A legnehezebb, vagy a legkönnyeb szakasz? Versenyzője válogatja, kinek milyen volt a Desert Challenge zárónapja. (A pénteki szakaszt a vallási ünnep, a ramadan miatt törölték.)
Szalay Balázsék nagyon boldogok voltak a célba érkezés után, mert a dubai versenyen olyan gondokat sikerült leküzdeniük, amelyek a Dakaron is könnyen elôfordulhatnak
Szalay Balázsék nagyon boldogok voltak a célba érkezés után, mert a dubai versenyen olyan gondokat sikerült leküzdeniük, amelyek a Dakaron is könnyen elôfordulhatnak
A csütörtöki célban jó néhány nagymenő nyilatkozta, hogy ilyen hőséget még nem tapasztalt, és ilyen nehéz pályával se nagyon találkozott. Sőt, Jutta Kleinschmidt azt találta mondani: aki ezt a néhány napot túlélte, az kész a Dakarra, mert ott bizony nincsenek enynyire nehezen meghódítható homokhegyek. Mindeközben a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős szinte ujjongott a boldogságtól, hogy "csak" ennyire volt nehéz az utolsó előtti Világkupa-viadal záró szakasza. Az Opel Frontera legénysége a tizedik helyen ért célba, úgy, hogy ebben már benne volt egy 15 perces ásás és három kisebb eltévedés is. Viszont ezúttal elkerülték őket a technikai problémák. "Jó lett volna, ha minden napunk így sikerül, mint a mai. Legalább tizenöt vetélytársunkat sikerült megelőznünk, és remek ritmusban autóztunk. Ásnunk is csak azért kellett, mert valaki bent volt az előttünk lévő gödörben, emiatt hirtelen kellett fékezni - mondta Szalay. - Ma már végre gyors szakaszok is voltak, no meg olyan magas dűnék, amiken sokszor azt hittem, nem tudunk átmenni. Előfordult, hogy kétszáz méter magasból csúsztunk lefelé a rendkívül meredek homokhegyről és én nem csináltam mást, csak álltam a féken. Összességében örülök, hogy ezt a Vk-futamot választottam, mert jó néhány olyan gond előjött, amelyet a Dakarig simán meg tudunk oldani, és tréningnek sem volt utolsó. Nem tudom, indultam-e már életemben ilyen nehéz versenyen…" Az utolsó szakaszt, csakúgy, mint magát a versenyt, Maszuoka Hirosi nyerte meg, aki saját bevallása szerint hat éve vár a dubai győzelemre. Ezt pedig a saját gyorsasága mellett a Mitsubishi-csapat tökéletes taktikájának köszönhette, amely megkérte Stéphane Peterhanselt, hogy tisztítsa meg az utat a japán előtt, és ha szükséges, más módon is segítse őt a győzelemre. A francia sztár, aki eddig háromszor nyert Dubaiban (az elmúlt két évben autóval, 1996-ban motorral), szívesen segített , hiszen az ő esélyei egy technikai gond miatt már az első napon elszálltak. Juha Kankkunen is elszállt, csak éppen ő a szó szoros értelmében: csütörtökön felrohant egy dűne tetejére, majd onnan a becenevéhez méltón ("Repülő finn") tovaszállt. Majd’ egy órába telt, mire kiszabadult. A második helyen a volt N-csoportos ralivilágbajnok Grégoire De Mevius végzett az összetettben, a dobogó harmadik fokára pedig a helyi sztár, Kalifa el-Mutajvej állhatott fel, aki ezzel megszerezte a Világkupa-elsőséget is. "Mindig erre vágytam - mondta az újdonsült terepralikirály. - Mindig kerestem a jó csapatot, a jó autót, a jó navigátort. És hogy éppen a hazai versenyen sikerült megszerezni a trófeát? Nos, ez rendkívüli érzés…" A motorosoknál a szakaszt és a versenyt is Isidre Esteve-Pujol nyerte meg - aki nem titkoltan pályázik a jövő évi Dakar-trófeára is -, ám volt még egy nagyon boldog ember a táborban. A norvég Pal Anders Ullevalseter, aki megszerezte élete első Világkupa-koronáját. Persze, az igazsághoz tartozik: ez valószínűleg nem sikerülhetett volna, ha a KTM-csapat két héttel ezelőtt Richard Sainct tragikus balesete után nem vonja vissza a csapatát az Egyiptom-raliról.
UAE Desert Challenge, Vk-futam A 4. szakasz végeredménye. Autósok: 1. Maszuoka Hirosi, Andreas Schulz (japán, német, Mitsubishi Pajero Evo) 2:52:56, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo2) 45 mp h., 3. G. De Mevius, Dubois (belga, francia, Nissan Pick-Up) 7:30 p h., …10. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 1:13:20 ó h. Motorosok: 1. Isidre Esteve-Pujol (spanyol, KTM) 3:18:07, 2. Czachor (lengyel, KTM) 23 mp h., 3. Dabrowski (lengyel, KTM) 51 mp h. A verseny végeredménye. Autósok: 1. Maszuoka Hirosi, Andreas Schulz 14:05:57, 2. de Mevius, Dubois 13:14 p h., 3. al Mutajvej, Guehennec (egyesült arab emirátusokbeli, francia, BMW X5) 44:35 p h., …30. Szalay Balázs, Bunkoczi László 33:46.19 ó h. Motorosok: 1. Isidre Esteve-Pujol 15:17:00, 2. Dabrowski 8:19 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 22:45 p h.