Átfestették a Renault-t

Vágólapra másolva!
2009.01.20. 09:24
Címkék
Hétfőn Portimaóban a Renault és a Williams is bemutatta új autóját, s elkezdődött a kollektív tesztelés. A Ferrari nincs Portugáliában, egyesek szerint szabálytalan az új F60-as kipufogócsöve.

Hétfőn elkezdődött a kollektív tesztelés a dél-portugáliai Algarve vidékén, a Portimao városa mellett megépített vadonatúj versenypályán, ahol az autóját a múlt héten bemutató McLaren és Toyota mellett az új kocsiját hétfő délelőtt leleplező Renault és Williams, valamint a még a tavalyi versenygépét használó Toro Rosso rótta a köröket. A Ferrari korábbi terveit módosítva Olaszországban maradt, s Mugellóban, az F60-as bemutatójának helyszínén folytatta a gyakorlást.

A tavalyi idény hajrájában Fernando Alonso révén két futamgyőzelmet is szerző Renault két versenyzője, Alonso és Nelsinho Piquet az eddigi legérdekesebb 2009-es autóról rántotta le a leplet. Az R29-es megtartotta a tavaly divattá váló „cápauszonyát”, az autó orra és farrésze is igen különlegesen lett kialakítva. A kasztni hátul teljesen beborítja az autót, a felfüggesztési elemek „átdöfik” a karosszériát – ez a megoldás retrónak mondható, hiszen a hatvanas és a nyolcvanas évekre emlékeztet.

A csapat új támogatót is talált, azaz üzemanyag- és olajszállítójának, az Elf anyavállalata, a Total neve került fel a kocsira. Ennek eredményeképp a kék eltűnt a kocsiról, és a fehérsárga-narancs színtrióhoz a vörös csatlakozott. Az idén új, sárga alapszínű sisakot viselő Alonso elmondta: a csapat célja, hogy a 2005-ös és 2006-os idény után ismét elhódítsa a világbajnoki címeket. Az autót hétfőn egyelőre csak Piquet vezette, spanyol csapattársa a tervek szerint szerdán próbálja ki az autót.

A Williams még nem mutatta meg végleges festését (erre februárban kerül sor), a tavaly ilyenkor is látott sötétkékben díszeleg a rendkívül vaskosra sikerült FW31. A Toyota motorral hajtott gép egyedülálló abban a tekintetben, hogy a KERS energiaátalakító rendszere nem akkumulátor alapú, hanem lendkerekes. A mechanikus rendszer előnye, hogy nem környezetszennyező, a pályán mutatott teljesítményéről viszont csak később kaphatunk teljes képet – ha egyáltalán kaphatunk valamikor (annyira új a technológia, hogy egyelőre nem lehet tudni, miképp lehet mérni az eszköz sikerességét). A Renault-val ellentétben a Williamsnek csak a tesztpilótája vett részt a bemutatón, Nico Hülkenberg vezethette először az új szabályoknak megfelelően megépített autót.

Ha már a szabályoknál tartunk, állítólag a Ferrari nem véletlenül maradt távol a többi csapattól, a maranellóiak új gépéről készült fényképek alapján ugyanis több szakember azt állapította meg, hogy a kocsitestből kiálló kipufogócsövek aerodinamikai elemként funkcionálnak, azaz illegálisak. A kasztnira szerelt kis légterelőket viszont éppen betiltották, és a másik négy bemutatott autó esetében mélyen a kocsitestbe ültették.

Teszteredmények a 16. oldalon

Legfrissebb hírek

Hatodszor rendezték meg a Gőgh Kálmán-emléktornát

Minden más foci
18 perce

Halle: 400. győzelmét aratva jutott be a nyolc közé Medvegyev

Tenisz
20 perce

Nem indulhatnak orosz szánkósok a 2026-os téli olimpián

Téli sportok
26 perce

Sporttörténelmi pillanat: a klub-vb-n alkalmazták először a nyolc másodperces szabályt – videó

Klub-vb
33 perce

Belgiumba szerződött az MTK korosztályos válogatott kapusa

Labdarúgó NB I
43 perce

Kedvelik a sportfogadók a klubvilágbajnokságot

Klub-vb
48 perce

A legendás kézilabdaedzőt, Laurencz Lászlót köszöntötték az esztergomiak

Kézilabda
58 perce

Döntő tus után Eb-negyedik a magyar női kardcsapat Genovában

Egyéb egyéni
1 órája
Ezek is érdekelhetik