Az ütközetet különlegessé teszi, hogy most először fordult elő, hogy a két jármű nem álló helyzetből mérkőzött, hanem a gép már a levegőben volt, és amikor az autó fölé ért, az akkor rajtolhatott el.
Persze nem csak a csúcstechnika két eszközének ütközete volt ez, hiszen a Formula-1-es gépben Palik László, a Hungaroring elnöke ült, aki a terepraliban már bizonyította versenyzői tapasztalatait, a Gripen navigátorülésében pedig az ismert rádiós, Bochkor Gábor foglalt helyet. A döntetlent mindketten igazságosnak találták.
"A Red Bull Racing szakemberei és mérnökei azt mondták, ha az autó egyáltalán képes felülkerekedni a vadászrepülőn, akkor csakis a rövidebb távokon. És igazuk lett - mondta Palik László. - Érdekes tapasztalat volt számomra ez a verseny, főleg, mert a kifutó minősége nem olyan, mint egy Formula-1-es aszfaltcsíké, emiatt kétszáz fölötti sebességnél akkora volt a rezonancia, hogy alig láttam valamit. A kifutó végére kellett állítani egy autót felkapcsolt fényszórókkal, hogy tudjam, mikor kell fékezni."
Palik László húsz éve benne van a sportágban, de a csapat működése ennek ellenére lenyűgözte.