Az idei legjobb edzésnapját zárta pénteken Talmácsi Gábor. A magyar motoros az időmérő feléig a leggyorsabb volt, végül a hatodik helyen zárt.
Sok újdonságról hallani a Török Nagydíjon. Egyre erősebb a lobbizás, hogy két nagydíjat rendezzenek Olaszországban, és ezáltal visszakerüljön a körforgásba a misanói pálya. Ha a terv sikerül, akkor a jelenlegi naptárból a legnagyobb valószínűséggel a Portugál GP esne ki.
Még nagyobb változásokat terveznek a 125-ben. Csütörtök este a csapatok és az érdekeiket képviselő IRTA megbeszélést tartott, a központi téma a költségcsökkentés volt. A csapatoknak egyre többe kerül a vb, ezért mindenki a változásra szavaz. Elképzelhető, hogy a jövőben a pilótáknak csak egyetlen motorjuk lehet, s kevesebb lesz a tengerentúli nagydíj is.
A Török GP a pályán is szolgált újdonságokkal. Az olasz Gilera istálló hosszú idő után először az első sorba kvalifikálta magát a feltámadó Simone Corsinak köszönhetően, s Talmácsi Gábor jóvoltából az idén először viaskodott az időmérőn az elsőségért egy hondás. Talmácsi az idei legjobb edzésnapját produkálta, amit jól mutat, hogy az edzés feléig ő volt a leggyorsabb, s csak az utolsó pillanatban került ki a legjobb háromból.
„Az új Honda-alkatrészeket ugyan csak szombaton kapom meg, és vannak gondjaim a motorral is, de összességében elégedett vagyok – mondta Talmácsi Gábor. – Stabilak a köridőim, az egyenesekben nem mennek el mellettem az Apriliák és a KTM-ek, ráadásul nagyon fekszik nekem a pálya.”
A másik magyar pilóta, Tóth Imre is optimista, hiszen a futóműgondjai ellenére gyorsabb volt, mint a tavalyi edzéseken. Szombaton ő is javulást remél magától.
A 100. királykategóriabeli nagydíjára készülő Valentino Rossi Törökországban újabb rekordra tör: ha legalább a kilencedik helyen végez világbajnoki összpontszámok tekintetében megelőzi a négyszeres 250-es világbajnok Max Biaggit (2892).