki. A bukósisakjára sokat panaszkodó Leclerc a kilencedik helyre lépett előre, míg a csapattársa, Hamilton továbbra is a mezőny hátsó felében érkezett. Az ugyanakkor a folytatásban változott, hiszen a hétszeres világbajnok sokat javított, és felzárkózott az első ötbe.
Az élen a folytatásban már nem változott a helyzet: a vb-éllovas Piastri lett a leggyorsabb a nyitányon. Az ausztrál mögé a márkatársa, Norris zárkózott fel 32 ezred lemaradással, a harmadik helyen Sainz következett további két század, majd Russell plusz két ezred hátránnyal, miközben az ötödik Hamilton 96 ezreddel maradt el a gyorsabbik McLarentől, vagyis az első ötöst kevesebb mint egy tized választotta el egymástól.
A hatodik Gasly lett, majd Verstappen, Albon, majd meglepetésre Bortoleto vezérletével a Sauber kettőse tette teljessé az első tízest. Leclerc 12., Antonelli 13., míg Cunoda a másik Red Bull-lal 16. lett.
Az Alpine-nal bemutatkozó Colapinto eközben 17. pozícióban végzett, az ő lemaradása bő 8 tized volt, ami jól jelezte, milyen szoros a mezőny.
Folytatás 17 órakor a második szabadedzéssel.
EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.545 | átlag: 230.875 km/ó | 23 kör |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.577 | 0.032 mp h. | 23 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:16.597 | 0.052 | 19 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:16.599 | 0.054 | 26 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:16.641 | 0.096 | 22 |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:16.696 | 0.151 | 21 |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.905 | 0.360 | 15 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.922 | 0.377 | 21 |
9. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:16.925 | 0.380 | 23 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.998 | 0.453 | 23 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.032 | 0.487 | 23 |
12. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.077 | 0.532 | 23 |
13. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:17.094 | 0.549 | 23 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:17.121 | 0.576 | 22 |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:17.286 | 0.741 | 22 |
16. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:17.356 | 0.811 | 18 |
17. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:17.373 | 0.828 | 21 |
18. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:17.446 | 0.901 | 20 |
19. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:17.641 | 1.096 | 19 |
20. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:17.662 | 1.117 | 20 |
5. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 16., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Piastri 1:16.545 |
2. szabadedzés | 17.00–18.00 |
MÁJUS 17., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 12.30–13.30 |
Időmérő | 16.00–17.00 |
MÁJUS 18., VASÁRNAP | |
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |