Kilencven induló közül az előkelőnek számító tizedik helyen végzett a Palik László, Darázsi Gábor páros (Nissan Pickup) a Tunézia-rali terepautós Világkupa-viadalon. Az idei Dakar-rali legeredményesebb magyar párosa az utolsó, nyolcadik szelektív szakaszon egy helyet javított korábbi pozícióján.
Palik László (jobbra) és Darázsi Gábor a Tunézia-rali céljában
Palik László (jobbra) és Darázsi Gábor a Tunézia-rali céljában
Tunézia-rali, tereprali Világkupa-futam
A 8. szakasz (Djerba-Djerba - 392 km, ebből 264 km szelektív szakasz) eredménye: Autósok: 1. Maszuoka Hiroshi, Pascal Maimon (Mitsubishi Pajero) 2:19:33 óra 2. Bruno Saby, Michel Perin (Volkswagen Touareg) + 1:33 perc 3. Luc Alphand, Gilles Picard (Mitsubishi Pajero) + 5:22 perc …14. Palik László, Darázsi Gáboir (Nissan Pickup) + 41:30 perc
Motorosok: 1. Carlo De Gavardo (KTM) 2:52:35 óra 2. Cyril Despres (KTM) + 50 mp 3. Andy Grider (KTM) + 5:36 perc …27. Greff Róbert (Szuzuki) + 2:26:29 óra
A verseny abszolút végeredménye Autósok: 1. Alphand, Picard 19:00:55 óra 2. Saby, Perin + 11:40 perc 3. Maszuoka, Maimon + 12:55 perc 4. Kleinschmidt, Pons (Volkswagen Touareg) + 23:37 perc 5. Schlesser, Borsotto (Schlesser Buggy) + 30:40 perc 6. Guinot, Kroiss (Volkswagen Touareg) + 3:25:33 óra …10. Palik, Darázsi (Nissan Pickup) + 6:02:41 óra
Motorosok: 1. Despres 24:00:23 óra 2. De Gavardo + 58:43 perc 3. Grider + 1:14:23 óra …28. Greff Róbert + 42:00:36 óra
Palik László és Darázsi Gábor az utolsó, Djerba-Djerba szakaszt (392 km, ebből 264 km gyorsasági) megelőzően a 11. helyen állt, de a zárásként elért 14. helynek köszönhetően az összetettben egy pozíciót előbbre léphetett. Ez a maratoni Vk-futamon valaha elért legjobb magyar eredmény.
Palikék teljesítményének értékét növeli, hogy bár a mezőnynek csaknem a fele ebben az esztendőben is idő előtt feladta a versenyt, az élmezőnyből mindenki átgurult a céldobogón.
"Kaptunk ma egy defektet, és ezzel együtt mentünk százas átlagot - nyilatkozta a célba érkezést követően Palik László. - Ismét nem sikerült spórolni szegény autónkkal, mert nagyon kicsik voltak a különbségek előttünk is, mögöttünk is. Nagyon boldogok vagyunk, hiszen úgy lettünk kilencven indulóból a tizedikek, hogy a nagyok közül senki sem esett ki."
"Tunézia mindig jó, ezt a versenyt minden évben nagyon élvezzük - értékelt Darázsi Gábor navigátor. - A GPS-pontok hiánya általában nem okozott gondot, bár tény, hogy néha jól jöttek volna. Sokat módosítottak menet közben a szakaszokon, többször törölni kellett részeket. Összességében viszont nagyon jól voltak megírva a pályák. A helyezésünk döbbenetes, egyelőre még barátkozunk a gondolattal, hogy az első tízben végeztünk."
A versenyt az idei Dakaron a második helyen végző Luc Alphand (Mitsubishi Pajero) nyerte meg Bruno Saby (Volkswagen Touareg) és Maszuoka Hirosi (Mitsubishi Pajero) előtt.
A quaddal (négykerekű motor) induló Greff Róbertnek szintén sikerült célba érnie élete első nemzetközi megmérettetésén, ő a mai szakaszon a 27., összetettben a 28. helyen végzett.