győzelmének színhelyére (2003-ban nyert itt), hogy már rendkívül közel lesz Hamiltonhoz. Az angolnak förtelmes hétvégéje volt, amely után minden bizonnyal átértékeli a silverstone-i 3. helyét, amelyet pole pozíciója után csalódásként élt meg. Ezúttal betegen érkezett a Nürburgringre, ám alig heverte ki az influenzáját, amikor szombaton önhibáján kívül, autója defektje miatt 200 kilométer per órás tempó fölött a gumifalba rohant. Mentő vitte el, és bár kiderült, hogy semmi baja sem lett, az FIA orvosi bizottsága vasárnap délelőtt fizikai és mentális tesztet írt elő számára. Ezeken átment, úgyhogy rajthoz állhatott. A tizedik helyről remekül rajtolt, de az esőben lelassult, ki is csúszott. A motort nem engedte lefulladni, így amikor a pályabírók visszaemelték a pályára, tovább tudott menni (csakúgy, mint Michael Schumacher 2003-ban, amikor visszatolták a pályára). A kaotikus első körök miatt leállított futam újraindításakor egykörös hátrányból kezdett el a biztonsági autó mögött körözni, de szerencséje volt, mert Nick Heidfeld kiállt a boxba. Az idei szabályok szerint a safety car mögött a vezető körben haladó pilótáknak kell haladniuk, a közéjük esők visszaelőzhetik őket a biztonsági autóval együtt, és beállhatnak a sor végére. Hamilton így visszanyerte a kicsúszás miatt elveszített körét, de nagy kockázatot vállalt, amikor a félig vizes, félig felszáradt pályán sima gumikat kért az autójára. A boxból kijövet nem érte utol a sort, amikor a safety car útjára engedte a mezőnyt, ráadásul újra kicsúszott, és megint körhátrányba került. Ettől kezdve nem maradt esélye a pontszerzésre, de egy percig sem adta fel. A végén alig maradt el a nyolcadik Heikki Kovalainentől, s akárcsak Alonso Franciaországban, néhány szenzációs előzésével elszórakoztatta a közönséget, és bemelegített a Magyar GP-re.