Bitter Sándor neve egyre jobban cseng az endurance, azaz a hosszú távú motorozás világában, kollégái már el is keresztelték Dölésszög Királynak.
Bitter Sándor büszke lehet, hiszen három trófeával tért haza a spanyolországi Calafatból
Bitter Sándor büszke lehet, hiszen három trófeával tért haza a spanyolországi Calafatból
A 2003-as esztendő fölöttébb sikeresebb volt a számára, hiszen például – első nekifutásra! – a 14. helyen végzett a híres-neves Daytonai 200 mérföldesen, ezzel ő lett az első magyar, aki célba ért a floridai oválkatlanban. A sztárok elismerését főleg azzal vívta ki, hogy az elmúlt szezonban minden vb-futamon, ahol elindult, csapata, a német Hoffmann Racing legjobbja volt. 2004-ben a Hoffmann Racingből alakult Innodrom Racing Team első számú pilótájaként ülhet motorra, így akár a tavalyi eredményeit is túlszárnyalhatja. – Adódik a kérdés, miért pont az endurance-vb? Hiszen szó volt arról is, hogy átszerződik a sokkal nagyobb presztízsű szuperbike-vb-be, illetve az amerikai szuperbike-bajnokságba. – Egyből pontosítanom kell. Az endurance-vb már teljesen egyenrangú a szuperbike-vb-vel. Sőt azt is nyugodtan ki merem jelenteni, hogy kezd nagyobb rangja lenni az endurance-sorozatnak, mivel hatalmas a bizonytalanság a szuperbike-vb körül. Utóbbi sorozatból kivonultak a japán gyártók, míg az endurance-be egyre többen neveznek be. Amerikába családi okok miatt nem költöztem át, mivel édesapám halála után nem szerettem volna távol kerülni a családomtól. Meg különben is: nagyon szeretem az endurance-t, igazi férfimunkának tartom a hosszú távú versenyzést. – Amelyet a legnagyobb valószínűség szerint 2004-ben még jobban meg fog szeretni. – Így igaz. Pályafutásom során első alkalommal lehetek egy csapat első számú pilótája, ami óriási dolog a számomra. Mindegyik futamon indulhatok, nagyon jó technikát kapok, és az sem elhanyagolandó, hogy állandó fizetést is kézhez vehetek majd. Egyszóval hatalmas lehetőséget kaptam az Innodrom Racing Teamtől és a Suzukitól. Ráadásul az idén nemcsak a vb-n fogok rajthoz állni, hanem az ellenlábasnak számító Master of Endurance nevű sorozatban is. Ebben olyan versenyek szerepelnek, mint a Le Mans-i és a Liege-i 24 órás, valamint a Bol d’Or. – Mutassa be a társait! – Az Innodrom Racing Team első számú alakulatában fogok versenyezni. Itt az olasz szuperbike-menő, Paolo Blora lesz az állandó társam, míg néhány viadal erejéig a német Marcus Barth is beszáll majd. A tavalyi évhez hasonlóan Suzuki GSX-R 1000-esen motorozom majd, ebből lesz egy szuperbike-kategóriás meg egy szuperproduction-kategóriás is. A kétféle gépről azt kell tudni, hogy a szuperbike két másodperccel gyorsabb, mint a szuperproduction. – Rebesgetik, hogy a vb-futamok és a Master of Endurance mellett, már elnézést, egy őrültségre is készül. Állítólag be akar nevezni a Man-szigeti Tourist Trouphyra, amelyen eddig 199-en vesztették életüket. – A hír igaz. A Daytonai 200 mérföldes mellett az 1907-ben útjára indult TT, azaz a legrégebbi, még mindig létező motorkerékpáros-verseny is az egyik gyermekkori álmom volt. A világ leghíresebb és legveszélyesebb utcai viadala a karrierem legbevállalósabb versenye lesz. – Nagyon elszántnak tűnik. Hogy készül fel ennyi megmérettetésre? – Az erőnléti edzéseket már közel két hónapja elkezdtem. Néhány nap múlva elrepülök Floridába, ahol egy dirt track edzőtábor vár rám. A dirt track, amely leginkább a salakmotorozáshoz és a szupermotózáshoz hasonlítható, az egyik legjobb alapozás a gyorsaságizóknak a motokrossz mellett. Aztán pedig jönnek a világbajnoki tesztek, amelyek közül december végén, január elején már részt is vettem egyen. Elégedett lehetek: három trófeával tértem haza a spanyolországi Calafatból.