A gőzmozdony

Vágólapra másolva!
2009.01.25. 01:53
Címkék

Abba most ne menjünk bele, hogy évről évre kiröhögtetjük magunkat a felkészülési időszakban. Telente úgy elvernek néhány magyar csapatot barátságos találkozókon, mint annak idején a Kőbányai Lombikot vagy a Vörös Csillag Traktorgyárat a Fradi vagy az Újpest. Öttel, hattal, héttel. Mondom, ne elemezgessük ezt az időszakot, hiszen nincs különösebb jelentősége. Kikapott 6–0-ra a Győr Szlovákiában, 5–2-re az Újpest Angliában, de az egész nem számít. Spongyát rá. Elmúltak azok az évek, amikor élcsapataink telente világklasszisok ellen nyertek tornákat Dél-Amerikában vagy Európában. Az is a múlt ködébe vész, hogy az Újpest 1969-ben VVK-döntőt játszott a Newcastle United ellen, és a kint 3–0-ra elveszített első találkozót követően Göröcs János és Bene Ferenc góljával már 2–0-ra vezetett a viszszavágón (az más kérdés, hogy az angolok a Megyeri úton is nyertek 3–2-re...). Felejtsük el mindezt, s ne tulajdonítsunk különösebb jelentőséget annak, ha a másodosztályban szerénykedő, sőt szenvedő Southampton is ötöst gurít a jelenkor Újpestjének – az egyik magyar bajnokaspiránsnak. Ennél jóval fontosabb, amit Sallói István klubigazgató mondott. A bírókról beszélt, pontosabban az angol játékvezetők stílusáról: a megengedett test test elleni küzdelemről, s a közelről figyelt férfias harcról. Kijelentette: mire egy magyar játékos megszokja, hogy a bíró egészen más stílusban dirigál, mint otthon (vagyis nem kezd el rögtön fütyülni, ha a csatár bukfencet vet, vonaglik, felborul, megsértődik, hisztizik...), már 2–0-ra vezet az ellenfél. Ez csak azért érdemel említést, mert jó lenne, ha a magyar játékvezetői kar tagjai sok angol vagy skót mecscset néznének. Hátha tanulnak belőle. A sportág egyre gyorsabb, dinamikusabb. A játékvezetőknek, dirigáljanak akár a kakasdi sporttelepen vagy a Wembleyben, fel kell venniük a tempót, a ritmust, a sebességet. Az a mi külön szerencsétlenségünk, hogy a magyar bajnokság irama megmaradt a gőzmozdonyok szintjén, s ezt a lassú játékot olykor még felesleges bírói intézkedések tetézik. Mindennek az eredménye: telente az edzőmeccseken, s nyáron a kupaküzdelmek során jönnek a csúfos vereségek. A gőzmozdony nem bírja a tempót.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik