A Japán rali fordulópontot je lenthetett volna a világbajnoki címért folyó csatában – legalábbis így gondoltuk a verseny előtt. Ehhez képest mindkét esélyes, a finn Marcus Grönholm és a francia Sebastien Loeb számára is elvesztegetett lehetőség maradt, mivel mindketten hibáztak (egy nap eltéréssel lecsúsztak az útról, és összetörték autójukat), így pont nélkül maradtak. Bár a francia a szuperraliszabálynak köszönhetően vissza tudott állni a versenybe, ez már csak a tapasztalatszerzés kedvéért volt, mert a világbajnoki cím szempontjából értékelhető eredményt nem hozott. A hátralévő két viadalra maradt tehát a döntés – és a különbség továbbra is négy pont Grönholm javára.
A két nagyágyú korai búcsúja azonban nem jelenti azt, hogy Mikko Hirvonen ne érdemelte volna meg a Japánban aratott győzelmet, amely pályafutása harmadik vb-elsősége volt. A Ford finn pilótája az egész hétvége folyamán kiegyensúlyozottan és fegyelmezetten versenyzett, az első nap végén már ő vezetett, és ezt a pozíciót a leintésig nem is engedte ki a kezéből.
„Pokoli nehéz hétvége volt – mondta Mikko Hirvonen. – Eredetileg azért jöttünk ide, hogy segítsünk Marcus Grönholmnak, aztán másképp alakult. Amikor kiesett, volt másfél szörnyű napunk, de végül minden jól alakult, azt hiszem, Marcus jön nekem egy sörrel…”
A dobogó második és harmadik fokán a spanyol Dani Sordo és a norvég Henning Solberg pezsgőzött. Ők a záró napon már nemigen küzdöttek egymással – pénteken és szombaton eldöntötték egymás között a helyezések sorsát, amelyekre utóbb már csak vigyázni kellett. Ami a gyártóelsőséget illeti: bár matematikailag még van rá esély, nehéz lenne elképzelni, hogy a Ford elveszítse az idei világbajnoki címet, tekintve, hogy az istállónak abban az esetben is mindössze két pontot kell szereznie a hátralévő két futamon, ha a Citroën kettős győzelmet arat. Már csak Grönholm és Loeb vb-csatája miatt sem…
Eredmények a 16. oldalon