A kulisszák mögé pillantani mindig ez a legérdekesebb. A Nemzeti Sport olvasói most Baumgartner Zsolt, az első magyar Formula1-es pilóta szemszögéből láthatják a világ egyik legdrágább, legcsillogóbb és leggyorsabb cirkuszát.
"Jól kezdődött a napunk, hiszen alig értünk a pálya közelébe, máris egy sereg magyar szurkolóval találkoztunk, akik heves integetésbe kezdtek, amikor meglátták a baumgartneres autókat. Jó érzés, hogy amint átért a mezőny Európába, már vannak itt magyar szurkolók, ez mindenképp motivál. Ez az első olyan helyszín az idei naptárban, ahol versenyeztem már, úgyhogy nagyon vártam a hétvégét. No meg jó néhány újítást is elvégeztek a háromhetes szünetben a kocsin, ezekre is nagyon kíváncsi voltam. Ahogyan az már lenni szokott, a csapatmegbeszéléssel kezdődött a napunk, a mérnökök ismertették a tudnivalókat. Úgy néz ki, az aerodinamikai csomag nagyon jól összeállt, érdekesség, hogy péntek reggel még gyártották az alkatrészeket Faenzában, délután meg már itt voltak a pályán. Ezt hívják a hazai pálya előnyének.A csapat nagyon keményen dolgozott az utóbbi napokban, és ennek meg is lett az eredménye, elég jól szerepeltünk a szabadedzéseken. Külön öröm számomra, hogy a csapattársamtól mindössze egy tizedmásodperccel maradtam le, pedig neki hazai pálya az imolai. A fékeink egyébként rengeteget javultak a legutóbbi viadal óta: a hátsó fékeken nagyobb a hűtőbordázat, az én tanácsomra ugyanazokat a változtatásokat végezték el rajtuk, mint az elsőkön Ausztrália és Malajzia között. Kisebb gondot okozott, hogy új sisakom van, amelyet az első szabadedzésen le is kellett cserélnem a régire, mert nem láttam rendesen a kormányt, és nyomta a fejemet. A Sparco szakemberei azonban igazán profik, pillanatok alatt megoldották a problémát, és a délutáni tréningen már egyáltalán nem volt gondom vele. A szerelések miatt nem tudtam olyan sok kört teljesíteni, mint a csapattársam, de nem foglalkoztam vele, hiszen az igazán fontos az időmérő edzés lesz. Délután sűrű volt a programom, a csapatmegbeszélés után már várt a korábbi kiváló versenyző, Martin Brundle, aki most az angol ITV szakkommentátora, és arra kért, hogy a televíziónézőknek mutassam be az imolai aszfaltcsíkot. Érdeklődött, mi várható, mennyire lesz érdekes a viadal, és milyen érzés a mi autónkkal a különböző kanyarokban haladni.A pálya változatlanul, a Minardival is tetszik, és annak ellenére, hogy a múltkori teszten csak esőben tudtam rajta menni, szárazon sem éreztem rosszul magam. A csapat péntek este konzultál a gumiválasztásról, no meg az autó egyensúlya sem tökéletes még, úgyhogy lesz munkánk az időmérés előtt. De hát ezért vagyunk itt…" Baumgartner Zsolt