A pénteki edzésen óriási volt szél (közel 50 km/órás), és homokvihar nehezítette a pilóták dolgát. Egy ideig az is kérdéses volt, hogy alkalmasak lesznek-e a körülmények az edzések megrendezésére.
„Sosem láttam még olyat, hogy úgy verődjön fel a homok az aszfaltról, mintha eső volna – jellemezte a rendkívüli körülményeket Kovács Niki. – Az érzést is ahhoz tudnám hasonlítani, hiszen nem nagyon volt tapadás, miközben a gumik néhány kör után elhasználódnak az érdes felületen. Ráadásul hiába szerettünk volna változtatni a múltkori beállításokon, lehetetlen volt valós visszajelzéseket kapni a motorról."
A magyar motoros, aki a Stock600-as kategóriában állt rajthoz, az első futamban negyedikként ért célba, a két órával később rendezett második versenyen pedig harmadik lett.
„Őszintén szólva, egyáltalán nem élveztem az első futamot. Esélyem sem volt azokkal menni, akikkel valójában versenyben voltam, és nem valami szórakoztató nyolcvan-kilencven lóerővel erősebb motorokkal hadakozni. Annyira bosszús voltam, hogy azt sem vettem észre, amikor leintettek” – mondta az MTI-hez eljuttatott közleményben a magyar motoros arra utalva, hogy minden futamon együtt futottak az 1000 kcm-es és a 600-as motorok.
Kovács a második futamban úgy lett harmadik, hogy - taktikájának megfelelően - maga elé engedte a határait feszegető indiai vetélytársát, aki azonban egy körrel később kiesett, s így utána a magyar pilótának pozíciója megőrzésére kellett koncentrálnia.
„Láttam, hogy nem ura teljesen a helyzetnek, a határain túl próbálkozik, ezért azt a taktikát választottam, hogy inkább magam elé engedem, és kivárom, hogy elfáradjon, vagy éppen hibázzon. Nem kellett sokat várnom, hiszen alig egy körrel később el is esett. Innentől az volt a feladatom, hogy haza hozzam ezt a harmadik helyet. De ez egyáltalán nem volt könnyű! Komoly koncentrációt igényel, hogy az ember zsinórban a második verseny során egy pici hibát se ejtsen, két hete például nekem sem sikerült. Akkor én is túlvállaltam magam a gumik állapotához képest."
Az 1000-es bajnokságot az ausztrál Alex Cudlin nyerte meg, míg a 600-asoknál az indonéz Doni Tata Pradita végzett az élen. Mindketten az utolsó futamon szerezték meg a bajnoki címet, miután legnagyobb riválisaik pont nélkül zártak.