Erőltetett menet. Így lehetne röviden jellemezni a dubai Világkupa-viadal első napját, amely során jó néhány nagymenő "elvérzett", és sajnos az egyetlen magyar páros is tetemes hátrányba került.
Az autósok közül Halifa el-Mutajvej volt a leggyorsabb a hétfôi szakaszon
Az autósok közül Halifa el-Mutajvej volt a leggyorsabb a hétfôi szakaszon
A rendezők csak a szakasz végére ígértek dűnéket, de végül szinte a teljes útvonal homokdombokból épült fel. De menjünk csak sorjában! Elvileg a "bemelegítő" napon nem szántak túl nehéz szakaszt a versenyzőknek, s hogy mégis pokoli kemény lett, arról többek között az időjárás is tehet, a szinte elviselhetetlen hőségben ugyanis mély, "vendégmarasztaló" lett a homok. Jó néhányan elásták magukat, és sokan küszködtek technikai problémákkal. Így például az utóbbi két Desert Challenge győztese, Stéphane Peterhansel is, aki 80 kilométerrel a cél előtt kénytelen volt az aszfaltútra hajtani, mert eltört a Mitsubishi hátsó differenciálműve. A Dakar-címvédő természetesen folytatja a versenyt (hiszen ez a sivatagi show előtti utolsó lehetőség a gyakorlásra), igaz, immár csak teszt-jelleggel. Ugyanez a helyzet a prológot megnyerő Bruno Sabyval is - a Volkswagen gyári csapat menője csak négy ellenőrző pontot tudott teljesíteni az ötből, mivel a Touareg motorházteteje alól gomolygó sűrű füst megállásra kényszerítette. Nem járt jobban a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős sem, amely a negyedik ellenőrző pont előtt 20 kilométerrel robbant le. "Az Opel Frontera féltengelyének eltört a csuklója - mondta Szalay. - Ez még nem lenne baj, mert volt az autóban tartalék, csakhogy a csavar feje is tönkrement, így nem tudtuk kiszedni. Jó néhány órát eltöltöttünk a dűnék között a segítségre várva, de három ellenőrző pontot teljesítettünk, és szeretnénk folytatni a versenyt. Szomorú vagyok a technikai gond miatt, a második csekkponton ugyanis szerintem körülbelül a tizedikként haladtunk át annak ellenére, hogy volt két defektünk. " És akkor az élmezőnyről. A hétfői szakaszon az autósok közül a félgyári BMW-csapatban versenyző Halifa el-Mutajvej volt a leggyorsabb, ami egyáltalán nem csoda, ha figyelembe vesszük, hogy hazai pályán versenyez. Az arab emírségekbeli pilóta azt mondta, nyomta a gázt, ahogyan csak tudta, és nagyon boldog az eredményt látva. Nem csoda, bár a fél perc körüli előny tudatában azért nem dőlhet hátra a székében (pardon, ülésében), hiszen két egykori ralis üldözi: az N-csoportos világbajnok Gregoire de Mevius, valamint 1995 győztese, Colin McRae. (A belgának egész nap melegedett a víz az autójában, a skót Nissanjában pedig csak öt henger működött - ennek fényében nem is olyan rossz ez az eredmény.) A különbségek egyelőre nem jelentősek: a nagy visszatérő Juha Kankkunen, továbbá a Dakar egyetlen női győztese, Jutta Kleinschmidt vagy éppen Maszuoka Hirosi is pályázhat még a győzelemre. Utóbbi pilótának egyébként a szakaszsikerre is jó esélye volt hétfőn, csak a szelektív szakasz két kilométerrel tovább tartott, mint kellett volna. A Dakar-győztes Mitsubishiben (Maszuoka azzal a kocsival megy, amellyel januárban Peterhansel nyert) ugyanis tönkrement az olajpumpa, és a japán 15 percet veszített. A motorosoknál - ahogyan várható volt - a két gyári KTM-pilóta diktálja az iramot:Marc Coma és Isidre Esteve-Pujol között egészen pontosan két perc volt a differencia a célban, de mögöttük messze elmaradtak az ellenfelek - a Világkupa-pontversenyben vezető Pal Anders Ullevalseter pillanatnyilag az ötödik.
UAE Desert Challenge, Vk-futam 1. nap, Dubai-Liva. Autósok: 1. Halifa el-Mutajvej, Alain Guehennec (arab emírségekbeli, francia, BMW X5) 3:22:39, 2. De Mevius, Dubois (belga, francia, Nissan Pick-Up) 25 mp h., 3. McRae, Thorner (brit, svéd, Nissan Pick-Up) 34 mp h. (A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős pontos eredményéről lapzártánkig nem érkezett hír.) Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 3:38:13, 2. Esteve-Pujol (spanyol, KTM) 2:00 p h., 3. Dabrowski (lengyel, KTM) 8:33 p h.