Ahogy azt a meteorológia ígérte, szombat éjszaka megérkezett a vihar az Ostffyasszonyfa mellett fekvő pályára. De csapatunkat ekkor nem ez aggasztotta leginkább, hanem az, hogy Kovács Niki motorja nem indult…
Hajnali hétkor már kisebb csoportosulás kereste a megoldást. Az R6-os végül engedett a többség akaratának, és beindult, igaz, az eredeti probléma nem oldódott meg, azaz egy henger továbbra sem dolgozott. Az első kör után ráadásul kiderült, a váltóelektronika is megadta magát.
Az időmérő edzések vizes pályán zajlottak. Niki a nők között 9 mp-es előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, míg a férfiak között fél másodperccel maradt le róla. Végül mégis az első kockából indulhatott, mert az első rajtkockát megszerző Kurucz Ferenc később elesett, így indulása kétségessé vált. De ne szaladjunk ennyire előre!
A nap első versenye a hölgyeké volt, akiket már száraz pályára várt egy-két vízfolttal tűzdelve. Niki hibátlanul kapta el a rajtot, és bár a célegyenes végére megelőzték egy 1000-es motorral, ez a sorrend csak a második kanyar féktávjáig állt fenn. Versenyzőnk ott visszavette a vezetést, amit többet nem is adott ki a kezéből. A nyolckörös futamot 41.9 mp-es előnnyel zárta az 1000-es értékelés győztese, Kis Viktória előtt.
A Superstock600-as kategória versenyén végül mindenki rajthoz állt, Kurucz motorját is sikerült összerakni. Az első körben a vezető hármas, amelynek Niki is a tagja volt, közel egy célegyenesnyivel lépett el a többiektől. Ez a küzdelem azonban nem tartott sokáig, ugyanis a futam harmadik körében esni kezdett, így a versenyt megszakították, és új rajtot rendeltek el az eredeti, 12 körös távval.
Az először csak erősen csepegő eső monszunszerű felhőszakadássá fajult, mire a pilóták újra kiálltak a rajtrácsra. Niki a második rajtot is jól kapta el, ismét másodikként fordult Péntek László mögött.
Péntek három kör alatt négy másodperces előnyre tett szert, amelyet Niki a táv felére ledolgozott. Ekkor azonban párásodni kezdett a plexije, ami miatt ismét leszakadt az első helyen haladótól. Az utolsó három kör alatt öt másodperc hátrányt dolgozott le, és ismét ellenfele nyakán motorozott. De hiába futotta meg a verseny leggyorsabb körét, és fordult rá lendületesebben a célra fordító kanyarra, a váltóelektronika hiánya miatt el kellett vennie a gázt a váltásnál, s ez elég volt ahhoz, hogy a befutónál egy hajszállal ugyan, de ne az ő motorja legyen előbbre.
Ezen a napon ők ketten, Péntek és Kovács, más dimenzióban motoroztak, mint a többiek, amit jól példáz, hogy háromnegyed kört vertek az összetettben továbbra is vezető, tavalyi bajnok Chrobák Jánosra, aki ezúttal harmadik lett Kurucz Feri előtt.
„A szombat éjszakát senkinek sem kívánom. Úgy álomra, azaz inkább csak párnára hajtani a fejed, hogy nem indul a motor, borzalmas érzés. Nagyon köszönöm a segítséget Berki Zsoltnak, a MAMI-s csapatnak, Kurucz Ferinek és persze a csapatomnak – azaz a szüleimnek –, akik nélkül nem lett volna mivel versenyeznem. Ez a második hely a fiúk között történelmi pillanat az életemben, és azt hiszem, a magyar motorsportéban is. Megtisztelő Orosz Emília és Gondos Aranka nyomdokába lépni, akik az ötvenes években sokszor megszorongatták a pasikat. Remélem, hamarosan sikerül külföldön is kipróbálnom magam, mert úgy érzem, egyre jobb formában vagyok. Jó lenne, ha nemzetközi szinten is megmutathatnám, mire képesek a magyar csajok. Egyetlen akadály: az anyagiak…” |