A kis világbajnokságnak is titu lált IRC-sorozat egyik legnehezebb versenye a belga – ez immár tény, felesleges bárkit is keresni a szervizparkban az állítás alátámasztására.
Jó néhány nagymenőnek tört bele a bicskája az itteni pályákba, és sajnos a kiesők között volt a két magyar páros is. Pedig mindketten nagy reményekkel vágtak neki a viadalnak. Ifjabb Tóth János és Tagai Róbert az első körben remek részeredményeket ért el (még a toppilóták is felkapták a fejüket az időeredmények láttán, és megállapítottak: erre a Peugeot-s magyarra oda kell figyelni), és bár a másodikban defektet kapott, így is a 14. helyről várta a folytatást.
Tóthék szombaton, rögtön az első szakaszon javítottak egy helyet az összetettben, ám örömük nem tarthatott sokáig, mert a második gyorsasági végén közelebbi ismeretséget kötöttek egy út széli kővel.
„Szűkre vettem az egyik balkanyart, és miközben arra figyeltem, hogy az autó jobb első kereke a tiszta felületen legyen, egy kő megütötte a Peugeot bal elejét – mondta a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth. – Megsérült a futómű, így nem tudtuk folytatni a versenyt. A tanulság, hogy még mindig rengeteget kell tanulnunk.”
A Bútor Róbert, Tóth Imre kettős még péntek este csúszott le az útról, sajnos éppen egy olyan mély árokba, amelyből nem tudta segítség nélkül kiemelni az autót. A következő megrázó élmény akkor érte a pilótát, amikor éppen kikászálódott az ülésből, és egyszer csak (majd utána átlag öt másodpercenként) áramütést érzett – kiderült, hogy éppen egy villanypásztorra estek rá. Mivel a Suzuki nem nevezett az IRC-be, a magyarokat „csak” az Eb-futamon értékelték volna, és mivel ott a versenykiírás nem ad lehetőséget a szuperraliszabály kihasználására, versenyen kívül folytathatták.
„Tét nélkül versenyezni egész más, mint éles küzdelemben – mondta Bútor –, de még így is nagyon nehéz. Észnél kell lenni, mert bármelyik pillanatban benne van az esés lehetősége. Mi már jóformán csak tesztelünk, amire nagy szükség van, mert az autó agresszív, nem vezethető túl könynyen.”
A belga viadalon az első gyorsasági szakasztól kezdve vezető volt gyári vb-pilóta, Freddy Loix diadalmaskodott.