Schumi: nem lehet minden futamot megnyerni

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.04.28. 21:15
Címkék
Michael Schumacher, a Ferrari-istálló hatszoros világbajnoka elképzelhetetlennek tartja, hogy mind a 18 futamot megnyerje.
"Ezzel a kérdéssel nincs értelme foglalkozni. Először is még csak négy versenyen vagyunk túl, ráadásul szerintem ez egyszerűen lehetetlen. Itt a Formula–1-ről van szó, ahol mindegyik csapat hétről hétre a maximumot próbálja nyújtani. Minden futamon változnak a körülmények, és nem lehet előre megmondani, ki fog nyerni" – mondta a 35 éves német klasszis, akit egy győzelem választ el attól, hogy beállítsa Nigel Mansell 1992-es rekordját, aki öt diadallal kezdte a sorozatot.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója korábban azt tűzte ki célul erre az évadra, hogy minden futamot az olasz istálló nyerjen meg. A csapat "esze" ennek ellenére korábban hangsúlyozta, az abroncsok miatt a Német (július 25.) és a Magyar Nagydíjon (augusztus 15.) az ellenfelek az esélyesebbek.
A csapatfőnök Jean Todt a vetélytársak közül a BAR-istállótól tart a legjobban. Az apró termetű szakember ugyanis teljesen biztos abban, hogy a Honda nem elégszik meg a dobogó alsóbb fokaival, hanem a győzelemre hajt. És ebben segítségére lehet Jenson Button, akinek Formula–1-es pályafutása kiteljesedni látszik. Négy versenyen három dobogós helyezés – nem csoda, hogy Frank Williams erősen gondolkodik azon, hogy a távozó Juan Pablo Montoya autójába a fiatal brit pilótát ültesse. A Ferrari is figyeli Buttont, de egyelőre úgy tűnik, a vörösöknek nincs túl sok esélyük a megszerzésére, hiszen a Williamsnek hosszú távú opciós szerződése van az angol versenyzővel. (Emlékezetes, Button 2000-ben a Williamsnél kezdte pályafutását, úgy, hogy egy mindent eldöntő teszten legyőzte Bruno Junquierát.)
Miközben csapattársa szinte szárnyal, a másik BAR-pilóta, Szato Takuma eddigi legjobb eredménye egy ötödik helyezés. A csapatfőnök David Richards szerint a japán fiúnak (aki nem titkoltan a japán motorszállító, a Honda erős nyomására került az istállóhoz) eddig nem jött ki a lépés, de láthatjuk még őt a dobogón az idény további részében, mert a gyorsasága és az intelligenciája megvan hozzá.
Amint arról már korábban beszámoltunk, a nagycsapatok sürgetik a Nemzetközi Automobil-szövetséget, hogy hozzon világosabb, egyértelműbb szabályokat, mert így esetleges, milyen döntés születik például egy-egy előzés szabályosságának megítélésénél. A legutóbbi példa erre a hét végi viadalon történt, amikor Fernando Alonso megpróbálta megelőzni Ralf Schumachert belülről, aki becsukta a kaput – az ütközés vége az lett, hogy a német megpördült, a spanyol pedig ment tovább.
Legfrissebb hírek

„Így a legszebb a vége” – visszavonult a Liverpool korábbi BL-győztese

Angol labdarúgás
6 perce

La Liga: augusztusban tér vissza otthonába a Barcelona – hivatalos

Spanyol labdarúgás
7 perce

Az idegek harca: vajon eltalálja-e a dartsklasszis az almát az influenszer szájában? – videó

Egyéb egyéni
7 perce

F1 75: Fangio az utolsó győzelméért az életét is kockára tette

F1
16 perce

Újabb MTK-játékost vesz kölcsön a Budafok

Labdarúgó NB I
31 perce

Sostaric és Fabregas is az idény kézilabdacsapatában az EHF-nél

Kézilabda
34 perce

Alessandro Chiappini 2028-ig marad a magyar női röplabda-válogatott élén

Röplabda
48 perce

Bebtó Zoltán: Azért dolgozunk, hogy minden jó magyar bringás nálunk tekerjen

Kerékpár
55 perce
Ezek is érdekelhetik