Nem zökkenőmentes, de biztató Michelisz-kezdés

Vágólapra másolva!
2011.04.25. 12:53
null
Az első futamon szervó nélkül kellett kormányozni a BMW-t, ezért is dicséretes Michelisz teljesítménye
Címkék
A hetedik és a nyolcadik helyen ért célba Michelisz Norbert a túraautó-világbajnokság második fordulójának futamain a belgiumi Zolderben. A Zengő Dension Team pilótája az első futam végén a szervokormány hibája miatt csak nagy erőfeszítések árán tudta teljesíteni a versenytávot. A második futamon a mezőny végéről indulva szerzett pontokat, első BMW-s futamain mindkét alkalommal a legjobb három között volt a privát versenyzők között.

 

„Életem legnehezebb versenyei voltak – mondta a versenyek után 10 pontjával a vb-pontverseny 11. helyén álló Michelisz Norbert (aki a privát versenyzőknek kiírt Yokohama Drivers' Trophy-ban 15 pontjával a 6. helyen áll). – Az autóval ma nem is nagyon tudtam foglalkozni, csak arra figyeltem, hogy a kormányt a kezemben tartsam. A második futamra a fiúk fantasztikus munkával megjavították a kormányszervót, de az első pillanatokban még mindig nagyon nehezemre esett elfordítani a kormányt. Ez volt a maximum, amit ki tudtunk hozni a mai napból, nagyon örülök, hogy az összetettben és a Yokohama Drivers' Trophyban is tudtunk pár pontot menteni."

1. FUTAM

Michelisz Norbert a hetedik pozícióból kezdte meg a repülőrajttal indított első futamot, a rajt után sikeresen megelőzte az előtte induló, szintén BMW-s Kristian Poulsent – annak ellenére, hogy a mögüle érkező Tom Coronel kétszer is nekiütközött autója hátuljának, ami látható sérüléseket okozott a hátsó lökhárítón. A holland pilóta keményen támadta a védekező Micheliszt, aki a kör második felére lélegzetvételnyi előnyhöz jutott.

Robert Huff megtartotta a vezetést a rajt után Alain Menu és Gabriele Tarquini előtt, őt Yvan Muller és Tiago Monteiro követte. A második körben Tom Coronel visszaesett, megelőzte Fredy Barth és Poulsen. A harmadik körben történtek a verseny leglényegesebb eseményei: először Alekszej Dudukalo forgatta meg Tanigucsi Jukinurit a kettes kanyarban, akinek autójába belerohant Marchy Lee BMW-je.

Néhány kanyarral később a megpördülő Barthot elkerülve Coronel is megforgott, akinek nagy sebességgel nekiütközött a hátulról érkező Franz Engstler autója. A két BMW azonnal kiesett, Coronel autóját ráadásul megjavítani sem lehetett a második futam előtt. A balesetek miatt pályára gördült a safety car, amely a tizenöt körre növelt versenytáv nyolcadik körének végén távozott.

Az újraindítás után Poulsen támadni kezdte a hatodik helyen autózó Micheliszt. A magyar versenyző ekkor a legjobb BMW-s pilóta volt, és vezette a Yokohama Drivers' Trophy értékelését. Michelisz elől Tiago Monteiro ismét ellépett. A 10. körben Huff vezetett Menu, Yvan Muller, Tarquini, Tiago Monteiro és Michelisz Norbert előtt, akit a 11. körben Poulsen meg tudott előzni. Ennek oka, hogy a küzdelem során elromlott Michelisz autójának kormányszervója, így a Zengő Dension Team pilótája az utolsó négy körben szervorásegítés nélkül vezette versenyautóját.

Michelisz ennek ellenére vissza tudta verni Michel Nykjaer támadásait, és a hetedik helyen ért célba.

2. FUTAM

Michelisz a boxutcában is „érezhette a törődést”
Michelisz a boxutcában is „érezhette a törődést”

Az első futam után a csapat az eredeti időtervhez viszonyítva kezdett neki a második futam előtti javításnak, ennek következtében megsértették a parc fermé szabályait, így Michelisz elvesztette negyedik rajtpozícióját, és csak az utolsó sorból rajtolhatott a második futamon.

A két futam között a Zengő Dension Team szerelői sikeresen megjavították Michelisz Norbert BMW-jének eltört szervocsövét, a magyar versenyző így a boxutcából kezdhette meg a második futamot. Michelisz az első kör derekán kezdte meg az ellenfelek üldözését, és a verseny végére a négy pontot érő nyolcadik helyig verekedte előre magát.

A rajt után a pole pozícióból induló Tarquini megtartotta a vezetést, bár a Chevrolet versenyzői folyamatosan keményen támadták, ám a verseny második felében Muller műszaki hiba miatt kénytelen volt kiállni a boxba, a második helyen haladó Huff pedig összeütközött Tarquinivel, így Huff a hatodik helyre esett vissza. A futamot végül Tarquini nyerte meg, Menu a második, Monteiro pedig a harmadik lett.

A továbbiakban Darryl O'Young, Nykjaer, Huff, Robert Dahlgren, Michelisz Norbert, Dudukalo és Javier Villa következett. A technikai nehézségek ellenére Michelisz a legjobb BMW-s pilóta lett, és harmadik helyet szerzett a Yokohama Drivers' Trophyban.

Legfrissebb hírek

A számok nem hazudnak: Tóth Alex nemzetközi szinten is kiemelkedőt nyújt

Bajnokok Ligája
9 perce

Csodák csodája: a magyar olimpiatörténet legnagyobb pillanatai – 1. rész, Hajós Alfréd

Egyéb egyéni
36 perce

Maguire: Bolond lennék most elhagyni a Unitedet

Angol labdarúgás
1 órája

Nádas Bence: Jó formában az ember kívánja, hogy végre fájjon

Kajak-kenu
1 órája

Szavazzon, ki nyerje meg a 2025-ös Aranylabdát!

Minden más foci
1 órája

Szerződést hosszabbított az FC Barcelona egyik legjobbja – hivatalos

Spanyol labdarúgás
1 órája

Csatárral erősít a Milan; nagy bejelentések a Leverkusennél – csütörtöki transzferhíradó

Minden más foci
1 órája

Ez eddig nem a Bayern München nyara volt

Német labdarúgás
1 órája
Ezek is érdekelhetik