Hétfőn elkezdődött a kollektív tesztelés a dél-portugáliai Algarve vidékén, a Portimao városa mellett megépített vadonatúj versenypályán, ahol az autóját a múlt héten bemutató McLaren és Toyota mellett az új kocsiját hétfő délelőtt leleplező Renault és Williams, valamint a még a tavalyi versenygépét használó Toro Rosso rótta a köröket. A Ferrari korábbi terveit módosítva Olaszországban maradt, s Mugellóban, az F60-as bemutatójának helyszínén folytatta a gyakorlást.
A tavalyi idény hajrájában Fernando Alonso révén két futamgyőzelmet is szerző Renault két versenyzője, Alonso és Nelsinho Piquet az eddigi legérdekesebb 2009-es autóról rántotta le a leplet. Az R29-es megtartotta a tavaly divattá váló „cápauszonyát”, az autó orra és farrésze is igen különlegesen lett kialakítva. A kasztni hátul teljesen beborítja az autót, a felfüggesztési elemek „átdöfik” a karosszériát – ez a megoldás retrónak mondható, hiszen a hatvanas és a nyolcvanas évekre emlékeztet.
A csapat új támogatót is talált, azaz üzemanyag- és olajszállítójának, az Elf anyavállalata, a Total neve került fel a kocsira. Ennek eredményeképp a kék eltűnt a kocsiról, és a fehérsárga-narancs színtrióhoz a vörös csatlakozott. Az idén új, sárga alapszínű sisakot viselő Alonso elmondta: a csapat célja, hogy a 2005-ös és 2006-os idény után ismét elhódítsa a világbajnoki címeket. Az autót hétfőn egyelőre csak Piquet vezette, spanyol csapattársa a tervek szerint szerdán próbálja ki az autót.
A Williams még nem mutatta meg végleges festését (erre februárban kerül sor), a tavaly ilyenkor is látott sötétkékben díszeleg a rendkívül vaskosra sikerült FW31. A Toyota motorral hajtott gép egyedülálló abban a tekintetben, hogy a KERS energiaátalakító rendszere nem akkumulátor alapú, hanem lendkerekes. A mechanikus rendszer előnye, hogy nem környezetszennyező, a pályán mutatott teljesítményéről viszont csak később kaphatunk teljes képet – ha egyáltalán kaphatunk valamikor (annyira új a technológia, hogy egyelőre nem lehet tudni, miképp lehet mérni az eszköz sikerességét). A Renault-val ellentétben a Williamsnek csak a tesztpilótája vett részt a bemutatón, Nico Hülkenberg vezethette először az új szabályoknak megfelelően megépített autót.
Ha már a szabályoknál tartunk, állítólag a Ferrari nem véletlenül maradt távol a többi csapattól, a maranellóiak új gépéről készült fényképek alapján ugyanis több szakember azt állapította meg, hogy a kocsitestből kiálló kipufogócsövek aerodinamikai elemként funkcionálnak, azaz illegálisak. A kasztnira szerelt kis légterelőket viszont éppen betiltották, és a másik négy bemutatott autó esetében mélyen a kocsitestbe ültették.
Teszteredmények a 16. oldalon