– Kértek Öntől tanácsokat az ellenfelek a Hungaroringről?
– Nem, de nem is adtam volna. Ez nem szakkör! Farkastörvények uralkodnak, én sem várnám, hogy bárki segítsen a számomra ismeretlen helyszíneken, és szerintem nem is tenné senki sem, vagy ha igen, valószínűleg nem mondana igazat. Nem azért vagyunk ott a világbajnokságon, hogy barátkozzunk. Ide mindenki azért jön, hogy nyerjen...
Michelisz Norberttel zajlott le a fenti párbeszéd a hazai túraautó-világbajnoki futam előtt.
A magyar vb-futamgyőztesen meglehetősen nagy a nyomás a hétvége előtt (mindenki kiemelkedő eredményt vár tőle számos korábbi sikere helyszínén), ő azonban igyekszik nem foglalkozni ezzel, inkább a saját ritmusában, a megszokott módon tervezi meg a hétvégét – ami nem könnyű, hiszen különböző médiaeseményekre hívják. De nem panaszkodik, hiszen ez az a helyzet, amelyre egész életében várt.
Azért csütörtökön a szokásoknak megfelelőn bejárja a pályát a mérnökével, Bári Gergellyel – nem mintha mondhatna neki bármi újat is, de ez a szokás, hogy semmi se szerezhessen neki meglepetést.
Aztán jön az éjszakáig tartó beszélgetés a beállításokról, az autóról, a hétvégéről. A trükköket, amelyeket bevet, kivételesen nem most kell kitalálnia: azok szinte rutinból jönnek a hazai pályán.
„Ezen a szinten már mindenki hamar megtanulja a pályákat, ráadásul vannak a mezőnyben volt Formula–1-es pilóták, akik már ismerik is, úgyhogy szerintem körülbelül az időmérő edzésre tűnik el a pályaismeretből származó előnyöm – mondta Michelisz. – De nem is ez az igazán nagy fór, hanem a hazai környezet, a hazai közönség. Olyan lesz ez nekem, mint amikor a magyar válogatott a Puskás Ferenc Stadionban a saját közönsége elé fut ki. Már ez biztosan jelent néhány plusz tizedet. Remélem, jó sokan kijönnek majd a Ringre."
Ami egyébként a nézőszámokat illeti: a túraautó-világbajnokság futamai közül tavaly a spanyol volt a legnézettebb (90 ezren szurkolták végig a helyszínen a versenyeket), a legutóbbi, monzai viadalra pedig 30 ezer néző volt kíváncsi, nem beszélve arról a 40 millióról, aki a televízióban követte az eseményeket.
A túraautó-világbajnokság hungaroringi futamára ingyenes lesz a belépés, a csapatok „lakhelyéül" szolgáló paddock területre a helyszínen megváltható 5 eurós jeggyel lehet bejutni.
A HÉTVÉGE PROGRAMJA | |
PÉNTEK | |
AutoGP, 1. szabadedzés | 13.15–13.45 |
Túraautó-vb, teszt | 14.00–14.30 |
Maserati-kupa, 1. szabadedzés | 14.40–15.20 |
Uniqa Lotus Ladies-kupa, szabadedzés | 15.30–16.00 |
AutoGP, 2. szabadedzés | 16.15–16.45 |
Maserati-kupa, 2. szabadedzés | 17.00–17.40 |
SZOMBAT | |
Túraautó-vb, 1. szabadedzés | 9.00–9.30 |
AutoGP, időmérő | 9.45–10.15 |
Uniqa Lotus Ladies-kupa, időmérő | 10.30–11.00 |
Túraautó-vb, 2. szabadedzés | 11.30–12.00 |
AutoGP, 1. verseny | 13.20–14.00 |
Túraautó-vb, időmérő | 15.00–15.35 |
Maserati-kupa, időmérő | 15.50–16.50 |
Uniqa Lotus Ladies-kupa, 1. verseny | 17.25–18.00 |
VASÁRNAP | |
Túraautó-vb, bemelegítő edzés | 9.00–9.15 |
Maserati-kupa, 1. verseny | 9.50–10.30 |
AutoGP, 2. verseny | 11.10–11.40 |
Túraautó-vb, boxlátogatás | 11.55–12.05 |
Túraautó-vb, 1. verseny | 12.15–12.45 |
Túraautó-vb, boxlátogatás | 13.10–13.20 |
Túraautó-vb, 2. verseny | 13.30–14.00 |
Uniqa Lotus Ladies-kupa, 2. verseny | 14.35–15.10 |
Maserati-kupa, 2. verseny | 15.50–16.30 |