Szakadt az eső, mintha sohasem akarna elállni. Aztán az égiek mégiscsak megkönyörültek a pilótákon, s mire elrajtolt a mezőny, már csak egy-két helyen volt vízátfolyás a pályán, az aszfalt nagy része felszáradt.
A rajt utáni pillanatok álomszerűen alakultak a magyarok számára. Talmácsi Gábor szinte kilőtt a hetedik pozícióból, az első kanyarba harmadikként fordult, nem sokkal később pedig már az élen száguldott. „Bár csak rövid ideig tartott, nagyon jólesett elöl menni, rá tudnék kapni az ízére...” – vallotta be a magyar világbajnok, aki villámtempóban fejlődik, hiszen ez mindössze a második versenye volt a 250 köbcentis kategóriában.
„Nem gondoltam volna, hogy már most negyedik leszek – mondta őszintén Talmácsi. – Majd jött a lehetőség, és én mindent megtettem, hogy kihasználjam. Azt éreztem, hogy az első kettő ellen semmi esélyem, aztán jött Pasini, akivel egy ideig tartottam a lépést, de a híd előtti vízátfolyáson én is majdnem elestem...”
Ha már itt tartunk, meg kell jegyezni, sokan nem boldogultak a vízátfolyásokkal – az élmezőnyből többen is buktak, elég csak a tavalyi nyolcadliteres világbajnok Mike Di Megliót, Roberto Locatellit vagy éppen Hector Faubelt említeni. Marco Simoncelli is megjárta: a verseny elején még simán vezetett, azután egy rázókövön első defektet kapott, és kénytelen volt kiállni a boxutcába kerékcserére – ezzel oda is lett a versenye, s bár néhány körön keresztül Aojama Hirosi állt az élen, Alvaro Bautistát nem sokáig tudta maga mögött tartani. Talmácsi közben kitartóan üldözte a harmadik helyért a Team Tóth pilótáját, Mattia Pasinit.
„Annyira akartam Pasini után, menni, hogy már nem tudtam a saját ritmusomban motorozni, folyamatosan csúszkált a gép, többször kisodródtam, és amikor feltámadt a szél, nem akartam kockáztatni – mondta Talmácsi. – Elégedett vagyok a negyedik hellyel, annak meg külön örülök, hogy nagyon sokat tanultam a futamon. Tudjuk, mit kell tennünk, hogy még gyorsabbak legyünk, és ez jó.”
Bizony, jó hír, mint ahogy Tóth Imre három pontot érő 13. helye is. Úgy tetszik, jó hatással volt a lelkére, hogy a reggeli esős bemelegítést megnyerte.
„Kellett ez a sikerélmény ahhoz, hogy jó kedvvel vágjak neki a versenynek – mondta Tóth, akinek nem jött jól a kvalifikáció törlése, mert gondja volt pénteken, így a 20. pozícióból indult. – A rajtom jól sikerült, és tartani tudtam a lépést Barberával. A végén már nem is nagyon siettem, nem akartam kockáztatni. Amilyen rosszul kezdődött, olyan jó vége lett ennek a futamnak.”
S még jobb lehet egy hét múlva Jerezben, hiszen ott már a gyári RSA versenygéppel száguldhat Tóth, s ha minden igaz, Talmácsinak – aki az összetettben az ötödik pozíciót foglalja el – már két motorja lesz.