Baumgartner Zsolt legnehezebb versenye

Vágólapra másolva!
2004.03.22. 20:28
Címkék
A külső szemlélő számára talán úgy tűnhetett, hogy a Minardi-istálló két versenyzője eseménytelen versenyt teljesített Sepangban. Mindketten jól rajtoltak, gond nélkül hajtották végre a boxkiállásaikat. Mégsem unatkoztak a malajziai viadal során  megvolt a maguk baja.
Baumgartner Zsolt autójának nem volt megfelelő az egyensúlya, nemcsak a meleggel és a magas páratartalommal küzdött, hanem a kocsijával is, miközben Gianmaria Bruni 30 kört ment kormányrásegítés, vagyis szervó nélkül.
"Ez volt az első teljes Formula–1-es versenyem, nagyon boldog vagyok, hogy célba értem – mondta az olasz. – A csapat remek munkát végzett egész hétvégén, mi, pilóták is mindent megtettünk a siker érdekében. Remélem, a következő futamokon tovább tudunk lépni."
Paul Stoddart csapatfőnök is elsősorban az autók megbízhatóságát emelte ki. Azt mondta, mindig jó érzés, ha egy csapatnak mindkét versenyzője célba ér. Bruni 14. és Baumgartner 16. helyezéséről elmondta: mindkét pilóta derekasan küzdött, és jól viselte a nehézségeket. Az olasz és a magyar legjobb köre között mindössze két tizedmásodperc volt a különbség (Bruni javára), ez szinte elenyésző. A két pilóta egyébként egyformán három-három kiállásos taktikát választott, és mindketten ugyanazt a puha keverékű Bridgestone gumit használták. Csak azért került be kettejük közé valaki, mert Szato nem sokkal a leintés előtt motorhiba miatt kiállt, így a 15. helyen találta magát.
"Nem túlzok, ha azt mondom, hogy ez volt életem eddigi legnehezebb versenye – vallotta be Baumgartner néhány órával a leintés után. – Egyszerre több nehézséggel kellett megküzdenem: a meleg, a páratartalom, az autó, a meglazult öv – de sikerült célba érni, és ez a lényeg. Érdekes, hogy a Formula–3000-ben csak az év közepén jöttek az efféle forró versenyek, most meg rögtön melegben kezdtünk. Az eredménytől nem vagyok elájulva, de nagyon jó, hogy sokat mentünk, mert így Bahrein előtt jó néhány új tapasztalatot szereztünk az autóról és az új gumikról egyaránt. Két hét múlva egyébként valószínűleg a mostanihoz nagyon hasonló verseny vár ránk, nemcsak a meleg miatt, hanem mert a bahreini is úgynevezett maximum leszorítóerős pálya, vagyis a beállítás szempontjából hasonló, mint a sepangi. Mindenképpen jó hír, hogy az autóink egyre megbízhatóbbak, szerintem mire Európába érünk, addigra már jók lehetünk…"
Baumgartner Zsolt egyébként hétfőn, majdnem egy hónapos távollét után hazaérkezett a Távol-Keletről.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik