„Látni kell, a mai európai futball topklubjai nem akkor kezdték elveszíteni nemzeti vonásaikat, amikor megnőtt az idegenlégiósok száma, hanem amikor – a labdarúgás kilencvenes években zajló gazdasági forradalma közepette – nekiláttak globális marketingtevékenységüknek. Az egyesületek teljes működése kulturálisan nyitottabb lett, és ez nemcsak azzal járt, hogy bevételeik megsokszorozódtak a más országokból, más földrészekből érkező összegek hatására, hanem azzal is, hogy a helyi közösségbe való beágyazódottságuk fellazult.” A blog teljes szövege ide kattintva érhető el. |
„Látni kell, a mai európai futball topklubjai nem akkor kezdték elveszíteni nemzeti vonásaikat, amikor megnőtt az idegenlégiósok száma, hanem amikor – a labdarúgás kilencvenes években zajló gazdasági forradalma közepette – nekiláttak globális marketingtevékenységüknek. Az egyesületek teljes működése kulturálisan nyitottabb lett, és ez nemcsak azzal járt, hogy bevételeik megsokszorozódtak a más országokból, más földrészekből érkező összegek hatására, hanem azzal is, hogy a helyi közösségbe való beágyazódottságuk fellazult.” A blog teljes szövege ide kattintva érhető el. |