Egy évvel ezelőtt arról szóltak a hírek, hogy Lewis Hamilton lesz minden idők legjobban fizetett Formula–1-es pilótája, szakértők nem tartották elképzelhetetlennek, hogy évente százmillió fontot is keres, amivel minden eddigi rekordot megdönt. A pénzügyi világválság azonban az autógyárakén kívül Lewis Hamilton és a többi F1-es pilóta számításait is keresztülhúzhatja.
„A jelenlegi szituáció nem teszi lehetővé, hogy a versenyzők továbbra is olyan összegekért versenyezzenek, mint eddig – mondta Stefano
Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. – Le kell ülnünk a pilótáinkkal, és át kell értékelnünk a helyzetet. Az életben bármit lehet módosítani, ha megérti az ember, miért van rá szükség. Biztos vagyok benne, hogy előbb-utóbb az összes csapat lép az ügyben.”
A Ferrarinál elsősorban Kimi Räikkönent érintené a változtatás, a 2007-es világbajnok jelenleg az F1 legjobban fizetett versenyzője, 25 millió eurójával több mint háromszor annyit keres, mint csapattársa, az idei vbcímről egy ponttal lemaradó, a finnt 22 ponttal megelőző Felipe Massa. Räikkönent Fernando Alonso követi 22 millióval, Lewis Hamilton 13 milliós alapfizetése mellé négymilliós prémiumot kapott a vb-címéért.
A jelenlegi ászok még így is jócskán elmaradnak Michael Schumachertől, aki nemcsak eredményekben, fizetésben is minden idők legjobbja. A német 2004-től 2006-ig évi 40 millió dollárt kapott a Ferraritól, ez az akkori árfolyamtól függően 30 és 35 millió euró között mozgott. 2004 volt a legjobb éve, reklámszerződéseivel és prémiumaival együtt majdnem 100 millió dollárt tehetett zsebre, de még elképesztőbb, hogy még az idén is több mint 60 millió eurót keresett, s ebben a tekintetben az aktív sportolók közül csak Tiger Woods előzi meg!
Úgy tűnik, ezek a számok néhány évig megdönthetetlenek maradnak. Max Mosley FIAelnök tervei szerint ugyanis 2012-re azok a csapatok is 120 millió euró körüli összegből gazdálkodnak majd, amelyek az idén még 300 fölött költöttek.
Egyes pilótáknak még amiatt is izgulniuk kell, hogy egyáltalán megtartsák állásukat. Jenson Button a Honda kivonulása miatt közvetve érintett, a brit pilóta csak a csapat megmentése esetén maradhat 2009-ben az F1ben (David Richards a napokban közel-keleti túrára indult, hogy lehetséges befektetőkkel tárgyaljon, mert csak megfelelő tőkéhez jutva vásárolja meg a csapatot). A másik japán csapatnál sincs minden rendben, a szigetországban a cég vezetősége állítólag Jarno Trulli leváltását fontolgatja, hogy az olasz helyére betegye az ingyen versenyző Kobajasi Kamuit. Ezzel a gyár feltenné a koronát pilótanevelő programjára, amelyet azzal a lendülettel meg is szüntethetne. A Toro Rossónál nem csinálnak titkot belőle, hogy olyan versenyzőket keresnek, akik nem viszik a pénzt, hanem hozzák, azaz néhány év szünet után a minőségi versenyzőket ismét felválthatják a fizetős pilóták.