Az ifjabb Tóth János, Bahor Bea kettős nyerte meg az országos bajnokság idei első murvás viadalát, a Duna-ralit, és ezzel az összetettben immár egyedüliként áll az élen.
A második Spitzmüller Csaba (balról) is elégedetten pezsgôzött a dobogón a két gyôztessel, Bahor Beával és ifjabb Tóth Jánossal
A második Spitzmüller Csaba (balról) is elégedetten pezsgôzött a dobogón a két gyôztessel, Bahor Beával és ifjabb Tóth Jánossal
A hétszeres bajnok ifjabb Tóth János az utóbbi időben elirigyelte a világbajnoki címvédő Sebastien Loebtől a sima győzelmeit, mondta is navigátorának, Bahor Beának, néha szívesen lenne a francia pilóta helyében, aki vasárnaponként általában már nyugodtan hátradőlhet a székében. A Duna-ralin történtek után aztán belátta: mégiscsak a küzdelem az igazi, mert akkor jobban koncentrál az ember, kevesebb a hibázási lehetőség.
No nem mintha hibázott volna: úgy vigyázott a Peugeot 307 WRC-re, mint a szeme fényére, de azért közben persze próbált látványosan is autózni. És ezt nemcsak a közönség élvezte, hanem a navigátora, Bahor Bea is, aki szerint hihetetlen élmény ezzel az autóval murván versenyezni, ráadásul „Janika” oldalán. A céldobogón túl is csordultak az érzelmei, és bár ilyen helyzetekben nem szokott beszédes lenni, most megveregette a pilótája vállát: „Köszönöm az élményt, nagyon jó voltál!”
Azok után, hogy tavaly már átéltek együtt ezt-azt, többek között nyertek egy bajnoki címet is, szavai valószínűleg minden dicséretnél többet értek ifjabb Tóth János számára.
Szavazás
Az utóbbi viadalokra oly jellemző, késhegyre menő ütközet egyébként vasárnap azért maradt el, mert Benik Balázs autójában nem sikerült megjavítani a kormányszervót, és a szombaton parádésan közlekedő pilóta ahelyett, hogy legfőbb riválisával küzdött volna, a Forddal volt kénytelen birkózni. (Az biztos, hogy konditerembe nem kell mennie mostanában, ugyanis ez a három szakasz nagyjából olyan volt számára, mintha egész nap negyvenkilós súlyzókat emelgetett volna.) Egyértelműen ő volt a viadal nagy vesztese, adott körülmények között az is csoda, hogy egyáltalán be tudta fejezni a versenyt. Hát még, hogy dobogóra állhatott.
Őt azonban ez sem vigasztalta túlságosan, mint ahogyan Spitzmüller Csaba szavai sem, aki, bár a végén megelőzte Beniket, maximálisan elismerte a teljesítményét, és kalapot emelt előtte. Hozzá kell tenni, Spitzmüller defektje miatt az utolsó kilométerekre maradt a döntés, ott azonban már nem volt pardon: Spitzmüller a nagy ijedtség után hirtelen felindulásból megnyerte a szakaszt – ami elég nagy fegyvertény, figyelembe véve, hogy a Fordja már eléggé öregecske.
Jó hír, hogy az első napon hatalmasat bukó és a Mitsubishijét rommá törő Aschenbrenner György és Percze Nándor elhagyhatta a kórházat.
Az újabb ütközetre négy hét múlva kerül sor, Szombathely környékén.
Duna-rali, az ob 3. futama Abszolút végeredmény: 1. Ifjabb Tóth János, Bahor Bea (J. R. T., Peugeot 307 WRC) 1:14:38.5, 2. Spitzmüller, Kazár (Pacotti Motorsport, Ford Focus WRC) 2:25.0 perc hátrány, 3. Benik, Varga (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 2:32.1 p h. A bajnokság állása 3 verseny után Abszolút sorrend: 1. Ifjabb Tóth János, Bahor Bea 55 pont, 2. Benik, Varga 47, 3. Spitzmüller, Kazár 27 Következik (június 22–24.): Szombathely-rali ---- K ---- &