Az ötödik forduló során a Chevrolet, valamint a Volvo és az SR Customer Racing új motorral szerelt versenyautóihoz hasonlóan a Michelisz Norbert által is vezetett BMW 320 TC is megkapja a maximális, 40 kilogrammos büntetősúlyt. A nevezők között mindössze két pilóta található, aki nem az idei szabályoknak megfelelő 1.6 literes motorral indul a hétvégén. Az előző évek eredményei alapján a brnói pályán a BMW az esélyesek között indul, hiszen az eddigi tíz futamból hetet bajor versenyautókkal nyertek, a Chevrolet kétszer, a SEAT egy alkalommal végzett az élen. A hétvége programja idén is két napra korlátozódik: szombaton két szabadedzés előzi meg a délutáni időmérőt, vasárnap reggel pedig 9 órától kezdődik a bemelegítő edzés, amit a két délutáni futam követ 13.05-től.
„Azt mondják, hogy Brno tipikusan hátsókerekes, a BMW-nek fekvő pálya, mert a nyomvonal karakterisztikája nagyon igénybe veszi a gumikat, és elsőkerekes autónál a kormányzott és a hajtott kerék ugyanaz, ami óriási hátrány a gumikopás szempontjából – mondta Michelisz Norbert. – A vonalvezetés az egyik kedvencem, nagyon szeretem a nyújtott kanyarokat, a szintkülönbségeket; Brno igazán technikás pálya. Az utolsó szektorban lévő kanyarok kigyorsítás szempontjából nagyon fontosak, különösen az utolsó előtti sikán, ami felvezet a hosszú dombra. Itt tizedeket lehet nyerni vagy veszteni, amelyek később akár három-öt pozíciót is jelenthetnek."