A Subaru Mexikóban veti be először a tizenkét hónapon át fejlesztett 2004-es Subaru Impreza felújított változatát, melyet a 2005-ös szezonra szánnak. A norvég Petter Solberg már az első versenyen győzni szeretne az vadonatúj géppel.
Solbergnek Svédországban nem volt ellenfele a havon, Mexikóban, a földes talajon azonban nehezebb dolga lesz
Solbergnek Svédországban nem volt ellenfele a havon, Mexikóban, a földes talajon azonban nehezebb dolga lesz
Nem sokkal a 2005-ös Mexikó-rali előtt érkezett a hivatalos bejelentés, amely szerint az idény első murvás raliján vetik be a Subaru Impreza legújabb változatát a japánok. Petter Solberg, a csapat norvég világbajnoka szerint ez a kocsi jobb, mint az előző Impreza.
"A volán mögött ülve nagyon hamar elkapja az embert az érzés, hogy ez a kocsi sokkal jobb, mint az előző modell - mondta Solberg, aki a legutóbbi versenyen, a Svéd-ralin is győzni tudott. - Úgy érzem, sokkal jobb az egyensúlya, nagyobb a nyomatéka, ami Mexikóban komoly fegyvertény lehet."
Az autó fejlesztésében hároméves periódusokat figyelhetünk meg, ami a külsőt illeti - gyakorlatilag háromévenként tervezik újra az Impreza kinézetét. A következő nagy átszabás jövőre várható, vagyis az idei modellt tekintve nem az aerodinamika és a külcsíny volt a lényeg, hanem más.
Szavazás
Az elmúlt évben Japánban és Angliában közösen dolgoztak a szakemberek az autón, melynek köszönhetően egy jobb versenygépet tudnak bevetni. A változtatások elsősorban a futóművet és a motort érintik, de részben módosítottak a külső elemeken is. Többek közt magán a kasznin is, mely az elődhöz képest 30 mm-rel szélesebb lett. Átszabták a kerékíveket is, melyek az előbbi változtatással együtt mind előről, mind hátulról sokkal agresszívabb, robosztusabb kinézetet ad az Imprezának - legalábbis ezt mondják az FHI szakemberei, akik az új designért felelősek.
Az intercoolert és a motorháztetőt borító idomok is csak egészen minimálisan változtak: finom "felvarrásokat" kaptak a vonalak, ám rájuk pillantva ez nem feltűnő. Az 1994 köbcentis boxermotor még erősebb lett, valamint új vízpumpát, üzemanyag-befecskendezőt és IHI turbófeltöltőt építettek az idei Subaruba. A szoros együttműködésben elkészített előbbi alkatrészeknek köszönhetően az új motor mégtöbb erőt képes leadni, nagyobb nyomatékkal. A váltónál maradt az 1999-ben bemutatott, hatsebességes elektrohidraulikus kapcsoló.
Az első éles bevetés előtt még egy utolsó nagy tesztet végeztek az idei modellen. Erre a tesztre egyébként Szardíniában kerítettek sort. A fejlesztések tényleges eredményei a március 11-én kezdődő versenyen lesznek majd láthatóak.
A Mexikó-rali előtt az összetettben Toni Gardemeister, a Ford finn pilótája vezet 14 ponttal, megelőzve az észt Markko Märtint (Peugeot 307 WRC). A harmadik helyen a címvédő Sebastien Loeb áll Solberggel holtversenyben, tíz ponttal.
A Mexikó-rali ma hat gyorsaságival kezdődik el, holnap szintén hat, vasárnap pedig két speciális szakasz vár a versenyzőkre.