Bár a Renault tűnik az első számú favoritnak az idénynyitó Ausztrál Nagydíj megnyerésére, a Ferrari és a McLaren egyaránt úgy készül, hogy sikerrel veszi az első akadályt Melbourne-ben. A világbajnoki címvédő Michael Schumacher a tesztelések során nem tűnt elég erősnek ahhoz, hogy az új idény elején is uralja a mezőnyt, ennek ellenére a német bízik a korai sikerekben.
Michael Schumacher biztos benne, hogy csapata jól döntött, amikor a tavalyi autó módosított változatával kezdte meg a téli felkészülést, és azt indítja az elsô versenyeken is
Michael Schumacher biztos benne, hogy csapata jól döntött, amikor a tavalyi autó módosított változatával kezdte meg a téli felkészülést, és azt indítja az elsô versenyeken is
"Mindenkinek van saját véleménye a tesztelések eredményei láttán, de azt senki sem tudhatja pontosan, mi történik majd Melbourne-ben. Alig bírom kivárni, hogy kiderüljön, milyenek a valós erőviszonyok. Ha már végre a pályán leszünk, mindenki tisztábban lát majd - fogalmazott a hétszeres világbajnok, aki megvédte csapatát, amiért nem készült el idejében az F2005-össel, és a tavalyi gép módosított változatával kezdi az idényt. - Az F2004M jelű autónk bizonyos szempontból hátrányt jelent majd, de még mindig ez a legjobb megoldás, különben nem ezt választottuk volna. Az új autó fejlesztése rengeteg időt vesz igénybe, és elég hosszú a vébésorozat ahhoz, hogy ne kapkodjunk. Négy versenyen jó autónk lesz, tizenötön pedig tökéletes. Ha nem tökéletesítenénk az autót, mielőtt bevetjük, az idény közben folyamatos változtatgatáskora lenne szükség. Biztos vagyok benne, hogy mások örülnének, ha olyan gondjaik lennének, mint nekünk."
Schumacheréknek persze lehet, hogy így is kapkodniuk kell majd, hiszen ha valósnak bizonyulnak a teszten látott erőviszonyok, és nem lesz elég versenyképes az F2004M, az új autót nem az ötödik, hanem már a harmadik versenyen, Bahreinben bevetik. Az F2005-öst egyébként egy nap késéssel, tegnap próbálta ki először Mugellóban a tesztpilóta, Luca Badoer. A hótakarítás után is fagyos aszfalton délelőtt húsz kört tett meg az olasz, aki csütörtökig tesztel az olasz ringen.
Közben a Ferrari partnerei igyekeznek felmérni az erőviszonyokat. A Shell próbálja előnyhöz juttatni a világbajnokot azáltal, hogy mindenkinél finomabb kenőanyagokat használ, megóvandó a motorokat a károsodástól. Erre azért van különösen nagy szükség az idén, mert a hajtóműveknek már két versenyhétvégét kell kibírniuk. A Shell és a Ferrari állítólag már tavaly eljutott a kellő szintre, a Scuderia motorja már az ősszel kibírt volna két versenyt.
A Bridgestone közel sem enynyire bizakodó, a gumigyár képviselői szerint az idén többször is visszatér az a probléma, amely a 2003-as Magyar Nagydíjon adódott a Michelin gumijaival. Akkor a francia abroncsok a verseny alatt annyira elkoptak, hogy az aszfalttal érintkező felületük meghaladta a megengedett 27 centiméteres határt.