Michael Schumacher könnyedén szerezte meg idei hatodik győzelmét a németországi Nürburgringen, a Ferrari német pilótája pályafutása 200. F1-es futamán a 76. diadalát aratta.
A hazai pályán versenyző mögött csapattársa, Rubens Barrichello ért célba a második helyen, de egyikük sem pezsgőzött, ezzel tisztelegve a múlt héten elhunyt Umberto Agnelli FIAT-elnök emléke előtt. Egyedül Jenson Button spriccelte szerte palackjának a tartalmát – a BAR brit pilótája, Barrichellóhoz hasonlóan, ötödször állhatott dobogóra az idén. Náluk csak Schumi vett részt több eredményhirdetésen, ám amíg a brazil és az angol második vagy harmadik lett, a német mindig győztesként fogadta a gratulációkat. Schumachernek nem volt nehéz dolga ellenfeleivel: akárcsak az idei első három versenyen, ezúttal is éllovasként fordult az első kanyarba. Jarno Trulli ugyan jobban rajtolt nála, de amíg a német Barcelonában elengedte maga mellett az olaszt, ezúttal elé húzott, és tartotta pozícióját. Innentől kezdve már nem forgott veszélyben a diadala, csak néhány lekörözésnél akadt problémája Mark Webberrel, illetve Olivier Panisszal. Schumi, akit Imolában és Barcelonában is lehagytak az első körökben, ezúttal sokat köszönhetett Kimi Räikkönennek. A finn Trulli és Szato Takuma kakaskodását követően feljött a második helyre, maga mögött feltartva a Renault-kat és a BAR-Hondákat. Az éllovas így körönként 2-3 másodpercet vert az üldözőkre.
Ralf Schumacher autója a levegôben – a Williams német pilótája ezúttal sem szerzett pontot
Ralf Schumacher autója a levegôben – a Williams német pilótája ezúttal sem szerzett pontot
Schumacher minden bizonynyal Räikkönen jó rajtja nélkül is nyert volna, igazából Barrichello lehet hálás a McLaren finnjének, hiszen neki csak úgy sikerülhetett a második helyre ugrania, hogy Alonso Renault-ja nem húzott el előle. A brazil Szatóval küzdött meg a második helyért: az utolsó szervizelések után a japán előtt haladt, amikor a nála jóval gyorsabb BAR-pilóta a célegyenes végén távolról előzésbe kezdett, és úgy tűnt, sikerül is neki késői fékezésével a brazil elé kerülnie, ám Barrichello az íven maradt, a két autó összekoccant, és Szato elvesztette az első légterelőjét. A japán a boxba hajtott új vezetőszárnyért, majd két körrel később, a harmadik helyről kiesett. Így kerülhetett a dobogóra Button, aki mögött Trulli, Alonso, Fisichella, Webber és Montoya szerzett pontot. A kolumbiai révén a Williams csak egy egységgel gazdagodott, de ami igazán dühítette a grove-iakat, hogy Montoya a rajt után Ralf Schumacherrel ütközött, és a német – Da Mattával együtt – kiesett a versenyből. Még rosszabbul járt a McLaren-csapat, amely újabb két motorhibát könyvelhetett el, és hét futam után is csak öt ponttal áll a konstruktőr-vb 6. helyén. A tavalyi szezon előtti pontszámítás (10, 6, 4, 3, 2, 1) szerint a wokingiaknak csak egy pontjuk lenne. Eszerint az F1-ben 1966-ban debütáló csapat egyelőre fennállása legrosszabb szezonját teljesíti; a team 1967-ben hat futamon vett részt, és egyetlen ponttal zárt. Azóta az első hét versenyen mindig többet gyűjtött egy pontnál – az idén ez kizárólag az első nyolc versenyzőt jutalmazó szisztémának köszönhető.