Schumacher szép búcsút remél

Vágólapra másolva!
2006.10.20. 01:11
Címkék
A hét végén lezárul a Formula–1 történetének legeredményesebb pályafutása. Az érintett, vagyis a hétszeres világbajnok Michael Schumacher ígéri, a szurkolók jól szórakoznak majd a Brazil Nagydíjon.
A Ferrari német klasszisa akár meg is nyerheti a világbajnokságot, igaz, ehhez győznie kell, miközben az éllovas Fernando Alonso nem szerezhet pontot. Michael Schumacher a Japán Nagydíj után ugyan kijelentette, már csak csapata világbajnoki címében hisz, de ne legyenek kétségeink, biztos, hogy az utolsó pillanatig küzd majd. Ezt támasztja alá, hogy a jó szórakozás mellett azt is ígéri, támad majd az interlagosi pályán.„Teljes erővel támadni akarok, mert a kettős győzelemért küzdünk. Más nem is jöhet szóba. Ez rajtunk múlik, s ez az esélyünk a csapatvilágbajnoki címre. Minden mást már a többiek eredménye is befolyásol” – mondta Michael Schumacher, arra célozva, hogy a konstruktőrök között a Renault kilenc ponttal előzi meg a Ferrarit.

A visszavonuló pilóta úgy érzi, a maranellói istálló megérdemelné az első helyet, hiszen hatalmas hátrányból kapaszkodott fel a szezon második felében. A Kanadai Nagydíj után a Renault már 34 ponttal vezetett, most pedig még helycsere is történhet az élen.

„Csak a legnagyobb tisztelet hangján beszélhetünk egy csapatról, amely ilyen mélységből ér el ilyen pozícióba. A Ferrari óriási elszántsággal és szenvedéllyel dolgozott a céljáért. Tisztelem a munkatársakat, ők a mezőny legjobbjai, megérdemelnék a konstruktőr-világbajnoki címet” – tette hozzá Michael Schumacher, aki a saját szerepéről nem beszélt, pedig nyilvánvaló, hogy nélküle valószínűleg nem sikerült volna a „feltámadás”.

A német legenda reméli, remek hangulatú lesz karrierje utolsó F1-es futama, s az sem meglepő, hogy lehetőleg diadallal szeretne elbúcsúzni hűséges szurkolóitól és a Ferraritól.

„Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy majdnem tizenhat év után ez lesz az utolsó Formula–1-es versenyem. Mindenképpen szépen akarok elköszönni, ez a győzelmet jelentené. Így kiváló hangulatban vonulhatnék vissza” – mondta a sportág legsikeresebb versenyzője.

Szavazás

Ki lesz a Formula–1 világbajnoka 2006-ban?

Michael Schumacher arról nem beszélt, hogy hétfőtől mivel tölti majd az idejét, bár néhány hétig biztosan pihen, hiszen hoszszú és kimerítő volt az idei Formula–1-es szezon. Rengeteget dolgozott a Ferrari-istállóval, hiszen az év első fele még a Renault fölényének jegyében telt el, s a hátrány ledolgozásáért tenni kellett.

A német sportember jövőjéről számos találgatás jelent meg az elmúlt hetekben. Az Express című kölni napilap azt írta, az Audi 12.5 millió dollárt ajánlana, hogy a német túraautó-bajnokságban (DTM) szerepeljen vagy csapattag legyen a 24 órás Le Mans-i megbízhatósági viadalon. Az újság úgy tudja, a felajánlandó fizetés nagyobb, mint a DTM idei indulóinak összkeresete, beleértve a korábbi kétszeres F1-es világbajnok Mika Häkkinenét is…

---- Bernie Ecclestone, a Formula–1 első számú vezetője szerint nem történik „csoda” a Brazil Nagydíjon, s a leintés után Fernando Alonso már kétszeres világbajnokként ünnepelhet. Interlagosban viszont a sportvezető szerint a sportág visszavonuló legendája pezsgőzhet.
„Michael a lehető legsportszerűbb módon vezet majd, korrektebb lesz, mint korábban bármikor. Azt az érzetet kelti bennünk, hogy elfogadja az eredményt, lesz, ami lesz. Győzelemmel búcsúzik, de Alonso örülhet” – jósolta Ecclestone.

Az F1 „ura” hozzátette, szeretné, ha Schumacher nem felejtené el, mit kapott a sporttól.
„Jó lenne, ha valamit visszafizetne. Nem hiszem, hogy a csúcsait bárki meg tudná dönteni. A Ferrarinál ő hajtotta a többieket, nem gondolom, hogy más versenyzők képesek lennének erre” – vélte Bernie Ecclestone. ---- A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa ismét megváltoztatott néhány szabályt, s ezek többsége a „látnivalóra” is hatással lesz.

Az utóbbi évektől eltérően jövőre már egyik csapat sem körözhet három autóval a pénteki két szabadedzésen, de a tesztpilóták így is szerephez juthatnak. Elvileg
a két kocsit tetszés szerint használhatja három versenyző.

Péntekenként ezentúl kétszer 90 perces tréningek lesznek, s az ezeken történő motorhiba miatt nem jár majd tíz rajthelyes büntetés. Így csak a szombati és vasárnapi cserének lesznek súlyos következményei. Az már korábban eldőlt, hogy az idén homologizált erőforrásokat 2010-ig nem változtathatják meg a csapatok.

Az istállók az idén hét szett abroncsot használhattak, jövőre ez tizennégy lesz: pénteken négy, míg szombaton és vasárnap összesen tíz készlet áll rendelkezésre.

Az utóbbi időben sokszor előfordult, hogy a biztonsági autó beküldése miatt kusza sorrend alakult ki, mivel a mezőny nagy része ekkor a boxba hajtott.
A következő szezonban azonban már csak akkor „látogathatják meg” szerelőiket a pilóták, ha minden autó besorolt a safety car mögé. Az is újdonság, hogy a lekörözött versenyzőknek meg kell előzniük a biztonsági kocsit, mielőtt az elhagyja a pályát. Így mindenki a valódi sorrendben folytathatja a futamot.

Arról is döntött az FIA testülete, hogy 2008-tól egységes motorelektronikát használnak majd a csapatok, s a váltócsere öt rajthelyes büntetést jelent. A váltó áttételét egyszer megváltoztathatják, de csak felügyelet mellett.

A Ferrari engedélyt kapott arra, hogy 2008-tól két istállót láthasson el motorral.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik