Azt mondja, a vasárnapi időeredmény nem azt jelenti, hogy ő a leggyorsabb a mezőnyben, de azt mindenképpen bizonyítja, hogy ott van a leggyorsabbak között – s ez a tény megnyugtatja. Talmácsi Gábor egy héten belül az ötödik tesztnapján van túl, s immár kijelenthetjük (hiszen tények támasztják alá), hogy lépésről lépésre halad előre. Egyre jobban megismeri vadonatúj 250 köbcentis gyári Apriliáját, és most már valószínűleg azok az ellenfelek is kezdenek tartani tőle, akik eddig úgy gondolták, kategóriaújoncként először meg kell szoknia a körülményeket.
Mert bizony Talmácsi nagyon gyorsan tanul.
Ezt bizonyítja, hogy a valen-ciai teszt vasárnapi napján ő volt a leggyorsabb, s annak ellenére jobb időeredményt ért el, mint a legutóbbi tréningen, hogy az aszfalt hőmérséklete mindössze tíz Celsius-fok volt, vagyis nem éppen ideális a tapadás szempontjából.
„Jó érzéssel tölt el, hogy én voltam a leggyorsabb, ha őszinte akarok lenni, nem számítottam erre, hiszen új a kategória, új a motor, újak az ellenfelek – mondta Talmácsi. – Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a veszélyes ellenfelek közül nem volt itt Simoncelli, Pasini és Barbera, hármójukkal még biztosan meggyűlik a bajom az idény során.”
Visszatérve a vasárnapra: az érdemi munka délelőtt 11 és délután 14 óra között zajlott, mivel utána eleredt az eső, és már nem volt értelme körözni. Sajnos ez alatt a rövid idő alatt is történt egy baleset: Álvaro Bautista elesett, és eltört a kulcscsontja. Éppen a magyar fiú előtt. Talma várta őt, meg akart tenni néhány kört mögötte, hogy megnézze, miként üli meg egy nála jóval nagyobb tapasztalatú pilóta a 250-es versenygépet. Csakhogy Bautista nem akart gyors kört menni, nem akarta megmutatni gyorsasága titkát (ez egyébként azt is jelentheti, hogy tart a magyartól), s csak akkor kapcsolt rá, amikor Talma már jócskán lemaradt mögötte. A gyors körében azonban néhány kanyar után a sóderágyban találta magát (ekkor eredt el az eső), s az első hírek szerint eltört a kulcscsontja.
Ami Talmát illeti, ő ebben a körben érte el legjobb időeredményét, ami egyben az eddigi tesztek legjobbja is. Talmácsi az elmúlt egy héten összesen több mint 1000 kilométert tesztelt – legutóbb a 2007-es idény elején (amikor az Aspar-csapathoz igazolt) állt ilyen jól a tréningekkel, s emlékezhetünk, akkor világbajnoki címet szerzett...
Persze korai még esélyeket latolgatni, hiszen egyelőre az erőviszonyokat sem tudjuk felmérni. Teljes képet leghamarabb a hivatalos IRTA-teszteken, vagy még inkább az első néhány futam után kaphatunk. Mindenesetre az előjelek biztatóak, mint ahogy az is, hogy Talmácsi már annyira megbarátkozott a motorjával, hogy nevet is adott neki: Viktóriának nevezte el, vagyis inkább Vikinek, s a „keresztelőt” tett követte, a Viki név felkerült a motorra.
„Többen kérdezték, jelzésértékű-e a névválasztás – vallotta be Talma. – Nos, tisztában vagyok vele, hogy a név azt jelenti győzelem, s hiszek ennek az erejében. Nem akarom kijelenteni, hogy nyerni akarok Viki nyergében, de azért nem tagadom, a névválasztással megelőlegeztem, hogy jó lesz a motor. Ám azon a névadás mit sem változtat, hogy továbbra is lépésről lépésre szeretnék haladni.”
A munka körülbelül egy hónap múlva Estorilban folytatódik, utána a hivatalos, kollektív tesztek következnek, majd pedig április 12-én a katari idénynyitó. Talmácsi mindenesetre nyugodt szívvel szusszanhat egy kicsit, hiszen egyre jobb érzéssel, egyre lazábban száguld a 250-essel.