Már nem veszik komolyan

Vágólapra másolva!
2009.04.25. 23:50
Címkék
Nico Rosberg az idény eddigi 11 szabadedzéséből hetedszer volt a legfürgébb, de a riválisok lassan megszokják, hogy a Williams németje elsősorban a nagydíjhétvégék tét nélküli részén gyors. A győzelemért várhatóan ismét a Brawn, a Toyota és a Red Bull csatázik. A Ferrari gyatrán szerepel, szombattól a Scuderia elnöke a helyszínről figyeli a csapatvilágbajnok ténykedését.

Nico Rosberg folytatta remek so rozatát, a Williams német pilótája az idei 11. szabadedzésen megszerezte hetedik elsőségét, igaz, sebességét egyelőre nem tudta átmenteni a versenyhétvégék fontosabb időszakaira – ezért áll 3.5 ponttal a vb-pontverseny 11. helyén. A német pilóta, aki élete első F1-es versenyén, 2006-ban a leggyorsabb kört szerezte meg Szahírban, úgy véli, ezúttal más lesz a helyzet, és az időmérőn, illetve a versenyen is az első helyért csatázik majd, ráadásul a leintéskor is az élmezőnyben lesz.

„Hoztunk néhány új aerodinamikai elemet Bahreinbe, és mivel beváltak, talán reménykedhetünk benne, hogy az idén lépést tudunk tartani a többiekkel a fejlesztési háborúban – mondta Rosberg. –Az autó képességeihez viszonyítva mi szereztük a legkevesebb pontot, de jó lenne már olyan eredményt elérni, amely méltó jutalma a befektetett munkának.”

Rosberg szerint az idén már elég bizonyíték támasztotta alá az előzetes feltételezést, mely szerint a csapatok versenyképessége pályáról pályára változik. A múlt héten Sanghajban a Williams nem tudta kellőképpen kezelni a gumikat, de néhány nap elteltével ugyanazok az abroncsok egyáltalán nem okoznak nehézséget az autó beállításánál Szahírban. Rosberg szerint a Red Bull az ellenpélda: a vasárnap kettős győzelmet arató istálló évek óta jól bánik az abroncsokkal a kínai pályán, de ez az előnye egy csapásra eltűnik Bahreinben. A német pilóta nem is elsősorban a Red Bull versenyzőitől vár nagy visszaesést, példának Sébastien Buemit, a Toro Rosso újonc pilótáját hozta fel, a svájcinak szerinte itt esélye sincs a legjobb tízbe kerülnie az időmérőn.

A Toro Rosso szabadedzésen mutatott teljesítménye alátámasztotta Rosberg elméletét, Buemi és csapattársa, Sébastien Bourdais a 15. és a 16. helyen zárta a pénteket. Persze még így is a faenzai csapat autói voltak a jobbak a Ferrari V8-assal hajtott négykerekűek közül – Olaszország híresebbik csapata, a Ferrari versenyzői ugyanis az utolsó két helyet foglalták el a két edzés legjobb eredményei alapján kialakult listán. A legutóbbi két Bahreini GP-t megnyerő Felipe Massa KERS-szel az autójában, Kimi Räikkönen az energia-visszanyerő rendszer nélkül körözött, a Scuderia mérnökeinek éjszaka kell kitalálniuk, melyik megoldás a jobb – vagy a kevésbé rossz. A csapatot a korábbinál is nagyobb teher nyomja, Luca di Montezemolo elnök ugyanis szombaton Szahírba érkezik, hogy az idén először a helyszínen kövesse végig a futamot.

A Ferrari eredményei már csak azért is meglepőek, mert a csapat a télen a BMW és a Toyota társaságában tesztelt a bahreini pályán. A toyotások bevallották, hogy autóikat nagyjából úgy állították be, ahogy februárban a legjobbak voltak, de amikor kimentek a pályára, rémes volt a kocsi. Ezért újra kellett kezdeni a munkát, és máris elveszett a tesztekkel járó előny.

„Sokkal melegebb van most, mint a télen, többet is csúszkált az autó. Sok adatot gyűjtöttünk, de a megváltozott körülmények miatt nem olyan hasznosak, mint reméltük” – mondta Jarno Trulli,akinek az időmérőkön mutatott kiemelkedő teljesítménye rendkívül hasznos lehet szombaton, a mezőny ugyanis nagyon sűrű. Pénteken az első 15 versenyző legjobb körideje egy másodpercen belül volt egymáshoz képest, szombatra pedig még szorosabbá szokott válni a versenyfutás.

Trulli mellett csapattársa, Timo Glock, valamint Rosberg, a Brawn és a Red Bull pilótái pályázhatnak az első rajtkockára. A múlt héten a második pozíciót megszerző Fernando Alonso és Lewis Hamilton is egyre nagyobb veszélyt jelent az új élcsapatokra, a spanyol a nap második legjobb idejével, míg a címvédő a legjobb délelőtti eredménnyel jelezte, hogy számolni kell vele.

„Nem tudhatjuk, mi a többiek programja, de a csapaton belül úgy érezzük, hogy javul az autó – mondta Hamilton. – Továbbra is vannak gyorsabbak nálunk, de nem is azt mondom, hogy máris ledolgoztuk a hátrányunkat. Igyekszünk megnyerni a fejlesztési csatákat, mert most ez a legfontosabb. Ha mégsem sikerül felkapaszkodnunk, át kell helyeznünk a hangsúlyt a következő idényre.”

Az első két futamot megnyerő Jenson Button is úgy látja, hogy a McLaren egyre jobb formába lendül, de azért a Toyotát és a Red Bullt tartja csapata legfőbb riválisának. Rosbergről úgy vélekedik, túl kevés üzemanyag volt az autójában ahhoz, hogy komolyan kelljen venni. Button szerint a Brawn-Mercedes egyre kevésbé emelkedik ki a mezőnyből, a Bahreini Nagydíj az utolsó, amelyen viszonylag kevés erőlködéssel besöpörheti a győzelmet. Utána – a Spanyol GP-re – viszont az összes csapat megkapja legújabb fejlesztéseit, és alapvetően átrendeződhetnek az erőviszonyok.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik