1. futam
Michelisz Norbert a 9., Wéber Gábor pedig a 17. lett a túraautó-vb első, monzai versenyén. A futamot a világbajnoki címvédő Yvan Muller nyerte meg tavalyi második helyezett csapattársa, Robert Huff előtt, míg harmadikként az élről induló Gabriele Tarquini ért célba.
Michelisz a 10. pozícióból indulva a verseny elején feljött a 8. helyre, azután a Chevrolet gyári csapatában szereplő Alain Menu keményen támadta, és meg is tudta előzni.
A motorcsere miatt a rajtrács végére sorolt Wéber a jó rajtja után fokozatosan jött előre, de a hajrában összeütközött az egyik riválisával, így visszaesett a mezőny végére, és végül nem tudott célba érni.
2. futam
Michelisz nagyszerűen jött ki a rajtból, s amíg a Chevrolet három klasszisa, Yvan Muller, Robert Huff és Alain Menu egymással tusakodott a dobogó alsó fokáért a célegyenes végén, az első helyét megtartó magyar mögé ugyanott Tom Coronel tudott felzárkózni a második helyre. Egy kör megtételét követően Coronel komoly támadásba kezdett, a célegyenesben többször Michelisz mellé húzta az autóját, de a forduló az ívet jól és taktikusan tartó magyaré lett, aki őrizte vezető helyét. A Chevrolet triója eközben újfent dodzsemezett egyet egymással, ám mindhárman versenyben tartották autójukat, és még pozíciót sem veszettek.
Peregtek a körök, a címvédő francia Muller közben a második helyre előzte magát, de az onnan kiszorított Coronel visszavette tőle a helyet. Igaz, csak átmenetileg. A futam drámája a hetedik kör közepén jött el, akkor egy pályán totyogó galambnak nem volt ideje elreppenni Michelisz elől, így szegény pára ki is lehelte a lelkét. Mindez a magyar futamára is erősen kihatott – eltört a jobb első felfüggesztése, miután nagy sebességgel ütközött a galambbal. Ezzel el is szállt az esélye a futamgyőzelemre.
Előbb Muller, majd a kör végéig még a Coronel, Huff, Menu hármas is lehagyta a magyart. Ami addig hat és fél körön át egyiküknek sem sikerült, az fél kör alatt összejött négyüknek is. Annyit adjunk meg nekik: mind a négy autó, különösen a három Chevrolet lényegesen meggyőzőbb erővel tűnt ki.
A folytatásban Michelisz már az üldözőboly előtt, az ötödik pozíció megtartásáért dolgozott, de az erőfeszítéseit nem kísérte eredmény, újabb három pilóta ment el mellette a leintésig.
Wéber a 12. helyről indulva tudott előrébb lépni, de nem sokat, így lett végül tizenegyedik.
A következő versenyt Spanyolországban, azon belül is a valenciai pályán rendezik meg április elsején.
1. FUTAM (12. KÖR) | |
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet) | 26:01.705 perc |
2. Robert Huff (brit, Chevrolet) | + 0.446 mp. |
3. Gabriele Tarquini (olasz, Lukoil) | + 2.305 mp. |
…9. Norbert Michelisz (Zengő Motorsport) | + 8.431 mp. |
…17. Wéber Gábor (Zengő Motorsport) | + 1 kör |
2. FUTAM (10. KÖR) | |
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet) | 20:07.643 perc |
2. Alain Menu (svájci, Chevrolet) | + 0.307 mp. |
3. Robert Huff (brit, Chevrolet) | + 0.613 mp. |
…8. Michelisz Norbert (Zengő Motorsport) | + 10.238 mp. |
…11. Wéber Gábor (Zengő Motorsport) | + 14.202 mp. |
AZ ÖSSZETETT ÁLLÁSA | |
1. Yvan Muller (francia, Chevrolet) | 54 |
2. Robert Huff (brit, Chevrolet) | 36 |
3. Alain Menu (svájci, Chevrolet) | 26 |
…11. Michelisz Norbert (Zengő Motorsport) | 6 |