Az első helyről induló Stöckinger és az őt üldöző portugál António Félix da Costa hamar meglépett a többiektől. Kettejük csatája a 11. körig tartott, amikor Conor Daly az előtte haladó autóra felszaladt, és a levegőbe repült. A videót itt tekintheti meg.A videót itt tekintheti meg.
Az amerikai pilóta sértetlenül megúszta a balesetet, ám a kerítést igencsak lebontotta, és az illetékesek úgy döntöttek, hogy piros zászlóval véget vetnek a versenynek, amely így csak 13 körig tartott, Stöckinger a biztonsági autó mögött kezdhetett ünnepelni.
„Mindenekelőtt szeretném megköszönni mindenkinek, aki szurkolt nekem ezen a hétvégén. Pénteken rengetegen gratuláltak nekem a második helyhez, és nagyon jólesett, hogy ennyien örülnek a sikeremnek. Sajnálom, hogy a második futamon nem sikerült hasonlóan nagyot alkotni, de tudtuk, hogy ez a 7. helyről indulva nem lesz egyszerű. Ezzel együtt ez még egy pozitív hétvége marad, és hát szeretnék a jövőben is minél több második futamon a hetedik vagy a nyolcadik helyről rajtolni, mert ez ugye azt jelentené, hogy az első futamon az első két hely valamelyikén végeztem” – összegezte röviden élete első monacói versenyhétvégéjét a magyar tehetség.
„A második futamon elért eredményemmel természetesen nem vagyok kibékülve, hiszen szerettem volna pontokat szerezni. Ugyanakkor eleve egy-két pontra lehetett csak reális esélyünk, úgyhogy nem fogok a kardomba dőlni emiatt a kilencedik hely miatt. A rajt sajnos nem sikerült úgy, ahogy szerettem volna, pedig mindent ugyanúgy csináltam, mint pénteken. Most viszont nem előrejöttem egy helyet, hanem hátracsúsztam kettőt, ami eléggé megpecsételte a sorsomat, hiszen Monacóban szinte lehetetlen előzni. Nem volt rossz a rajtom, inkább átlagosnak mondanám, a mögülem induló két srác viszont elképesztő módon lőtt ki a startnál, úgyhogy esélyem sem volt magam mögött tartani őket” – emlékezett vissza a rajt pillanataira Tamás.
„Ezt követően próbáltam megfutni a leggyorsabb kört és bezsebelni az ezért járó két pontot, amihez közel is jártam, hiszen volt, amikor egy tizedmásodpercen belül voltam a leggyorsabbhoz képest. Aztán a következő kört próbáltam kicsit még jobban megnyomni, ám az első kanyarban úgy megúszott alattam az autó, hogy végig keresztbe csúsztam és érintőre is vettem a falat, ami miatt elállítódott az autó futóműve. A felni is végigrepedt, de szerencsére nem kaptam defektet és tudtam folytatni a versenyt, ám nem sokáig, hiszen Conor Daly hatalmas bukása miatt idő előtt leintették a futamot” – folytatta az Atech CRS GP versenyzője, aki végül a 9. helyen zárta a versenyt, vagyis épphogy lemaradt a pontszerzésről, hiszen a második futamon csak az első nyolc helyezettnek osztanak pontokat.
„Sajnálom, hogy előbb véget ért a futam, és van is egy kis hiányérzetem emiatt, mert úgy érzem, a megütött futómű ellenére is lehetett volna esélyem megfutni a leggyorsabb kört, ugyanakkor örülök, hogy Daly ép bőrrel megúszta ezt a hatalmas esést, mert ez a legfontosabb. Nem a második futam miatt fogok emlékezni erre a hétvégére, az biztos, de nem is lehet kérdés, hogy pozitív érzésekkel utazok haza, hiszen csodálatos volt pénteken ott állni a monacói dobogón, ezt sosem fogom elfelejteni” – zárta pozitívan a hétvége értékelését Kiss Pál Tamás.
A 2012-es GP3-as szezon következő fordulóját június 22–24-én, azaz egy hónap múlva rendezik egy másik utcai pályán, Valenciában.
2. VERSENY | |
1. Marlon Stöckinger (Fülöp-szigeteki, Status) | 21:37.673 perc |
2. António Félix da Costa (portugál, Carlin) | + 0.687 mp. |
3. Daniel Abt (német, Lotus) | + 1.820 mp. |
...9. Kiss Pál Tamás (Atech) | + 7.762 mp. |