Felsorakoztak a rajtrácson. A pole pozíciót elfoglaló Talmácsi Gábor még elvégezte a szokásos rituálét (megérintette a bal csizmája orrát), aztán már csak a lámpára koncentrált. Kigyulladt, majd elaludt a piros jelzés, a mezőny pedig nekilódult.
A parádés rajtjairól híres magyar szokásától eltérően egy kicsit lemaradt, Sergio Gadeával és Mattia Pasinivel csatázott a harmadik-negyedik helyen, miközben Hector Faubel elhúzott tőlük. Tudta, hogy előznie kell, vagy elveszíti az esélyt a végső sikerre. Nagy nehezen átküzdötte magát riválisain, és Faubel nyomába eredt. Hosszú körökön keresztül üldözte fáradhatatlanul, olykor talán túl sokat is kockáztatva, gyilkolva a hátsó gumikat. Nem voltak hiábavalóak az erőfeszítései: hat körrel a vége előtt utolérte csapattársát. Faubel elkövette azt a hibát, hogy hátranézett – egy pillanatra kiesett a ritmusból, és ez elég volt a mi fiúnknak. Féktávon előzött, ám ez csak a kezdet volt, nem a vég.
Miközben mögöttük fényévekre lemaradt mindenki, ők ketten kemény pozícióharcot vívtak az élen. Faubel megnézte magának Talmácsit, figyelte, hogyan veszi a kanyarokat, hol támadható. Aztán három körrel a vége előtt megelőzte. Akkor a magyar próbálta kifürkészni a spanyol gyenge pontjait. Sajnos, az már ekkor látható volt, hogy bár a kanyarokban „Talma” jobb, az egyenesekben Faubel motorja a gyorsabb. Nem is kevéssel.
Az utolsó körben megint Talmácsi volt az élen. Megpróbált egy kis előnyt szerezni – tudta, ez az egyetlen esélye –, ám a motorja egyszer-kétszer megcsúszott, így nem jött be a taktika. Az utolsó kanyarba még ő fordult elsőként, az egyenesben azonban nem maradt esélye. Istenem, ha húsz méterrel rövidebb lett volna a losaili pálya... De nincs ok a csalódottságra, ez a húsz pont nagyon is jó elsőre – főleg, hogy a másik két fő rivális, Pasini és Gadea technikai hiba miatt nem szerzett pontot. Ráadásul jön Jerez, ahol Talmácsié a pályacsúcs.
A 250 köbcentis géposztályban is magyar sikernek tapsolhattunk: bár a Team Tóthnak még várnia kell az első nagydíjsikerre, az idén szerződtetett Hector Barbera a hajrában megnyerte a bronzért folyó különcsatát, és felállhatott a dobogó harmadik fokára (a győzelmet Jorge Lorenzo harcolta ki). Az istálló magyar tagja, Tóth Imre pályafutása első 250 köbcentis viadalán a 19. helyen végzett.
A MotoGP-ben hatalmas meglepetés született: a géposztály legfiatalabb tagja, a 22 éves ausztrál Casey Stoner fantasztikus csatában legyőzte a királykategória legnagyobb sztárját, a hétszeres világbajnok Valentino Rossit. Teljesen megérdemelten. Stoner egyetlen hibát sem követett el, Ducatija pedig magasan a mezőny legjobb motorja volt.