Biztató formában

Vágólapra másolva!
2009.05.21. 00:09
Címkék
Tóth Imre az elmúlt hét végén pályafutása legjobb 250 köbcentis eredményét érte el a Francia Nagydíjon: szélsőséges időjárási körülmények között a kilencedik helyen végzett. Ha figyelembe vesszük, hogy mindössze második versenye volt az új gyári Apriliával, helyezése mindenképpen biztató.

Visszanézte már a ver senyt videóról? Mik voltak a tapasztalatai?

Nem voltam százszázalékosan elégedett magammal, mert ha az elején egy kicsit gyorsabb vagyok – igaz, túl kemény volt a futómű,úgyhogy csúszkált a motorom –, talán előrébb is végezhettemvolna. Nekem most létkérdés volt a pontszerzés, mert többször is lecsúsztam róla, úgyhogy nem akartam kockáztatni. Az is óvatosságra intett, hogy többeket láttam elesni, de nem ezen múlt, most tényleg jók voltak a köridőim – az ötödik-hatodik helyen száguldó pilótákéhoz volt hasonló.

Ön szerint minek köszönhető, hogy általában extrém körülmények között nyújt kiemelkedőt? Talán mert nem fél a vizes pályától?

Sem szárazon, sem vízen nem jut eszembe a félelem, de igaza van, talán jobban érzem az Apriliát a nedves pályán – valahogy ráéreztem, miként kell kezelni, amikor csúszkál alattam. Kanyarban nagyon gyors vagyok, szárazon talán túl gyors is – még mindig bennem van a százhuszonötös stílus –, lassabban kellene érkeznem, hogy a kigyorsítás jobban sikerüljön. Ezen dolgozunk a szerelőkkel.

Sikerült már megszoknia a gyári motort?

Már az első futamon magaménak éreztem, de finomításokra még szükség van. Korábban nem versenyeztem kipörgésgátlóval, és az elektronika is más, ráadásul a szerelők sem ismerik tökéletesen a gépet. Összesen ha háromszáz kilométert tettem meg vele, miközben az élmezőnyben száguldók mögött már legalább ötezer kilométer van. Mi kis túlzással a versenyhétvégéken tesztelünk.

Mi lehet a reális cél az idény hátralévő részében?

Az a minimum, hogy folyamatosan hozzam a pontokat, akár esik, akár száraz a pálya, s próbáljam a maximumon használni a motort, mert egyelőre körülbelül hetvenszázalékosan sikerül. Biztató viszont, hogy folyamatosan gyorsulok, az előző versenyhez képest egy másodpercet javultam körönként. Szerintem kell még két-három futam, és utána bármi megtörténhet. A jövő hét végén Mugellóban találkozom az Aprilia technikusaival, megkérem őket, segítsenek egy kicsivel többet – ez egyébként jár is a motorhoz. Előtte azonban még csapattársammal, Mattia Pasinivel szombaton és vasárnap délután dedikálunk a budaörsi Max City előtt, ott lesznek motorjaink és a csapat versenykamionja is.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik