Csúszások, bukások, szakasztörlések és sajnos egy tragikus baleset, amelyben elhunyt egy olasz motoros – túlzás lenne azt állítani, hogy ez a verseny csak a sportról szólt, meg a másodpercekre menő párharcokról.
Végül mindössze két 90 kilométeres szakaszt sikerült teljesíteniük a párosoknak és a motorosoknak, ez alapján alakult ki a végső sorrend.
De menjünk sorban!
Azzal kezdődött, hogy a prológot csupán egy autós páros teljesítette, mert a Korda Erik, Czeglédi Péter kettős ezt követően bemutatott egy látványos „orron átfordulást” a Nissan Pickuppal, amely után sajnos mindkét versenyzőt kórházba kellett szállítani, de szerencsére másnap mindketten távozhattak, nem sérültek meg súlyosan.
Következett a szombat, vagyis a verseny veleje, amelyen két 90 kilométeres szakaszt teljesített a mezőny a tikkasztó kánikulában. Az idén magyar licenccel versenyző Miroslav Zapletal diktálta a tempót – amelyet elég kevesen tudtak tartani. Nem csoda, a cseh pilóta BMW-je is kiemelkedik a mezőnyből és maga a versenyző is az a típus, hogy bármilyen autóba ül, biztosan pokoli gyors vele.
A legjobb magyar páros a Fazekas Károly, Horn Albert duó volt, amely harmadikként zárta a szombati napot – s utóbb kiderült, ez egyben a végeredmény is volt.
„Kissé álmosan kezdtük a versenyt, de amikor megláttam, hogy csak negyedikek lettünk a szakaszon, úgy felkaptam a vizet, hogy mondtam a fiúknak, tankoljanak jó sokat, mert ráállok a gázra, és fogy majd az üzemanyag. Fel is zárkóztunk a harmadik helyre, és bár azt nem gondoltam, hogy Zapletalt megfogjuk, ő rettenetesen gyors, de a második helyet szerettük volna megcsípni. Nem sikerült, mert a vasárnapi szakasz ötvenedik kilométerénél kiintettek a pályáról” – mondta Fazekas.
Az ok az volt, hogy tragikus baleset történt a szakaszon: az olasz motoros, Andrea Brunod halálos balesetet szenvedett. A hírek szerint valószínűleg fának ütközött, mert bár a motorja nem tört rommá, a tünetek súlyos fejsérülésre utaltak. A versenyt azonnal félbeszakították, és már nem is folytatták, így alakult ki a végső sorrend, amely alapján a második legjobb magyar az abszolút ötödikként érkező Lónyai Pál volt, akinek szintén nem volt könnyű versenye.
„Ilyen még az életemben nem történt velem, az első szakasz után szinte kiájultam az autóból. Pokoli meleg volt bent, és eléggé melós volt a szakasz, kanyar kanyar hátán, ütötte-verte a gerincünket a sok gödör. A második szakasz sem volt sokkal jobb, negyven kilométer után a fákat sem nagyon láttam, gondoltam, vasárnapra felszívom magam egy kicsit. Az éjszaka után határozottan jobban is éreztem magam, de végül a szakaszt törölték szegény olasz srác miatt. Nagyon sajnálom, ami vele történt, ez tragédia” – mondta Lónyai.
Ami az összetett pontversenyt illeti: Miroslav Zapletal és Zdenek Porizek holtversenyben áll az élen – négy ponttal megelőzve Fazekas Károlyt.