Véget ért az F1-es idény első közbenső teszthete, amelytől igen sokat vártak az istállók. Az Ausztrál és a Malajziai Nagydíj közötti háromhetes szünetet hasznosan akarták eltölteni, ezért kértek három napot a sepangi versenypálya üzemeltetőitől. A rossz időjárás miatt aztán négynaposra nyúlt a gyakorlás, amelyen a Spyker kivételével minden csapat részt vett.
A világot senki sem tudta megváltani, általános maradt a vélemény, hogy ugyanolyanok lesznek az erőviszonyok egy hét múlva Malajziában, mint az idénynyitó Ausztrál GP-n. Azaz a Ferrari továbbra is kimagaslik a mezőnyből, a melbourne-i győztes Kimi Räikkönent a jelen állás szerint csak Felipe Massa veszélyeztetheti.
„Gyorsak és erősek vagyunk, de nem szállunk el magunktól, ugyanúgy készülünk, mint ellenfeleink – mondta Massa. – A McLaren és a BMW is erős, de száz százalékig biztos vagyok benne, hogy ugyanolyan gyors lesz az autónk, mint az első futamon volt. A különbség más kérdés, erre csak a versenyen kapunk választ.”
A Ferrarinak a megbízhatóság lehet a gyenge pontja, Massa autója Melbourne-ben tönkrement az időmérőn, majd motort is cseréltek a Ferrariban. Räikkönen autójából a verseny vége felé víz szivárgott, a héten felvetődött, hogy esetleg motort kell cserélni a malajziai viadal előtt.
Ausztráliában a mezőny végéről rajtoló Felipe Massán látszott, bár kiváló az autója, amikor olyan versenyzőt ért utol, akinél nem számottevően gyorsabb, képtelen volt előzni. Gyakran hajtott ki az előtte haladó szélárnyékából, és nem ment közvetlenül az üldözöttje mögé, azaz kímélte autója hűtőrendszerét, ami a gyenge pontja is lehet az F2007-esnek. Ez pedig főleg Sepangban üthet vissza, Kuala Lumpur mellett könnyen negyven fokig emelkedhet a hőmérséklet.
A Ferrari másik sérülékeny eszköze a fenéklemez lehet. A McLaren az Ausztrál Nagydíj után utalásokat tett rá, hogy a Scuderia (és a BMW) alsó lemezének eleje felemelkedik, javítva ezzel a légellenállási együtthatókat. Az aerodinamikai elemek azonban nem lehetnek rugalmasak, az FIA már jelezte a csapatoknak, hogy az eddigieknél szigorúbban ellenőrzi a fenéklemezeket Malajziában és utána.
Hogy veszít-e ezzel a Ferrari, egy hét múlva kiderül, az viszont biztos, hogy az ellenfelek ettől nem lettek gyorsabbak. Továbbra is a McLaren és a BMW lehet a legveszélyesebb üldöző, igaz, a wokingiaktól Fernando Alonso kihagyta a tesztelést. Rajta kívül csak a Spyker pilótapárosa és a toyotás Jarno Trulli maradt távol a gyakorlástól.
A Super Aguri jelezte, hogy valóban középcsapattá nőtte ki magát, csupán Jenson Button keserű tévéinterjúja váltott ki kisebb felháborodást a csapaton és az egész Hondán belül. A britet arról kérdezték, mit szól a Honda második csapatának melbourne-i remekléséhez, amire úgy felelt, hogy azzal az autóval ő tavaly pole pozíciós volt – a Super Agurinál továbbra is tagadják, hogy a tavalyi Hondát koppintották volna le.
A legnagyobb előrelépésben a Williams és a Renault bízik. A grove-iak az időmérőre találták meg a jó beállításukat, így remélik, Alex Wurz vagy Nico Rosberg szombaton bekerül az első tízbe. A franciák új légterelőket vetettek be, és az első tesztek alapján úgy vélik, az eddigieknél sokkal jobban tudják majd használni a Bridgestone gumikat. Ez pedig alapvető feltétele az előbbre lépésnek.