Enyhe eső vezette fel a Brazil Nagydíjat Interlagosban, ahol Baumgartner Zsolt autójában motort cseréltek, így a huszadik rajthelyre került.
A felvezető kör végén azonban beállt a boxba, és akárcsak csapattársa, Gianmaria Bruni, a garázsa elől rajtolt, méghozzá száraz pályára való gumikon. Az eső ugyanis a rajt előtt elállt, és a körülmények a futamot száraz gumikon kezdőknek kedveztek (a minardisok mellett a két Renault-pilóta és David Coulthard választotta a száraz aszfaltra való mintázatot).
A rajt után a pole pozícióból rajtoló Rubens Barrichello és az őt a harmadik kanyar után megelőző Kimi Räikkönen volt a főszereplő. A futam eseménydús nyitását követően a brazil a negyedik körben előzte vissza a finnt, mögöttük Juan Pablo Montoya és Felipe Massa haladt. A 18. pozícióból induló Michael Schumachernek a Kínai GP után ismét meggyűlt a baja Christian Kliennel, a világbajnok az osztrákkal folytatott küzdelmében meg is pördült egyszer. A német folytatni tudta, nem úgy Jenson Button, akinek BAR-Hondájában tönkrement a motor, amely már a rajt előtt is füstölgött. A hatodik körben az intermediate gumikon haladók megkezdték a kerékcserét, Montoya és Räikkönen igen izgalmas párharcban helyet cserélt, de mindketten megelőzték az utánuk, a lehető legrosszabb ütemben kiálló Barrichellót, akit így még Ralf Schumacher és Szato Takuma is maga mögé utasított. Fernando Alonso találta magát az élen, száraz pályára való abroncsainak köszönhetően tíz körrel tovább tudott kint maradni, mint ellenfelei. Első pit stopja után a spanyol a hatodik helyre állt vissza.
Juan Pablo Montoya utoljára versenyzett a Williams-BMW-vel, Interlagosban egy másodperccel megverte jövô évi csapattársát, a mclarenes Kimi Räikkönent
Montoya került az élre, őt leendő mclarenes csapattársa, Räikkönen követte, majd Ralf Schumi, Szato, Barrichello, Alonso, M. Schumacher és Massa következett. A 23. körben csúfos véget értek Mark Webber és a Jaguar közös évei, az ausztrálba még az első kanyarban belement csapattársa, Klien, és az első légterelőjét elvesztő Webbernek fel kellett adnia a versenyt. Az osztrák megúszta vezetőszárny-cserével… A 26. körben Ralf Schumacher megkezdte a kerékcserék második körét, majd Montoya, Szato, Barrichello, Räikkönen és Michael Schumacher következett. Alonso Montoya és Räikkönen mögött, a harmadik helyen folytatta, majd elkezdett szemerkélni az eső. Nem sokáig esett, de e néhány perc alatt Szato megcsúszott, és Barrichello fel tudott jönni elé az ötödik helyre. A 41. körben a 150. mclarenes versenyén induló Coulthard végrehajtotta az utolsó boxkiállását a wokingi istállónál. A skótnak nincs szerződése a következő idényre, de még bízik a folytatásban, akár a kihagyott 2005-ös évad után, 2006-os visszatéréssel is. DC és a renault-sok kétkiállásos taktikát választottak a többiek három kerékcserés stratégiájával szemben, nem sokkal a skót után Villeneuve és Alonso is jött a boxba. A háromszor tankolók szinte rögtön követték őket, Ralf Schumacher és Montoya után azonban Räikkönen öt körrel tovább maradt kint a pályán. A finn próbált öt másodperces hátrányából előnyt fabrikálni, de ez nem sikerült neki, a második helyen maradt, igaz, sokkal közelebb volt már a kolumbiaihoz, mint a kerékcseréje előtt. A leintésig a nyomában is maradt, de nem tudta megelőzni. Montoya győzelemmel búcsúzott a Williamstől, és minden bizonnyal tárt karokkal várja a legyőzött McLaren. A harmadik hely Barrichellóé lett, igaz, a Ferrari brazilja csalódott volt amiatt, hogy nem nyerte meg a hazai futamot. Mögötte az utolsó pit-stopok után Alonso, Szato, Ralf Schumi, Michael Schumi sorrend alakult ki, a spanyol mögött mindenki "támadó pozícióban" autózott. A négyesből egyedül a williamsesnek sikerült előbbre kerülnie, az idény utolsó előzésével örvendeztette meg Sir Frank Williams csapatát. Az egész hétvégét lázas betegen végigautózó Baumgartner Zsolt folyamatosan csapattársa előtt tudott maradni, és végül a 16. helyen, Montoya és Räikkönen között célba érve intette le őt Gisele Bündchen brazil topmodell. ---- Szombaton a Ferrari kivételével az összes csapat képviselője leült Bernie Ecclestone-nal, és megállapodott abban, hogy csökkenteni fogják a Formula-1 költségeit. A 2000 óta minden világbajnoki címet begyűjtő Scuderia távollétében megtartott ülésen a csapatok megegyeztek, hogy megrendezik a Francia és a Brit Nagydíjat, de csak abban az esetben, ha 2005-ben megvalósul a tesztelésre és a gumikra érvényes szabálytervezetük. Ebben az szerepel, hogy az idény eleje és vége között egy csapat legfeljebb tíz napot tölthet teszteléssel. Ugyanakkor a versenyhétvégék péntekjén nem kétszer egy-, hanem kétszer kétórás szabadedzéseket, teszteket tartanak. A gumigyárakkal még egyeztetni kell ez ügyben, de Ecclestone és a csapatok remélik, hogy a Michelin és a Bridgestone hajlandó lesz lemondani a folyamatos gumitesztelésekről. A csapatok jelezték, hogy ezek a változások csak az első lépései a reformnak, amellyel igyekeznek megmenteni a Formula-1-et. A saját tesztpályával rendelkező Ferrarit tehát kész helyzet elé állították, és még az is megesett, hogy a Scuderiától motort kapó Sauber is beállt a költségcsökkentők sorába. A Ferrari vasárnap jelezte, hogy miután nem hívták meg a tárgyalásra, a verseny után reagál a csapatok bejelentésére (ez lapzártánkig nem történt meg). ---- A 71 körös (305.909 km) verseny végeredménye: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:28:01.451 (átlag: 208.516 km/óra) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1.022 mp h. 3. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 24.099 mp h. 4. Alonso (spanyol, Renault, M) 48.308 mp h. 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 49.740 mp h. 6. Szato (japán, BAR-Honda, M) 50.248 mp h. 7. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 50.626 mp h. 8. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:12.310 p h. 9. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:13.842 p h., 10. Villeneuve (kanadai, Renault, M) 1 k h., 11. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1 k h., 12. Trulli (olasz, Toyota, M) 1 k h., 13. Zonta (brazil, Toyota, M) 1 k h., 14. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 2 k h., 15. Glock (német, Jordan-Ford, B) 2 k h., 16. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 4 k h., 17. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) 4 k h. Feladta: Button (brit, BAR-Honda, M, motorhiba) 3, Heidfeld (német, Jordan-Ford, B, kicsúszás) 15, Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, ütközés Kliennel) 23 megtett kör után Leggyorsabb kör: Montoya (49. kör) 1:11.473 (átlag: 217.038 km/óra)
A rajt után a pole pozícióból rajtoló Rubens Barrichello és az őt a harmadik kanyar után megelőző Kimi Räikkönen volt a főszereplő. A futam eseménydús nyitását követően a brazil a negyedik körben előzte vissza a finnt, mögöttük Juan Pablo Montoya és Felipe Massa haladt. A 18. pozícióból induló Michael Schumachernek a Kínai GP után ismét meggyűlt a baja Christian Kliennel, a világbajnok az osztrákkal folytatott küzdelmében meg is pördült egyszer. A német folytatni tudta, nem úgy Jenson Button, akinek BAR-Hondájában tönkrement a motor, amely már a rajt előtt is füstölgött. A hatodik körben az intermediate gumikon haladók megkezdték a kerékcserét, Montoya és Räikkönen igen izgalmas párharcban helyet cserélt, de mindketten megelőzték az utánuk, a lehető legrosszabb ütemben kiálló Barrichellót, akit így még Ralf Schumacher és Szato Takuma is maga mögé utasított. Fernando Alonso találta magát az élen, száraz pályára való abroncsainak köszönhetően tíz körrel tovább tudott kint maradni, mint ellenfelei. Első pit stopja után a spanyol a hatodik helyre állt vissza.
Juan Pablo Montoya utoljára versenyzett a Williams-BMW-vel, Interlagosban egy másodperccel megverte jövô évi csapattársát, a mclarenes Kimi Räikkönent
Montoya került az élre, őt leendő mclarenes csapattársa, Räikkönen követte, majd Ralf Schumi, Szato, Barrichello, Alonso, M. Schumacher és Massa következett. A 23. körben csúfos véget értek Mark Webber és a Jaguar közös évei, az ausztrálba még az első kanyarban belement csapattársa, Klien, és az első légterelőjét elvesztő Webbernek fel kellett adnia a versenyt. Az osztrák megúszta vezetőszárny-cserével… A 26. körben Ralf Schumacher megkezdte a kerékcserék második körét, majd Montoya, Szato, Barrichello, Räikkönen és Michael Schumacher következett. Alonso Montoya és Räikkönen mögött, a harmadik helyen folytatta, majd elkezdett szemerkélni az eső. Nem sokáig esett, de e néhány perc alatt Szato megcsúszott, és Barrichello fel tudott jönni elé az ötödik helyre. A 41. körben a 150. mclarenes versenyén induló Coulthard végrehajtotta az utolsó boxkiállását a wokingi istállónál. A skótnak nincs szerződése a következő idényre, de még bízik a folytatásban, akár a kihagyott 2005-ös évad után, 2006-os visszatéréssel is. DC és a renault-sok kétkiállásos taktikát választottak a többiek három kerékcserés stratégiájával szemben, nem sokkal a skót után Villeneuve és Alonso is jött a boxba. A háromszor tankolók szinte rögtön követték őket, Ralf Schumacher és Montoya után azonban Räikkönen öt körrel tovább maradt kint a pályán. A finn próbált öt másodperces hátrányából előnyt fabrikálni, de ez nem sikerült neki, a második helyen maradt, igaz, sokkal közelebb volt már a kolumbiaihoz, mint a kerékcseréje előtt. A leintésig a nyomában is maradt, de nem tudta megelőzni. Montoya győzelemmel búcsúzott a Williamstől, és minden bizonnyal tárt karokkal várja a legyőzött McLaren. A harmadik hely Barrichellóé lett, igaz, a Ferrari brazilja csalódott volt amiatt, hogy nem nyerte meg a hazai futamot. Mögötte az utolsó pit-stopok után Alonso, Szato, Ralf Schumi, Michael Schumi sorrend alakult ki, a spanyol mögött mindenki "támadó pozícióban" autózott. A négyesből egyedül a williamsesnek sikerült előbbre kerülnie, az idény utolsó előzésével örvendeztette meg Sir Frank Williams csapatát. Az egész hétvégét lázas betegen végigautózó Baumgartner Zsolt folyamatosan csapattársa előtt tudott maradni, és végül a 16. helyen, Montoya és Räikkönen között célba érve intette le őt Gisele Bündchen brazil topmodell. ---- Szombaton a Ferrari kivételével az összes csapat képviselője leült Bernie Ecclestone-nal, és megállapodott abban, hogy csökkenteni fogják a Formula-1 költségeit. A 2000 óta minden világbajnoki címet begyűjtő Scuderia távollétében megtartott ülésen a csapatok megegyeztek, hogy megrendezik a Francia és a Brit Nagydíjat, de csak abban az esetben, ha 2005-ben megvalósul a tesztelésre és a gumikra érvényes szabálytervezetük. Ebben az szerepel, hogy az idény eleje és vége között egy csapat legfeljebb tíz napot tölthet teszteléssel. Ugyanakkor a versenyhétvégék péntekjén nem kétszer egy-, hanem kétszer kétórás szabadedzéseket, teszteket tartanak. A gumigyárakkal még egyeztetni kell ez ügyben, de Ecclestone és a csapatok remélik, hogy a Michelin és a Bridgestone hajlandó lesz lemondani a folyamatos gumitesztelésekről. A csapatok jelezték, hogy ezek a változások csak az első lépései a reformnak, amellyel igyekeznek megmenteni a Formula-1-et. A saját tesztpályával rendelkező Ferrarit tehát kész helyzet elé állították, és még az is megesett, hogy a Scuderiától motort kapó Sauber is beállt a költségcsökkentők sorába. A Ferrari vasárnap jelezte, hogy miután nem hívták meg a tárgyalásra, a verseny után reagál a csapatok bejelentésére (ez lapzártánkig nem történt meg). ---- A 71 körös (305.909 km) verseny végeredménye: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:28:01.451 (átlag: 208.516 km/óra) 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1.022 mp h. 3. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 24.099 mp h. 4. Alonso (spanyol, Renault, M) 48.308 mp h. 5. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 49.740 mp h. 6. Szato (japán, BAR-Honda, M) 50.248 mp h. 7. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 50.626 mp h. 8. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:12.310 p h. 9. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B) 1:13.842 p h., 10. Villeneuve (kanadai, Renault, M) 1 k h., 11. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1 k h., 12. Trulli (olasz, Toyota, M) 1 k h., 13. Zonta (brazil, Toyota, M) 1 k h., 14. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 2 k h., 15. Glock (német, Jordan-Ford, B) 2 k h., 16. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B) 4 k h., 17. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) 4 k h. Feladta: Button (brit, BAR-Honda, M, motorhiba) 3, Heidfeld (német, Jordan-Ford, B, kicsúszás) 15, Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, ütközés Kliennel) 23 megtett kör után Leggyorsabb kör: Montoya (49. kör) 1:11.473 (átlag: 217.038 km/óra)