Jenson Button szereti a kihívásokat: az idei hat versenyből az ötödiket is megnyerő brit pilóta a Monacói Nagydíj leintését követően a boxutca rossz végén parkolt le autójával, amelyből kiszállva a bukósisakjával a fején végigszaladt a célegyenesen, ezután állt oda az eredményhirdetéshez Albert herceg elé. Szüksége volt egy kis mozgásra, ellenfelei ugyanis nem izzasztották meg a szikrázó napsütésben megrendezett monte-carlói futamon. Biztos győzelmet aratott, és ezúttal valóban nem volt helye azoknak a fejtegetéseknek, hogy mi lett volna, ha…
Ellentmondást nem tűrően rajtolt, a két-három körön keresztül gyors, ám azután hirtelen elkopó szuperlágy gumikat is tökéletesen karbantartotta az első boxkiállása előtt, és a továbbiakban sem engedte közel vetélytársait. Nagy magányában sem unta el magát, végig megőrizte koncentrációját, ami Ayrton Senna 1988-as kicsúszása óta különösen nagy szó (a brazil 54 másodperccel vezetett Alain Prost előtt, amikor az alagút bejáratánál a szalagkorlátnak ütközött). Robotként vezette a Brawn-Mercedest, főnöke, Ross Brawn pedig már Michael Schumacherhez hasonlítja (a hétszeres világbajnok tudott legutóbb zsinórban három futamot megnyerni, még 2006-ban), ahogy vezet: mindent kihoz az autójából, mégis képes megkímélni a kocsit, amivel megbénítja riválisait.
„Zseni ez az ember, minden képzeletemet felülmúlja, amit tesz. Most nem is tudok ennél több értelmeset mondani” – fogalmazott Brawn, aki azért hozzátette, jó döntés volt a szuperlágy gumikon startolni, hiszen az ezeken szerzett előny a célig kitartott.
Persze Button sima győzelméhez az is kellett, hogy csapattársa, Rubens Barrichello lerajtolja Kimi Räikkönent, akinek a poros oldalról a keményebb gumikon indulva a KERS pluszlóerőivel sem lehetett esélye arra, hogy Button elé kerüljön, vagy akár megtartsa pozícióját. De legalább bejött a harmadik helyre, megmenekülve a szintén lágy gumikon kezdő Sebastien Vetteltől, akinek az abroncsai sokkal jobban megszenvedték a korai etapot, mint a Brawn pilótáié, és tíz kör alatt húsz másodperccel lemaradt a vezető brithez képest. Ezzel a mögötte autózókat is magával rántotta, és mire megelőzték, ment is a boxba. A kerékcsere után hiába próbált felzárkózni, a célegyenes végén a falban végezte, és újabb tíz ponttal nőtt a hátránya Buttonhoz képest.
Korai lenne kijelenteni, hogy már nem ő a vb-éllovas első számú vetélytársa, de a Ferrari javuló formája azt sejteti, hogy Räikkönen és Felipe Massa méltán bízhat a futamgyőzelemben a következő versenyeken. A Scuderia párosa remek tempót diktált, Massa az első boxkiállása után hamar utolérte Barrichello és Räikkönen párosát. Barrichellónak is inkább a vörös gépekre kellett figyelnie, mint a Button elleni csatára; a brazilról utólag kiderült, meglazult biztonsági öve miatt nem tudott méltó vetélytársa lenni Buttonnak.
Talán két hét múlva Isztambulban.